• Hockey­token
    Äldre 19 Dec 19:00
    6936 visningar
    22 svar
    22
    6936

    Radiostyrda leksaker

    Finns det några fler här som är helt sålda på radiostyrda leksaker som flygplan och helikoptrar? tänkte att vi kunde diskutera våra leksaker här!

  • Svar på tråden Radiostyrda leksaker
  • Aslev
    Äldre 20 Dec 09:08
    #1

    hehe, jag kan ju erkänna att jag är barnsligt förtjust i teknikmagasinets utbud av små helikoptrar, men har inte hunnit införskaffa en sådan än.

    har en gammal kyosho-bil liggandes i förråd, man kanske borde ta och rusta upp den..

    Vad är det för helikopter du har?

  • Hockey­token
    Äldre 20 Dec 13:06
    #2

    jag har en sådan från teknikmagasinet, tyvärr har den nu efter ett halvårs användande krachat alltför många gånger så nu blir det att köpa en ny leksak. står i valet att köpa en ny helikopter eller ett flygplan.

    Har även en gammal tyco bilbana som den äldsta grabben diggar, tyvärr så vet jag inte vart man kan köpa reservdelar till bilarna någonstans.

  • nitraM
    Äldre 20 Dec 22:36
    #3

    Jag har ett flygplan.
    En liten elkärra med ett vingspann på ca 1 meter.
    Ska uppgradera med starkare motor nu efter nyår.

    Sen blir de nog en nitro bil i skala 1:10.

  • Ångan
    Äldre 21 Dec 20:35
    #4

    Har en Bränslebil, 1:8 Inferno GT Rally. Har gått sönder nåt varje gång jag kört

    Är dock sugen på ett flygplan. Så jag hoppas kunna börja med nån elkärra och se hur långt mina kunskaper och pengar räcker sen. Drömmen vore ju att få spaka en skala 1:8 flygplan med jetmotor Men det får nog vara en dröm tills vidare hehe.

  • Äldre 23 Dec 09:09
    #5

    Liten silverlit picooz kopia - generation 2 så att säga - en Ecoman från microgear. De är ski*tbilliga i USA och jag passade på att handla på frys därborta 25$ fattigare och med mycken lycka på fikarasterna

    shop1.outpost.com/product/5183726

    Ser ut som en riktig liten helikopter till skillnad från picooz - men svår att styra, i princip skall det gå, och jag kan få den att stå still, snurra, åka framåt i en högerkurva och landa (så länge det är full effekt på batteriet)

  • Äldre 23 Dec 09:46
    #6

    Hittade en bra youtube länk med bilder :

  • Äldre 19 Jan 17:32
    #7

    Jag flyger modellhelikopter.
    Jag har 2 st, en Hirobo shuttle(55cm blad 30 storlek) metanoldriven.
    och en TT Mini Titan (325 blad) eldriven.

    Flyger nästan bara med den eldrivna för då kan jag flyga på
    fotbolsplanen längst ner på gatan.

    Har inte riktigt tid att åka till flygfältet och flyga den stora.
    Har 2 små som kräver min tid.

    Jag är sugen på en bensinare eller en större eldriven.

    Saknar min gamla Logo20(eldriven helikopter med 60cm blad ca3kg tung) som jag sålde för några år sen.

  • Äldre 19 Jan 17:36
    #8





    Film med mini titan och lite flyg

  • Anders M
    Äldre 27 Jan 19:08
    #9

    Jag har en Hirobo Freya 90 och en Kyosho Caliber 30 som jag är mycket nöjd med (+ett par flygplan, bilar, stridsvagnar, hjullaster :) )

  • cDk3r
    Äldre 29 Jan 19:58
    #10

    jag köpte en gigantisk RC helikopter till grabben när han var typ 2månader. Jag ha..hrm..Han har haft jätteroligt med den!

    RC bil blev det också :) Den har han dock fått börja köra själv nu :S han springer runt som en galning och gallskriker av skratt när han kör den. Rätt underhållande, fast han kan bara backa :)

Svar på tråden Radiostyrda leksaker