Min dotter har druckit......
Hjälp....jag behöver lite råd. Min dotter och hennes kompis (båda 15½)var hemma hos några kompisar igår och blev hämtade vid kl 23 på kvällen för att dom skulle vara hemma vid den tiden. Väl hemma upptäckte min exman att dom hade druckit båda två.
Dom kunde stå på benen och var inte "fulla" men dom hade ändå druckit. Det här är inte första gången det hänt, det har hänt ett par gånger tidigare vilket resulterar i att vi satt oss ner alla och pratat om det, vad det innebär med risker och allting. Vi har alltid sagt att vi inte vill att hon dricker och att hon dessutom inte får för hon har inte åldern inne.
Nu vet ju jag att dom är tonåringar och tycker det är spännande att testa men jag är livrädd att dom ska hamna på en fest bli apradar och hamna i en situation dom inte kan kontrollera.
Till saken nu, det måste bli någon påföljd av det hon håller på men och det min dotter värdesätter är hennes pengar hon får varje månad. Jag funderar på att helt enkelt dra några hundra av hennes månadspengar och ge det till någon organisation mot alkoholskador eller annan organisation så att hon fattar att det kanske inte är värt att dricka för att hon förlora dessa pengar.
Samtidigt vill jag att hon alltid ska kunna ringa mig eller sin pappa om dom har druckit och det gått snett....vad göra?
Vad tycker ni, har ni något bättre förslag?