Radiostyrda leksaker
Finns det några fler här som är helt sålda på radiostyrda leksaker som flygplan och helikoptrar? tänkte att vi kunde diskutera våra leksaker här!
Finns det några fler här som är helt sålda på radiostyrda leksaker som flygplan och helikoptrar? tänkte att vi kunde diskutera våra leksaker här!
Jag köpte mig en Silverlit x-twin classic för några dagar sen och jag är helsåld. Fan vad kul. Synd bara att det blåser så mycket under januari/februari.
Jag har en morbror som flyger riktiga modellflyg. Han föredrar att flyga med elflyg för då slipper han spilla med bränsle och frysa fingrarna av sig så här års och numera så är växelströmsmotorerna lika pigga som etanolmotorerna. Han behöver bara snabbt gå in för landning och byta batterier och sen är han snabbt i luften igen. Dvs mycket flygtid. Han lindar sina motorer själv och då får han ju dom så starka och varvvilliga som han vill ha dom.
Han är med i flygklubben MFK Jupiter i Luleå och det finns dom i klubben som har jetmodellflyg. Kul att se på men det är väldigt dyrt och det är ju bara i några få sekunder dom kan dra på fullt innan dom måste vända planet. Om man vill se modelljetflyg så kan man vara till Roll Out i Västerås i maj. Då brukar dom flyga sånt bland annat.
Min morbror fungerar även som mentor åt dom som precis har börjat bygga sin egna flygplan och han kan hjälpa dom att lära sig att flyga med lärar/elevfunktion på sändarradion. Om eleven är på väg att kracha så tar han över med sin radio. Fiffigt värre.
Och det är en välutrustad klubb. Dom har gräsmatta, asfalts-landningsbana och en liten sjö för sjöflyg. Så man kan verkligen flyga alla sorters flyg där.
media.putfile.com/Far-o-flyg
Jag har hållit på med radiostyrt segelflyg och det var massans skoj men sen kom barnen och krävde tid samt att det blir svårt att limma och fixa i en lägenhet (2,5:a) med en massa klåfingriga ungar. Tack för Silverlit. Jag har en x-twin sport som jag viktat ner lite i nosen för att den ska klara lite vind. Har flugit hur mycket som helst. Är nu sugen på deras akrobatkärra med höjdroder (Silverlit AirAcrobat 3D).
Någon som provat den?
Körde också teknikmagasinets lilla helikopter. Svinrolig för inomhusbruk. Tänkte dock utveckla mig lite framåt våren och köpa en soppadriven monstertruck, eller det är väll mest tjejen som vill ha en bil, jag skulle kunna tänka mig en helikopter. Men men, vi måste utnyttja våran tomt i sommar :) Bil lär det bli.
Ja jo hon är ju den mest hobbymeck intresserade av oss.
Har kikat lite på hobbex hemsida: HSP Monster är prel valet. Den verkar dom köra rätt hårt med på filmsnutten utan den pajjar.
Filmlänk: www.hobbex.se/p/id,534/file,hsp_monster1.wmv/t/file.html
Ser ritkigt grym ut.
Jag har en Kyosho Inferno GT rally.
Dom sa att den var riktigt bra och hållbar.
Efter att ha kommit tillbaka och köpt nya delar samt fått lite garantiservice så ifrågasatte jag om bilen verkligen var så tålig och bra. Man får vad man betalar för sa han då. Bilen kostade 5000kr då. Tycker personligen att bilen borde hålla ihop hyffsat för den pengen.
Vissa saker pajar man ju själv :) Spelar ingen roll hur försiktig man tycker sig vara, det går så jäkla snabbt, så när an gör ett litet litet misstag så händer det att man inte hinner rätta till det innan det är för sent.
Sen ang garantifelen, det är ryckstarten som pajade vid det första rycket. Fick vänta i nästan 2v innan jag fick en ny. Kändes ju ganska surt att dom inte bara gav mig en helt ny bil. Hade ju köpt den samma dag. Så där stog man med en bil hemma i utan att kunna göra nåt. Sen så var en drivaxel inte rak när jag väl skulle börja köra, så det var bara ner igen och vänta en vecka till på nästa del. Mittdiffen har pajat 2ggr, en drivaxel har gått av (har aldrig hoppat osv med bilen utan har bara kört på plana grus och asfaltsplaner).
Sen har jag själv kört sönder 1 fälg, stötdämparfäste osv.
Kyosho gör fina saker, men deras reservdelar/optiondelar kan vara svinigt dyra. Grejen är den att om man behöver en liten detalj, så tvingas man ofta köpa en massa andra grejer oxå pga det säljs i färdiga kit.
Brukar vara 20% köra, 50% göra rent och efterdra en massa skruvar efter varje repa och 30% byta delar. Så mycket kan man säga att man håller på med bilen
hej! Vad kul att se att det fanns ganska många fler med mitt intresse.. Har spanat in mig själv på en riktigt fin helikopter E-Sky Lama v3 RTF på teknikmagasinet. Detta låter riktigt spännande: "Med medföljande 4-kanalas styrkontroll får Laman en överlägsen flygförmåga och du kan styra uppåt/nedåt, framåt/bakåt, i sidled samt rotera. Den kan dessutom stå helt still i luften!" Bara längtar tills att man får tillåtelse att göra av med en tusenlapp.. hehe..
titta på ett klipp här: www.teknikmagasinet.se/prod/film/510163.wmv
Kolla dessa sidor om ni är intreserade av helikopter.
www.rcheli.se
www.runryder.com
Tjabba! Sitter med en fg marder 1:6 29cc bensinmotor rolig leksak,köpte dewn begagnad för 5000:- sen har man köpt uppdatering.Hur rolig som helst, går som satan.
Tjena. Har en mini inferno ep elbuggy med det mesta uppgraderat. Gillar nog tyvärr mer bilar än flyg men säga vad man vill men rc gör pojkar av män
Har letat runt en del på nätet efter radiostyrda båtar, men tycker inte just jag hittar något riktigt bra. Någon som kanske har ett bra tips?