• yubaba

bonusbarn i sovrummet?

Jag har tva styvbarn en flicka som ar 9 och en kille som ar 16.
    Allt gar bra och trevligt forutom en sak...jag tycker absolut inte om att hon kommer in till mitt sovrum. Jag vill ej att hon ska krypa upp till sangen. jag kanner mig inte alls bekvam med det. daremot sa kanner jag mig helt OK med min egen bio son som ar bara 3.5 manader gammal att sova med oss. Jag har sagt till henne manga ganger att inte komma in utan att knacka pa dorren och sant men, hon fattar inte....? jag har ingenting emot henne hon ar jatte snall o rar men jag har ingen lust att ha henne i mitt rum. sitta pa soffan och sant ar ju forstass helt ok men... ar det bara jag som kanner/tycker sa? kommer ej att andra mig om detta men ar nyfiken pa vad andra tycker om det?

• Svar på tråden bonusbarn i sovrummet?
  • yubaba

Det varkar som att vi alla har annorlunda tankesatt om det har. jag valkommer all kritik, tack ska ni ha. Det ar bra att hora fran andra om det har. MEN...jag tror att jag kanske ar lite mer gammaldagsig eller natt sant. det ar mitt problem varkar det som for att jag var uppfostrat valdigt strangt. Nar jag var 9 ar gammal sa badade jag varje dag och alskade att fixa haret o kamma den, alskade att forsoka se sot ut. ville jamt ha rosa klader pa mig, har rent rum osv....alla barn ar olika och jag sager ej att hon maste vara som mig eller natt sant...jag tycker hon ar en fantasik flicka men har lite svarigheter att inte forsta varfor hennes mamma inte vill visa hennes dotter allt det har. det ar ju inte flickans FEL. nar hon ar har sa sager jag till henne pa olika snalla satt. jag sager till henne att bada o forsoker gora det kult, och jag sager till henne att kissa innan hon gar o lagger sig, derad pappa har sagt till dem att dusha oxa. pojkar ar lite annorlunda och jag vet att spesielt tonariga killar kan vara lite smutsiga men man maste tvinga honom att borsta tanderna aven....

• småtrollen

Skulle tonårskillar vara mer smutsiga?
    Varför då?

Be barnens Pappa ta ett allvarligt samtal med dom
    angående hygienen,
    det är ju hans uppgift att lära dom.

• yubaba

Tack for alla svar! Jag tror jag har fatt tillrackligt med svar om det har.
    God Jul till allihopa!

• 1malle

Jag vill inte ha några barn i sängen hos mig, sover för dåligt för det...
    Har 2 bonusbarn o 3 egna i varierande åldrar, spelar ingen roll... ingen sover hos oss.
    Komma in på morgonkvisten o mysa är en sak, men absolut inte sova hela nätter... NO WAY!

Alla goda ting är 3
  • Tjofsen

Samma här..gillar inte ens att ha min sambo i sovrummet....så vi sover skilda sovrum...Jag vill ha tyst och lungt - annars kan jag inte sova. När styvdottern var mindre och vi sov tillsammans kom hon på natten eller morgonen och låg och förde oväsen FÖR att väcka oss. Det var BARA jag som vaknade för min sambo sover genom invasion om det är så. Tillslut när hon stört mig tidigt på morgonen 1 miljard gånger med att ligga och knacka i sänggaveln, harkla sig tusen gånger på raken, gunga sängen...så blev jag vansinnig och slängde ut henne (inte bokstavligen - men blev skitförbannad och sa NU får det vara NOG! ) Sen bad jag henne att sysselsätta sig själv innan vi gått upp.

Dessutom lider jag av muskel/ledvärk så en natt när jag inte fått sova och då blir väkt på morgonen då blir jag jättedålig!

Hon har ju fattat det - dessutom en 7-8 åring är stor nog att sova i sin egen säng och eget rum och klara sig själv en stund på morgonen. Om de inte har några speciella behov förstås eller har drömt mardröm. Men i sovrummet har de inte att göra från ca 6 års ålder.

• cattizzz

jag väntar barn men min nya kille och har en son sen tidigare min sambo tar honom till sig som en i familjen duchar honom när olykan e framme klär på honom byter rent i sängen när det händer och han e bonus han tycker att det hör till vardagen vi är en familj.

• cattizzz

han har inget emot att han kommer in och sover hos oss heller han e bara ett barn och det är hon med pappan kan väl inte bli sur om du vill att hon duchar ta henne till duchen du ll sä tll nnes pappa om du tycker det e jobbigt att göra det.

• Hannajo

Jag tycker inte några nioåringar borde sova i sina föräldrars sängar, de är för stora. Jag vill inte ha några barn i sängen, varken egna eller bonusar, då kan jag inte sova.

• augustin

Nej, jag vill inte heller ha bonus i min säng. Mina egna barn - dvs säga bara den ena faktiskt fick sova emellan mig och pappan när hon var liiiten och var sjuk, för då ville jag gärna ha henne så jag kunde höra hennes andas, för hon var sjuk. Annars - nej. Dottern är nu 3 år och kommer in ibland, men när hon somnat lägger jag försiktigt tillbaka henne i sin säng...

• cattizzz

jag lägger oxxå tillbaka min son när han somnat men jag tycker attdet e ok om de har drömt nått eller så men jag skulle se till att pappan kunde sköta hennes hygien bättre om man inte kan det själv jag hade tagit hand om henne om hennes pappa inte gjorde det men jag skulle säga till honom att han skulle skärpa sig.

• Lyckogrisen

Inga barn i sängen tack!
    Inga barn i sovrummet helst, det är sambon och min "vuxen sfär", vår enda "fredade" zon.¨

Om barnen drömmer mardrömmar och kommer in till oss så går vi med dem till sitt rum och lägger oss jämte och sover.
    Är de sjuka däremot så byter vi platser så ett av barnen ligger i vår dubbelsäng. Så har man bra koll på det sjuka barnet.

Svar på tråden bonusbarn i sovrummet?