Vi som har blivit gravida efter ivf del 3
Hej tjejer,
Här kommer fortsättningstråden för oss som blivit gravida efter ivf behandling del 3.
Hej tjejer,
Här kommer fortsättningstråden för oss som blivit gravida efter ivf behandling del 3.
Välkommen JessanA.
Varmt välkommen JessanA!!
Hej tråden! Jag får be så hemskt mycket om ursäkt för att jag är så sen med att uppdatera mig! Jag kände ju inte ett dugg på BF, men ganska snart därefter, den 12 februari, satte det igång. Jag kände de första värkarna vid 4 på morgonen, men tänkte att det säkert inte var på riktigt, sååå himla ont gjorde det ju inte. Så jag skickade iväg maken till jobbet (han jobbar i en annan stad...). Lagom till lunch insåg jag ändå att de kom med jämna mellanrum, så då fick maken ta sig hem igen. Vi var hemma hela eftermiddagen och jag tyckte fortfarande att det väl måste bli värre än såhär om det ska vara på riktigt... Vi försökte kolla på en film, men det blev rätt uppstyckat när man pausade för varje värk, och vid 19-tiden på kvällen började det ändå bli lite småjobbigt så då åkte vi in och jag var öppen 4 cm, så vi fick stanna kvar. Det hela gick jättebra och lugnt till och vi profylaxandades oss igenom det mesta - tills vi fick reda på att hans huvud låg lite fel (vidöppet läge) och att det innebar att han låg för långt upp och dessutom behövde rotera. Jag fick starkt värkstimulerande, vilket var jobbigt, men hjälpte till att få ned honom det som behövdes. Jag prövade lustgas när värkarna var som mest intensiva, men gillade det inte eftersom jag förlorade kontrollen på andningen. Han roterade dock inte, så till slut fick de ta till sugklocka för att hjälpa honom när hans hjärtljud gick ned. När han kom ut vid 4-snåret den 13 februari var han lite medtagen och fick skynda sig till barnläkaren med sin pappa medan hans mamma syddes ihop. Han kryade dock på sig innan barnläkaren ens hade hunnit dit, och snart var hela familjen återförenad. Han såg ut som en Henry så vi bestämde oss för att behålla namnet vi hade tänkt oss. 3590 gram vägde han och var 53 cm lång - och förstås världens finaste! Förlossningen känns faktiskt som en positiv upplevelse trots att det var synd att det blev lite akut på slutet. Nu har det gått två veckor (vart har tiden tagit vägen - har ju inte ens hunnit med FL! ), amningen har kommit igång och jag börjar sakta men säkert vänja mig vid att detta fantastiska lilla liv faktiskt har kommit för att stanna!
Hör av er om ni vill se bilder, så lägger jag till er så att ni kommer åt mitt galleri!
Stort grattis till alla er andra också! Så roligt att vi börjar leverera här i tråden! Uppdaterar nedan!
2008:
FEBRUARI:
Dubbelwe, 33 år, 1:a IVF, BF 23 feb.
MARS:
Smilla , 32 år efter 3IVF och 1 FET blev jag sopntant gravid... BF 13 Mars.
JUNI:
Ljuva Oktober, 41år, 2:a IVF, BF 17jun
JULI:
Impreza, 41 år, 2 barn på 23 och 14 år. 2 barnbarn på 5 och 1,5 år. Barn nr 3 och 4 ( tvillingar ) genom ivf. BF 19/7.
AUGUSTI:
judo99: 36 år.1:a barnet 2:a FET BF 4 aug
Challis77, 30år, 5:e IVF. Första barnet. BF 4 augusti
Marengski (& Hyttkrans): 31 år. 1:a barnet efter 1 insemination och 1 IVF. BF 30/8.
"vi som fått smått!"
hästmänniska, Flicka
fismamman: pojke, 22/2-08
Catta80:pojke, 3330 g och 50 cm. 22/2
snartliverhorn: pojke 4590, 52cm. 20/2
Shoppingfia: flicka 3590,51 cm 25/2
Noi: pojke, 3590 g, 53 cm, 13/2
Jag lägger till lite på min tjej...
2008:
FEBRUARI:
MARS:
JUNI:
JULI:
Impreza, 41 år, 2 barn på 23 och 14 år. 2 barnbarn på 5 och 1,5 år. Barn nr 3 och 4 ( tvillingar ) genom ivf. BF 19/7.
AUGUSTI:
Marengski (& Hyttkrans): 31 år. 1:a barnet efter 1 insemination och 1 IVF. BF 30/8.
"vi som fått smått!"
hästmänniska, Flicka (Desiree) 25/12-07 3365g 51cm
Grattis också alla nya föräldrar!!!
Hej hej!
Hur går de för er alla där ute?
Själv sover min sambo och jag i skift numera. Äter i skift mm. Min lille pojk sover ca 2-3 timmar åt gången så är de käk som gäller. Han har en tendens att kissa varenda gång man byter blöja. har lärt mig nu att hålla tag i den där snabeln och hålla den neråt när man byter. Kiss överallt annars
Hur går de för er som inte har så långt kvar?
Har lagt in några bilder på tjockisen i galleriet. Bara att kika.
kram kram!
Vilken sötis Snartliverhorn. Tänk att Herkules blev en Philip.
åhh snartliverhorn vilken liten söting!!!
jag är väl näst på tur tror jag.... bf 13/3.... men gulsklimpen får gärna komma när som helst! så vi har i dag startat operation "kom ut" .....
har gått med mamma på stan flera timmar... längesedan jag gjorde det!
å så har jag ett sånt massagefotbad.... som man INTE får använda som gravid för att det kan starta förlossnign.... hahaha jag kommer att bada måååånga fotbad nu!! minst ett om dagen.... är så himla svullen om fötterna så jag hade tänkt ta vanligt bad utan massage... men så kom jag på detta!!! å massage gör det ju bara skönare!!!
i övrigt känner jag inget... förutom lite mensvärk vissa dagar, och mycket sammandragnigar... nån enstaka förvärk....
så det är nog inte sååå nära i alla fall.....
Härligt Smilla!
Ja, nu får du bada på så de ryker om de
Lägger till mig på listan.
Smila1: Tycker du ska satsa på två bad, lika bra att köra hårt .
2008:
FEBRUARI:
MARS:
JUNI:
JULI:
AUGUSTI:
JessanA, 36år, 4:e IVF. Första barnet. BF 22 aug
"vi som fått smått!"
hästmänniska, Flicka (Desiree) 25/12-07 3365g 51cm
Hej hej alla,
Här råder lugn efter en helg fylld av besök.. så skönt att det mesta är avklarat nu..
I dag kunde jag ta mig en tur med vagn och hund i det fina vädret och foglossningen var inte riktigt så svår som tidigare, alltid något! Men svetten formligen dryper av mig! Även på natten får jag svettaatacker, som värsta feber ursvettningarna inte så kul, förhoppningsvis är det allt extra vatten som nu lämnar min något fortfarande svullna kropp, haha. Åh vad jag längtar tills mina jeans kan gå på och man kan röra sig utan smärta i nedre delarna!!
Bebisen är en så länge väldigt väldigt snäll, jag och min man bara tittar på varandra och undrar när kommer det? vi är kolik barn bägge två och har varit inställda på att få kolik barn.. men än så länge äter hon som en liten häst och somnar sedan nöjt.. det är bara när hon är hungrig hon kan bli lite kinkig innan man hinner fram med brösten.
Hur har ni andra det?
hej å hå!
var hos bm i dag... trycket var INTE bra... har legat på stadiga 120/70 hela tiden.. men i dag var det 150/90!!! ingen äggvita i urinen i alla fall.... ska tillbaka på torsdag för ytterligare kontroll
hoppas att detta är nåt tillfälligt!!!
Kan detta vara nåt???!!!
inte för att jag tror på horoskop... men man kan ju alltid hoppas
Fiskarna
19 feb - 19 mars
Du som får en Fiskbaby kan inte alls förstå varför dom säger att det är jobbigt att bli förälder. Hon är otroligt tillmötesgående och du känner dig riktigt bortskämd. Det är inga problem för er att hitta rutiner ni båda trivs med och ibland är din baby så lätt att ha att göra med att du nästan blir orolig. Hon är också mycket känslig och känner precis av hur du mår och delar dina känslor.
Härligt att titta på listan med februaribarn.Kan knappt fatta att jag skulle haft samtidigt som er.Tänk vad man går vidare.....
Men nu får jag njuta av att vara på gång igen och att jag nu gått halva tiden......bästa resultat hitills.
Hoppas mars nu går fort så man kan börja räkna ner och börja handla lite.......
Var hittade du horoskopet smilla??Vill läsa om min klump!