• obsession

17 år gravid- en komplicerad siutation.

Går nu i andra året på gymnasiet, sista terminen. För några dagar sedan gjorde jag ett graviditestest och det visade ett plus- jag är gravid. Först fattade jag ingenting, knäna blev svag och jag blev alldeles yr, min första tanke; vafan gör jag nu?

Har ett fast förhållande sedan 1½ år tillbaka, men hur skulle jag kunna berätta, med tanke på situationen? ja situationen.
    min pojkvän är muslim. Det gjorde det hela mycket svårare.. Jag är ung, har ingen egen inkomst, aldrig träffat hans föräldrar, båda går i skolan osv så valet är självklart.. eller? Egentligen vet jag vad jag borde göra, för hur skulle jag klara av det?

Men samtidigt så vill hjärtat någonting helt annat, kan inte låta bli att tänka på hur mycket jag vill.. Men rädslan över att inte klara det är enorm, sen min pojkvän.. Han vill inte behålla, jag har redan snackat med honom, visst han säger det är mitt val och han stöttar mig vilket som! Men jag är förvirrad, vill inte, men samtidigt vill jag.. kommer jag ändra mig vilket som? - nej knappast den dagen jag har mitt barn i famnen..

Jag vet inte om någon kommer att läsa, eller om det är någon som varit ens i liknande situaion.. men jag kände bara att jag ville skriva av mig och kanske höra om någon annan varit i lika situation..

/Ung gravid och förvirrad!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-12 17:49:53:
    - Jag kanske också ska tillägga att han inte lever i en speciellt religiös familj, utan de är väl mer deras kultur om man säger så. Sedan så har han bott här sedan han var inte ens fyllda 1 år så han lever ju som en "svensk" om amn säger så! Samtidigt så förnekar han ju inte varifrån han komer osv, och det tycker jag är otroligt bra att han inte gör.

• Svar på tråden 17 år gravid- en komplicerad siutation.
  • Clasha

pust, blev lättad nu.. att det inte är så du ska gå igenom.. som min syster.
    hoppas allt går bra för dig. skickar dig massor med lyckoönskingar och styrkekramar!!

• strongenough

Clasha:
    Det du pratar om måste vara en 2 stegsabort, inte en medecinsk. Din syster måste ju ha varit långt gången.

• obsession

Kanske ska uppdatera lite här. Ska som alla nog redan läst göra en abort och mår väl inte så jätte bra för tillfället. Kommer att ta den första tabletten på fredagen för att sedan åka tillbaka på söndag och ta de sista och göra bort det hela. Vet inte riktigt mer vad jag ska säga än tack för alla svar jag haft på mina frågor och så vidare. Tack så mycket!

• jerseyko
    obsession skrev 2008-02-04 20:18:02 följande:
    Kanske ska uppdatera lite här. Ska som alla nog redan läst göra en abort och mår väl inte så jätte bra för tillfället. Kommer att ta den första tabletten på fredagen för att sedan åka tillbaka på söndag och ta de sista och göra bort det hela. Vet inte riktigt mer vad jag ska säga än tack för alla svar jag haft på mina frågor och så vidare. Tack så mycket!
    Lycka till, min kompis gjorde nyligen en abort i v.8 eller 9, hon ringde först gyn på sin hemort, där hade de inte tid på 1½ månad så hon åkte till ett annat sjukhus.

Visst var det jobbigt att vara på sjukhuset men annars så kändes allt rätt, de var supertrevlig personal som tog hand om henne och de andra 3 tjejerna som gjorde abort samtidigt.

De var väldigt snabba med att ge smärtlindring när hon bad om det.
  • obsession

då var det klart. aborten utförd så det är helt klart, det gick bra efter lite omsätndigheter. vAr där hela söndagen i nästan 12 timmar, för processen tog otroligt lång tid och var otroligt jobbig! Har nog aldrig varit med om någonting så jobbigt faktiskt, det gjorde FRUKTANSVÄRT ont, så ont så jag fick först massa smärtsitillande tabletter och sedan fick jag morfin för det slutade aldrig, var uppe och gick lite för att påskynda processen, men jag klarade nästan inte av att gå, var helt skakis och jag höll på spy så fort jag stod upp.

Sedan så gick jag i alla fall upp och ner i några trappor, blev trött så jag somnade. Men kring klockan 7 på kvällen var det äntligen klart. jobbigt, men det bästa.

Tack igen för allt stöd här, gick bra, mina föräldrar vet inget. Min pojkvän var med och han var jätteledsen, stackarn mådde jättedåligt under dedär timmarna, han bara låg där tyst och höll om mig och sa värmande kommentarer då det gjorde som ondast.

Tur jag hade med honom och tack för ert stöd. KRAM!

• hemligtjej

jag är i exakt samma ungefär, har inte varit tillsammans så länge, men han är muslim jag svensk! Vi har haft problem i relationen ganska mycket p.g av våra religioner, jag har ändrat hela min livsstil p.g av honom! till och med tänkt komvortera till hans religion, för han betyder allt för mig. Nu fick jag reda på att jag är gravid och han vil inte att jag behåller barnet, men ändå är han så glad för barn så fort han ser ett så säger han - naw och vill bara hålla och busa med det! Jag förstår mig inte på han. nu är valet upp till mig och jag vet inte vadjag ska ta mig till! har gjort 1 abort med han, då jag blev gravid fast vi andvände kondom + p-piller, nu denna gången bara p-piller "/ vad har du valt ?

Svar på tråden 17 år gravid- en komplicerad siutation.