• SysterYster2

Nya 30+ som arbetar på barn nr 1 som missat de 1002 sidorna i gamla. (del sex)

Startar upp en ny tråd då jag såg att den gamla stängdes igår. Hoppas att jag gjort rätt och att alla hittar hit.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-18 22:28
    Passar på att klippa in orginal-början på denna tråd så alla är med på hur den startade.

"Hittade tråden "30+ som arbetar på första barnet" och tänkte: åh, precis en tråd för mig!! Läste också trådstartaren och kriterierna för tråden är hur underbara som helst!

MEN sedan insåg jag att tråden hållt på ett tag... 1002 sidor, inget man läser in på en timme eller så... Dessutom känns det lite som man klampar in bland folk som redan känner varandra så väl.

Därför tänkte jag så här: Kanske finns det nya 30+are... (eller gamla också för den delen)

Så, vad säger ni? "

• Svar på tråden Nya 30+ som arbetar på barn nr 1 som missat de 1002 sidorna i gamla. (del sex)
  • mulan

Linda: Jag märker inte heller av biverkningarna så mycket. Ibland funderar jag på om det verkligen är biverkningar eller om jag bara inbillar mig. Fast idag har jag haft vallningar i omgångar. Nästa stund fryser jag så det måsta vara av sprayen.
    Jag har varit orolig för att de inte fungerar på mig oxå eftersom sprayen rinner ner i svalget väldigt fort även om jag lutar huvudet framåt. Har du oxå märkt det?
    Ska på VUL på måndag så då får jag veta om jag ska börja spruta på onsdag.

• LindaBell

Mulan; ja, ganska snart efter tycker jag också att det rinner ner i svalget (urk..)
    Och ff inga symtom..hmm..
    Har du fått nån blödning än då? Till mig sa de att man ska ha fått blödningen innan VUL:et annars skulle jag flytta fram det. Sen gjorde det inget att man blödde när man väl skulle på VUL, men blödningen skulle iaf ha startat. Vad har du fått för info om det?
    Jag har ju tid på tisdag för VUL så än har jag ett par dagar till på mig, men om jag på måndag ff inte börjat blöda så måste jag nog ringa och flytta fram. Vill inte det!!
    Vad är det för sprutor du ska börja med? Gonal-F?? Högsta styrkan först?

• mulan

Linda: Jo jag har fått min blödning. Fick den för en vecka sedan en vecka efter spraystart. Alltså dag 28. (så regelbunden är aldrig mensen annars ).

Jag har inte fått någon info alls om detta med blödningen, och inget annat heller för den delen. Men jag pratade med min gyn i måndags och då frågade han om mensen hade kommit. Ringde dit för jag var orolig för det här med att sprayen rinner ner i svalget så fort.

Har inte heller fått någon info om vilka sprutor jag ska ta, men gissar på Gonal-F för det verkar alla använda.

Som sagt min gyn är väldigt dålig på att informera om vad som komma skall. Det enda han har sagt till mig var att jag skulle börja spraya. Receptet faxade han till apoteket. Detta med spray och sprutdag fick jag fråga sköterskan om. Detta gör mig väldigt irriterad.

• QQQ

God lördag!!

Här pendlas det mellan hoppfullhet att embryot fastnat & panik över att det kan vara spårlöst försvunnet. Bara dag7, hur ska detta sluta

Iiia, jag är lite glömsk men visst börjar det bli FETdags snart?

Mulan och Linda, snart börjar sprutorna!
    Jag kan inte minnas att någon brytt sig om vare sig VUL eller blödning på mig, utan bara östradiolvärde, men jag är å andra sidan rätt glömsk

• LindaBell

Mulan; hur har det gått på VUL idag?
    Imorgon har ju jag sprayat i 14 dagar och hade tid för VUL inbokat, men jag var tvungen att avboka den tiden idag för jag har inte fått den där blödningen än. Så nu ska jag spraya en vecka till och fått ny tid för VUL nästa tisdag den 4/3.
    Jag blir så ledsen, kroppen krånglar HELA tiden. Inte nog med att den strulat på väg till IVF (det är ju därför man är på gång med det), men den strular HELA tiden. Fick te x skjuta upp spraystarten pga extrablödningar och nu måste jag dessutom skjuta upp VUL och sprutstart. BLä, jag spyr snart på allt detta. Jag börjar bli trött på hela den här barnkarusellen. Nä, jag får inte tänka så, men ibland deppar man.

• mulan

Linda: Låter inte så kul att behöva flytta fram det en vecka. Surt!!!

Var ju på VUL idag och det såg bra ut. Blodprovet var oxå bra så jag ska redan nu halvera spraydosen. Sprutstarten blev framflyttad till den 29/2 (2 dagar), men det berodde på att dom hade mycket att göra på Carlanderska v 11. Så ev. ÄP är nu 12/3.
    Som jag misstänkte blev det Gonal-f.
    När jag kom hem räknade jag på vad alla dessa spray, sprytor och slidpiller kostar. Det blev ganska exakt 10 000 kr!!! Vilken tur att det finns högkostnadskort.

• LindaBell

Mulan; skönt att det såg bra ut och att "planen" något så när följs. Då ska du börja med sprutorna på fredag då? Hur länge är det sagt? Är det nya VUL som avgör hur man vet hur länge man ska spruta och när man ska trappa ned sprutorna?

• Pensive

hej hade hoppats på denna månad. men nej mensfan kom idag

• QQQ

Hej o hå!
    Dag 10 idag. Otåååååååålig!!!

Linda, vad segt att vänta, men det är ju det vi gör mest här känns det som

Mulan, går ni privat eller via annat landsting på carlanderska?

Hej Pensive, dig känner jag inte igen ny här?!

• badprinsessan

Denna vecka gick det INTE ba hos VV. massor med pluspå vågen
    Men så fick jag höra att de bytt våg, så kanske var det så att min otroliga viktiminskning förra veckan var en bluff...

Vilket fall, jag satsar på spraystart omkring 1 april

minus tot 3,8 kg vecka 3 på VV - satsar på ivf mars/april
  • mulan

Linda: Japp sprutstart på fredag. Jag ska på VUL på onsdag (sprutdag 6) och sen en kontroll till innan ÄP. Behövs det så ska de ändra sprutdosen på dessa kontrollerna. Äp brukar bli på sprutdag 13, men det får vi väl se nästa vecka. Jag tror att den dagen bokas på sista VUL. Nu är jag inte direkt säker på dessa saker men jag har uppfattat det så. Vi får väl se. Har din mens kommit ännu??

QQQ: Vi går privat på CA. Fast vi står i kö i Linköping oxå fast det är via landstinget.

Pensive: Känner inte heller igen dig. Välkommen hit ! Hur går det för er i bebisverkstaden?

• QQQ

Mulan, jag var bara lite nyfiken för jag går på Sahlgrenska och detta är sista på landstingets bekostnad, och OM OM OM!! det inte går vägen nu så har vi visserligen några frysta kvar på SU men annars är det ny klinik som gäller och CA är ju en av 2 i Gbg.

Badis, det var väl en kass våg DENNA gången Spraystarten närmar sig!!

• heffet

Hej!

Känns oförskämt lyxigt att rapportera om min graviditet i detta kämpande sällskap, men kanske kan det ändå göra någon glad och hoppfull?

Jag och mannen var på ultraljud idag. Jag är bara i vecka 7 (vecka 8 imorgon) men jag ville liksom få SE det, för att verkligen fatta, men också kolla att allt sitter där det ska och att inte min muskelknuta sitter i vägen.

Vi fick säga hej till en 14 mm lång limaböna! Den låg hopkrullad så fint i livmodern, långt från muskelknutan. Allt såg fint ut och, ja, nu kanske jag kan börja våga slappna av lite!

Kämpa på allihop! Limabönor for everyone!

• OZgirl
    heffet skrev 2008-02-27 18:34:08 följande:
    Hej!Känns oförskämt lyxigt att rapportera om min graviditet i detta kämpande sällskap, men kanske kan det ändå göra någon glad och hoppfull?Jag och mannen var på ultraljud idag. Jag är bara i vecka 7 (vecka 8 imorgon) men jag ville liksom få SE det, för att verkligen fatta, men också kolla att allt sitter där det ska och att inte min muskelknuta sitter i vägen. Vi fick säga hej till en 14 mm lång limaböna! Den låg hopkrullad så fint i livmodern, långt från muskelknutan. Allt såg fint ut och, ja, nu kanske jag kan börja våga slappna av lite!Kämpa på allihop! Limabönor for everyone!
    Whee! Vad roligt! Visst är det väl häftig att se att det faktiskt finns nåt där på riktigt!

Grattis!
    Bingel bangel bungel, det är så trivsamt i min djungel - vet ej varför
  • mulan

Heffet: Har inget emot din rapport, eftersom du oxå fått kämpa för att bli gravid. Tycker att det är kul att läsa om er som lyckas för det ger mig hopp om att lyckas
    Hoppas att din limaböna stannar i ytterligare 33 veckor

Svar på tråden Nya 30+ som arbetar på barn nr 1 som missat de 1002 sidorna i gamla. (del sex)