• tyr

i vilken vecka föddes era barn ?

jag undrar i vilken vecka era barn föddes i och vilken vård krävde dom? är nyfiken på att veta det. jag är i v 25 och våran som vill inte stanna kvar verkar det som.

• Svar på tråden i vilken vecka föddes era barn ?
  • hannamiller

glömde säga att Oscar mådde toppen när han kom..
    Sen nu idag är han 7 månader o kryper o är väldigt snäll av sig.

• cloudberry79

Kanske folk skulle kolla och se att tråden ligger i prematurrummet

Sonen är född i vecka 28+3, låg på sjukhus i 62 dygn, alltså till 37+2.

Redan här! Vidar ~~20071018~~
  • dj zap

Våran stora tjej kom i vecka 39+0 hon vägde 2370 gram och var 46 cm lång.
    Läkarna viste inte varför hon var så liten efter som att hon var fult gången så sej. Men alla testen var full poängare så vi fick ligga på normal födsel.
    De kom en spesiel dr till oss från prematur avdelningen dagen efter som kikade på henne. De va de enda.

• jeatea

V 26+2 låg 81 dagar på sjukhus hon är idag 2,5år o mår toppen

• Trolltoka

Min dotter föddes i v.28+1. 783gram och 31cm. Tillväxthämmad med 39%. 70dagar på neontalen innan hemskrivning. Kuvös, värmebädd. Lite syrgas. Sondmatning tills 8veckor gammal (v.36) då drogs sonden och hon ammades fritt. Nu 10 månader, jättepigg och i kanonskick :)

(¯`°?.ღ.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. Novah 13/3-07.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.ღ.?°´¯)
  • Maadddox

min lilla pojke föddes i vecka 34+5

• NicoFina

Wilda-Josefin föddes i v.34 +6 och Neo föddes i v.30!
    Wilda-Josefin vägde 2505 och var 43 cm lång.
    Neo vägde 1366 och var 34 cm lång.
    Neo är en stor kille i dag på över 6 kg

• Bäbis 2008

Min son föddes i vecka 26+3. Respirator under första timmarna, sedan cpap som han hade till och från i 5 veckor, vilket är ganska länge. Syrgas till och från. Kuvös från början till ungefär vecka 31, solade till och från under de veckorna. Nu är han i vecka 35+4, var och opererade ett ljumskbråck nu i veckan, gick jättebra. Om allt går bra nu till veckan kanske vi får åka hem till nästa helg!!! Längtar... Kan väl säga att allt så här långt har gått väldigt bra, peppar peppar, trodde aldrig det innan.

• Bäbis 2008

Kanske även ska säga att han vägde 1027 gram och var 36 cm lång,nu drygt 2900 gram och 47 lång! Mycket som hänt på dessa nio veckor.

• marre81a

Föddes v 40+ 5
    Föddes med gulsot o en infektion i kroppen.
    Fick vara på NEO i 4 dygn, solade i 3..

• findusselma

Våran kille födddes i v 35+0 den 23/9.Han kunde inte amma när han föddes,han hade även lågt blodsocker.Han fick en timme på sig.Men tyvärr gick inte sockret upp så ha fick läggas in på neo,och eftersom han inte kunde amma så fick han sond.På neo fick ahn även glukos dropp som han hade i två dagar innan han socker värden blev normala.Nu är han en stabil kille som väger 5,5 kg och är 57 cm lång.

• Riskiflickan

Vår son föddes med akutsnitt i v 26+0 pga svår havandeskapsförgiftning. Han ligger på neonatal i kuvös med cpap, jag längtar tills jag får ta hem honom.... men nu är det sjukhus, sondmatning och oro för hela slanten.... inatt blir han 7 dagar....

• Jeluni

Min lilla kille föddes i v 33+0. Han var 46 cm och vägde 2478 gram. Vi låg på neo 10 dagar. Skulle ha kunnat vara kvar längre, men vi ville hem och det gick bra. Idag är han 2,5 år och mår bara bra.

• nalle333

41+2 föddes mitt mirakel. 54cm o 4395g :)

• cloudberry79
    nalle333 skrev 2008-01-24 20:05:27 följande:
    41+2 föddes mitt mirakel. 54cm o 4395g :)
    Tråden ligger ju i prematurbarn av en anledning ^^
    Redan här! Vidar ~~20071018~~
  • Ida och Razmus Mamma

min lilla tjej föddes i v 28+6 1370gr och 37cm
    låg först i kuvös med cpap sen värmebädd och syrgas.
    var 5 veckor på neo.
    hon gick upp bra i vikt.
     idag är hon 3 1/2 år och en dam med mycket bestämd vilja .
    hon föddes för tidigt pga av att jag har en försvagad livmoderhals och ingen vet varför den öppnar sig.
    hade för muycket sd så att det inte gick och stoppa.

mitt andra barn är född i 36+6 låg inne i v 30 pga av samma andledning men då kunde dom stoppa det.

Svar på tråden i vilken vecka föddes era barn ?