• SnuttanSnuttan

BLIR SÅ ARG (ang unga föräldrar o fördomar mot oss)

Blir så trött. Skrev på min blogg ( ninninusens.blogg.se )att jag o min sambo skulle "dricka ett glas vin" och fick genast påhopp om att man är en dålig förälder som super sig full när barnet sover.. osv. ETT GLAS VIN.. inte en flaska var!!! Jag blir då inte dyngrak på ETT glas... blir ni??? SÅ trött på folk som klankar på oss "unga" föräldrar... Tar åt mig fast man inte borde... tack för ni gjorde min fredagskväll så trevlig *häller ut vinet i vasken....

• Svar på tråden BLIR SÅ ARG (ang unga föräldrar o fördomar mot oss)
  • SusannaT

en kompis till mig skrev ett inlägg om deras relation o enda hon fick var kritik. o folk som skrev att soc skulle komma o ta deras baby ifrån dem o att dom va doliga föräldrar att dom va för unga att ha barn osv. jag tycker det e sjukt. själv har jag inte vågat ta ett glas vin efter graviditeten men tänkte göra det till julafton. jag tycket folk ska börja tänka för vad dom kritiserar, om det e till problem med andras relationer eller om är att unna sig av ett glas vin. och ni e verkligen ingen dålig föräldre bara för att ni tar ett glas vin.

ta inte åt er om andras kritiker. kanske hänt nå med dem som får dem att skriva sånna saker. eller jag vet inte. unna er ett glas vin då o då. det e ni värda! :)

• SnuttanSnuttan

Jag har inte godkänt komentarerna, så mina läsare kan se dom. Utan det är bara jag som ser dom...

Kanske formulerade mig fel?

Har kopierat 2 av komentarerna:

"stackars barn med föräldrar som super varje kväll. klart, ni är ju unga. Det är ju det alla ungdomar gör nu för tiden. Dricker alkohol och röker. Skaffar barn som dom inte kan försörja.Hamnar hos socialen. Nej fy för er"

"typiskt en unga mamma och en ung pappa. Supa sig fulla när barnet sover. detta skulle ni tänkt på INNAN ni skaffade barn!!"

Detta har ju med min ålder att göra.. och som sagt, jag är ju ändå inte ung UNG... tar åt sig gör man oavsett, i alla fall jag. Fast man försöker "skita i det"....
  • lövet2

TS - Du skulle ha fått samma kommentarer ang drickandet oavsett ålder. Enda skillnaden är att de som skrev tyckte att de hittat en enkel förklaring till att ni satt och drack vin. Hade du varit 40 så hade det nog tillagts att det var typiskt för medelålders vindrickare att helt egoistiskt aldrig kunna hålla sig nykter en hel kväll ...

• fairyfloss

Varför i h-vete får man inte dricka ett par glas vin bara för att man är förälder?! Alltså alkoholsynen är ju helt knäpp. Jag tror knappast att en förälder (oavsett ålder) blir inkapabel bara för att man har tagit dig ett par glas vin. Jag skulle inte ha några som hellst problem att dricka även om jag hade barn hemma!! (Jag dricker mig föresten aldrig full så det är inga problem.) Min svägerska tog med sig sina barn ut på tjejkväll (resturang) där vi alla drack ett par glas. Är hon en dålig mamma då eller? Sjuk inställning folk har. Barnen hade förövrigt jätteroligt.

• 5 barn Waldenryd

Jag känner igen mig. Jag fick vårat första barn när jag var 18 och jag fick alltid gnäll så fort det var något av folk som ej kände mig. tex som att jag ammade öppet, ja jag blev på flugen en gång av en tat so skrek på mig att jag ore gå hem och lägga mig  och inte ha sex oc ha fått barn kl 20,00.Då frågade jag enne hur gamal hon trdde jag var och då krek on ja du är ju en sådan där oansvarig 14 åring. Jag höll på att tappa hakan.  det slutade med att jag var tvungen att tillkalla polisen för ho höll på att ta min dotter ifrånmig. Nu är det snart 14 år sedan men det sitter kvar.
    Man kommer alltid att höra att man är en dålig förälder när man är ung tyvärr
    Så länge du har koll och vet vad du gör och barnet mår bra så är du en bra förlder. Jag år kritik för att min man och jag har nu 5 barn.
    Så här ser idelet ut idag

Du ska vara välutbildat varit tillsammans med din man i flera år minst 10 år, villa, bildu ska ej vara under 30 och få barn och nte fler än 2 barn heller.

Stå på dig och vara stålt oc nästa gång någon kommenterar säg då bara att du ä en lycklig  ung förälder än en olycklig gnäll kärring 

• Joana o Neo
    SnuttanSnuttan skrev 2007-12-08 09:31:35 följande:
    Jag har inte godkänt komentarerna, så mina läsare kan se dom. Utan det är bara jag som ser dom...Kanske formulerade mig fel?Har kopierat 2 av komentarerna: "stackars barn med föräldrar som super varje kväll. klart, ni är ju unga. Det är ju det alla ungdomar gör nu för tiden. Dricker alkohol och röker. Skaffar barn som dom inte kan försörja.Hamnar hos socialen. Nej fy för er" "typiskt en unga mamma och en ung pappa. Supa sig fulla när barnet sover. detta skulle ni tänkt på INNAN ni skaffade barn!!"Detta har ju med min ålder att göra.. och som sagt, jag är ju ändå inte ung UNG... tar åt sig gör man oavsett, i alla fall jag. Fast man försöker "skita i det"....
    ähh d van d jävligatse........fy fan.
    häe ha rni en 2 barns mamma på 22 år som inte druckit  sen innan min första graviditet.
    ( d har inte blivit av bara spå jag tycke inte det är fel......)
    *¤*nEo O TeSs*¤*
  • SnuttanSnuttan
    5 barn: Jaaa.. alltid är det nåt någon ska klaga över.. Måste vara för dom själva inte "har nåt liv". Antingen ska man ju kunna stå för det man tycker (och inte skicka anonymt) eller så kan man ju hålla det för sig själv! *tycka

Joanaoneo: Härligt!! Stå på dig
  • bad hair day

det har väl inget med din ålder och göra?

• Joana o Neo
    bad hair day skrev 2007-12-08 22:08:25 följande:
    det har väl inget med din ålder och göra?
    tydligen hade det det.....ls kommentarena hon kopierade.
    spelar ingen roll om d hade m henne sålder å göra hon får väl ta ett glas vin oavsett ålder??

Har kopierat 2 av komentarerna:

"stackars barn med föräldrar som super varje kväll. klart, ni är ju unga. Det är ju det alla ungdomar gör nu för tiden. Dricker alkohol och röker. Skaffar barn som dom inte kan försörja.Hamnar hos socialen. Nej fy för er"

"typiskt en unga mamma och en ung pappa. Supa sig fulla när barnet sover. detta skulle ni tänkt på INNAN ni skaffade barn!!"

Detta har ju med min ålder att göra.. och som sagt, jag är ju ändå inte ung UNG... tar åt sig gör man oavsett, i alla fall jag. Fast man försöker "skita i det"....
    *¤*nEo O TeSs*¤*
  • Joana o Neo
    SnuttanSnuttan skrev 2007-12-10 13:22:24 följande:
    Joana O Neo: PRECIS!!Det har ju klart o tydligt med min ålder att göra.. o jag e så innerligt trött på det!!
    samma här....
    *¤*nEo O TeSs*¤*
  • Joana o Neo
    SnuttanSnuttan skrev 2007-12-10 13:53:01 följande:
    Har du ingen blogg ? Hade varit kul o läsa om du hade en....
    jovisst har jag det

joanakimneotess.blogspot.com/ 
    *¤*nEo O TeSs*¤*
  • Tonx

Åldern spelar ingen roll, alla blir kritiserade för sina val.
    Den unga föräldern får höra att hon är omogen, och den äldre får höra att hon är egoistisk. Alla får höra "Vad hade du räknat med?"

Det har inget med åldern att göra, men man letar efter en anledning att kritisera, i detta fall åldern.

Tro inte att unga föräldrar är en speciellt utsatt grupp, FÖRÄLDRAR är det. ALLA oavsett ålder får kritik.

• AlexXxelA

Håller med dig!
    Det sårar någon fruktansvärt att höra från "vuxna" mammor o pappor hur dålig man är som skaffar barn när man är ung.
    Det tar så hårt på en och man tappar självförtoendet.
    Tycker istället att sådana människor bara ska hålla truten istället för at klanka ner på en.

Är själv med om just sådant just nu, och det är svårt att hålla sig stark när folk som inte ens känner en tror att man är omogen och inte klarar av ansvaret som ett barn innebär.
    Är inte åldern som avgör om man blir en bra förälder eller inte, utan det är om man själv känner sig redo att klara av ett barn, om man har erfarenheten.
    Jag har själv 4 små syskon och har passat och hjälp min mor med allihopa sedan dom var nyfödda!

Svar på tråden BLIR SÅ ARG (ang unga föräldrar o fördomar mot oss)