• MsBeauty

Nån mer som har barn född v. 24?

Hej,

Igår morse födde jag en son i v. 24+2. Han vägde 700 gram och andades själv, så allt är stabilt. Undrar om det finns nån annan som fött omkring v. 24/25 som vill dela med sig av erfarenheter osv. Allt är så nytt och så overkligt så det skulle vara super att ha nån att prata med.

Ni kan skriva här eller mail, det kan ta ett tag tills jag svarar för jag bor på Patienthotell på sjukhuset så kan inte komma in så ofta.

• Svar på tråden Nån mer som har barn född v. 24?
  • 123Vissla

Hej hej! Jag fick en flicka i v.23+6 förra året. Nu är hon 12 1/2 månad och pigg som bara den. Skönt att han andas själv. Ella fick ligga i respirator i lite mer än en månad.

Lycka till med den lille! Och ett stort GRATTIS!

Har flickan Ella född i v.23+6.
  • MsBeauty

Jodå, det går framåt här. Min son fick ligga i respirator nån vecka även om han andades själv vid födseln. Men nu andas han själv igen, han har CPAP och får bara lite syrgas. Han opererade Ductus för en vecka sedan och det gick också jättebra. Igår öppnade han ögonen för första gången och det var så underbart att se. Nu väntar vi på att vi ska få ut honom ur kuvösen och hålla honom.

Nån som vill berätta hur det var den första tiden för er? Jag pratar bara med personalen här på sjukhuset, så kunde vara skönt att höra lite mer detaljerat hur det var och hur det har gått för nån annan, speciellt den första tiden/månaden..

• mamma mys

vad skönt att det går bra...håller tummarna att ni ska slippa några bergo dalbanor o att allt bar ska gå frammåt....vad mysigt med att han öppnar ögonen nu...hoppas ni snart får hålla erat lilla mirakel....

• Grüth

jättehärligt att höra att allt går så bra för er:) jättemånga kramar

• Proletariatet

Stort grattis! Jag har en dotter född i v.24+1 och ligger nu inne pga hotande förtidsbörd m. nummer 2 v.25+3 idag.

Fösta tiden vågade jag inte tro att hon skulle klara sig, men dagen hon vägde ett kilo (och var lite äldre än en månad) tog jag mod till mig och inhandlade första klädesplagget.
    Det var en lång och kämpig tid, men när jag ser tillbaka är den ändå fylld med ljus. Alla små framsteg, all underbar personal och så slutligen, styrkan vi fann hos varandra, jag, Tyra och hennes pappa.

Jag önskar er all lycka och hoppas det går bra! Mvh, Nanna

• Lindis41

skickar lyckokramar o hoppas att bebben vill stanna i din mage ett par dar till

• Elli76a

fick i v27.. den 8 juli-07 o de e ännu lite overkligt...
    vägen var krokig o krånglig med op o så.. men nu e de på rätt väg o vi e hemma sen bf dagen 30 sep-07 kram o lycka till

MsBeauty skrev 2008-01-11 23:05:58 följande:
    Hej,Igår morse födde jag en son i v. 24+2. Han vägde 700 gram och andades själv, så allt är stabilt. Undrar om det finns nån annan som fött omkring v. 24/25 som vill dela med sig av erfarenheter osv. Allt är så nytt och så overkligt så det skulle vara super att ha nån att prata med.Ni kan skriva här eller mail, det kan ta ett tag tills jag svarar för jag bor på Patienthotell på sjukhuset så kan inte komma in så ofta.
  • Elli76a

låter som de går frammåt =) tänker på er alla

MsBeauty skrev 2008-01-24 16:21:59 följande:
    Jodå, det går framåt här. Min son fick ligga i respirator nån vecka även om han andades själv vid födseln. Men nu andas han själv igen, han har CPAP och får bara lite syrgas. Han opererade Ductus för en vecka sedan och det gick också jättebra. Igår öppnade han ögonen för första gången och det var så underbart att se. Nu väntar vi på att vi ska få ut honom ur kuvösen och hålla honom. Nån som vill berätta hur det var den första tiden för er? Jag pratar bara med personalen här på sjukhuset, så kunde vara skönt att höra lite mer detaljerat hur det var och hur det har gått för nån annan, speciellt den första tiden/månaden..
  • Elli76a

Hoppas bebben stannar ett par v till

morotsstavar skrev 2008-01-25 10:23:03 följande:
    Stort grattis! Jag har en dotter född i v.24+1 och ligger nu inne pga hotande förtidsbörd m. nummer 2 v.25+3 idag. Fösta tiden vågade jag inte tro att hon skulle klara sig, men dagen hon vägde ett kilo (och var lite äldre än en månad) tog jag mod till mig och inhandlade första klädesplagget. Det var en lång och kämpig tid, men när jag ser tillbaka är den ändå fylld med ljus. Alla små framsteg, all underbar personal och så slutligen, styrkan vi fann hos varandra, jag, Tyra och hennes pappa. Jag önskar er all lycka och hoppas det går bra! Mvh, Nanna
  • MsBeauty

Jodå, allt går bra här. Lille killen är nu 30 v. (1½ månad här) och väger lite över 1 kg. Han klarar sig mer och mer utan CPAP, han har en grimma i näsan med lite syrgas när han är ute hos oss. Vi längtar sååå mycket tills vi får hem honom, men det är ju ett bra tag kvar..

Svar på tråden Nån mer som har barn född v. 24?