• Gandalf

vecka 9 med svaga grav.symptom. Orolig!

Är nu i vecka nio (8+2) och känner nästan inga symptom alls judt nu. Jag har haft ganska lite symtom innan också men ändå kännt av ömma bröst, svagt illamående, uppsvälld mage etc.

Har läst en massa inlägg om MA och ofostriga graviditeter och börjar känna mig väldigt orolig. Finns det fler därute som inte har särskilt mycket symtom?

Ska på min inskrivning i veckan och skulle så gärna vilja göra ett VUL men det är inte rutin här om inget speciellt inträffat.

Kanske är det bara hormonellt men det gnager i mig att det kanske gått åt skogen. F-n att det ska vara så jobbigt. Att man inte bara kan få glädjas åt sin graviditet utan alla hjärnspöken. Tror jag läst för många inlägg där det gått snett, ju mer man vet kan hända desto oroligare blir man ju....

Nån mer som känner som jag?

• Svar på tråden vecka 9 med svaga grav.symptom. Orolig!
  • molie

Med min son så hade jag inte så mkt symtom, med dottern hade jag mycket mer, med mitt ma så hade jag jättemkt symtom fram till skrapningsdagen(hade varit död i 3 veckor då), blödde inte en droppe.

man kan inte genom att analysera symtom avgöra om det är risk för ma/mf, enligt mina erfarenheter iallafall.
    Försök att tänka positivt, skitsvårt men det enda man kan göra tyvärr. Det är ju större chans att din bebis stannar kvar än att det blir ma/mf! Tänk alla miljarders människor i världen, ingen av dom blev mf.
    Lycka till!

• Hallonbusken

Nyss hemkommen från andra vul:et och blev korrigerad med en dag, jag är på v 9+3 istf 9+4. Men det gör inget, huvudsaken var ju att därinne i min kropp låg en liten monchichi med ett hjärta som slog så tydligt och jag kunde urskilja en liten arm! Allt var helt ok tydligen, trots få symptom! Du ska se att det är lika för dig Gandalf!!

• Gandalf

Tack för alla uppmuntrande kommentarer!

Ska försöka ta mig samman och bara njuta utan en massa oro!

Kan ju ändå inte påverka utgången och min sorg blir lika stor om det händer något vare sig jag oroat mig eller inte.

Heja på, alla andra blivande mammor!

• Mrs K

Jag har inte läst igenom alla svar men ville bara berätta att jag känner igen mig. Jag har inte heller så mycket symptom. (är iofs bara i v 6+0) det lilla illamående jag hade precis i början (som inte var så farligt alls) gick tillbaka och givetvis börjar jag oroa mig. Egentligen så borde ju både du och jag vara tacksamma för att vi än så länge slipper alla jobbiga symptom. Men det är lättare sagt än gjort, eller hur?

Du får gärna skriva till mig om du vill. Vi kanske kan peppa varandra.

• karsu
    Gandalf skrev 2007-12-10 10:20:27 följande:
    Tack för alla uppmuntrande kommentarer!Ska försöka ta mig samman och bara njuta utan en massa oro!Kan ju ändå inte påverka utgången och min sorg blir lika stor om det händer något vare sig jag oroat mig eller inte.Heja på, alla andra blivande mammor!
    Vill egentligen bara säga att jag förstår dig. Går in i vecka nio idag (tisdag) och har faktiskt inte heller så tydliga symtom men de finns där.
    Precis som dig har jag suttit och läst alla läskiga historier på FL om MA och MF och blivit helt nojjig av det. Det bästa rådet jag kan ge dig, egentligen, är att låta bli FL i några dagar. Då "glömmer" du det och kan tänka på annat ett tag i stället så att dagarna går. =)
    Och oroa dig inte, så jättevanligt är det inte med MA och MF. Det går bra ska du se!! =)
  • timoteja00

Hej!

Jag går också in i vecka 9 idag (lite si och så med sista mens datum..), visst är det helt galet vad fort det har gått?!

Jag hade mycket symptom innan, mådde framför allt väldigt illa. Det har nästan helt avtagit nu, bara tröttheten som är kvar.. Och jag har fått börja gå upp på nätterna och kissa, men annars inga speciella symptom. Jag oroar mig inte så mkt för det, utan är mest glad att jag slutat må illa!

Var glad för att du har en soft graviditet än så länge, man bli nog varse om vad man gett sig in på snart...

• timoteja00

Hur kommer det sig att du gjort två vul redan? Har du själv bokat det? Jag ska på inskrivning nästa vecka, men det blir nog inget vul tror jag..

Hallonbusken skrev 2007-12-10 10:07:35 följande:
    Nyss hemkommen från andra vul:et och blev korrigerad med en dag, jag är på v 9+3 istf 9+4. Men det gör inget, huvudsaken var ju att därinne i min kropp låg en liten monchichi med ett hjärta som slog så tydligt och jag kunde urskilja en liten arm! Allt var helt ok tydligen, trots få symptom! Du ska se att det är lika för dig Gandalf!!
  • TriBelle

om du vill vara säker på att det finns ett foster så kan du kontakta gynakuten och säga att du behöver göra ett vul för du måste veta hur långt gången du e osv.
    om dom frågar om du tänkt att behålla så svara att du inte vet. ka inte veta till 100% förens du vet vilken vecka.

a hoppas du förstår vad jag menar

• timoteja00

Har varit inne på din sida och läst, och förmodar att det är därför du gör två vul.. Vill iaf säga GRATTIS! Vilken resa!

Hallonbusken skrev 2007-12-10 10:07:35 följande:
  • Hallonbusken

timoteja00 skrev 2007-12-11 09:12:27 följande:

Har varit inne på din sida och läst, och förmodar att det är därför du gör två vul.. Vill iaf säga GRATTIS! Vilken resa!
    Tack!!! Har varit dåligt med närvaron på FL senaste dagarna, därför har jag missat att svara dig!
    Ja, men visst är det så! Iom infertilitetsbehandlingen så gör de två vul, missfallsrisken är lite högre än annars men nu har den gode dr J släppt oss till MVC - dvs allt är ok! Hoppas bara det förblir så tills de magiska 12 veckorna har gått!!
    Grattis till dig också! Hur länge eller lite man än fått vänta så är det fantastiskt när man blir gravid!!
  • Myran81

Mina graviditetssymtom började försvinna i v.9, det var illamåendet och tröttheten. Är nu i v.12 har fortfarande ont i brösten och mår bara lite illa ibland. Gjorde ett vul igår som visade att allt var ok så man får väl vara glad över att inte må så illa längre.

• Josefine b

Hej alla Gravida!!

Jag ar i vecka 9+4. Jag mar jatte illa och spyr nastan varje dag. Jag ar valdigt trott. Jag bara undrar nar det har ska sluta?? Jag arbetar i en butik och de 2 sista timmarna arbetar jag ensam, ibland kanner jag att jag maste spy men jag kan inte lamna butiken. Det ar verkligen hemskt.! Varfor ska man behova ma sa har illa? Jag kan inte ata sa mycket heller.

Ar det nagon dar ute som mar som mig? Och nar gick det over??

Men samtidigt ar det jatte roligt och vara gravid och det ar verkligen vart det, men
    jag onskar bara att jag kunde ma lite battre.

• Rosahjärta
    Josefine b skrev 2010-04-21 17:53:45 följande:
    Hej alla Gravida!!

Jag ar i vecka 9+4. Jag mar jatte illa och spyr nastan varje dag. Jag ar valdigt trott. Jag bara undrar nar det har ska sluta?? Jag arbetar i en butik och de 2 sista timmarna arbetar jag ensam, ibland kanner jag att jag maste spy men jag kan inte lamna butiken. Det ar verkligen hemskt.! Varfor ska man behova ma sa har illa? Jag kan inte ata sa mycket heller.

Ar det nagon dar ute som mar som mig? Och nar gick det over??

Men samtidigt ar det jatte roligt och vara gravid och det ar verkligen vart det, men
    jag onskar bara att jag kunde ma lite battre.
     Hej !
    Jag är gravid i vecka 9+4 jag med och ja har spytt mkt sen vecka 6. 
    jag är också väldigt trött å kan knappt behålla frukosten som ja tar på morgonen.
    Min BM sa att illamåendet kan gå över i vecka 12.Så de är bara att hoppas att den gör det,annars kan den också fortsätta.
    Något som funkar jättebra mot illamående är ju cocacola , turkisk peppar och bullar .funkar skitbra för mig :)
    Ja önska ja också kunde må lite bättre,men de är bara å försöka se positivt på de hela ! de är ju ett liv därinne ! !:)
  • Rosahjärta
    Rosahjärta skrev 2010-07-14 20:52:39 följande:
     Hej !
    Jag är gravid i vecka 9+4 jag med och ja har spytt mkt sen vecka 6. 
    jag är också väldigt trött å kan knappt behålla frukosten som ja tar på morgonen.
    Min BM sa att illamåendet kan gå över i vecka 12.Så de är bara att hoppas att den gör det,annars kan den också fortsätta.
    Något som funkar jättebra mot illamående är ju cocacola , turkisk peppar och bullar .funkar skitbra för mig :)
    Ja önska ja också kunde må lite bättre,men de är bara å försöka se positivt på de hela ! de är ju ett liv därinne ! !:)
    menar.. gravid i vecka 9+2. :)
  • Pyse

Hej! Jag har precis fått 9 hela graviditetdveckor. Fredagen den 3e var jag på Vul för datering. Läkaren sa att fostret var 6 veckor gammalt, vi blev osäkra på om det kunde stämma. En vecka senare gjorde jag nytt VUL med samma läkare, då sa han att fostret var 6+4 och därav fattades 2 millimeter, han kunde se hjärtat slå. Fick ny tid om två veckor. Är så orolig att jag inte vet vad jag ska göra. Tycker att illamåendet har avtagit, har dock fortfarande ömma bröst. Kan det vara så att fosret kan växa ikapp? Skulle vara så tacksam för lugnande ord.

• Elofina

Man har ju inte mycket symtom i börjn. De kommer i femte månaden, så var glad att du har en lugn graviditet. Bara för att sitcom och filmer envisas med att visa kvinnor som kräks varje morgon och har jätteproblem innebär det inte att alla graviditeter ser ut så.

Försök sluta noja, du mår bättre av det. strunta i "andras" symtom

KRAM

Svar på tråden vecka 9 med svaga grav.symptom. Orolig!