milimina: Jodå, jag vågar
Att storlekarna varierar med märken och modeller är ju inte mycket att göra åt, men man vet väl för det mesta ungefär vad man drar. Och skulle det inte passa kan man byta eller lämna tillbaka. Visserligen får man stå för returportot (inte det nya utskicksportot) men även då blir det billigare än motsvarande modeller i specialbutik här. Om de finns, vilket inte är säkert. G Mellbin är jättebra, men vi bor ju inte alla i Stockholm. Och även de ligger i lä vad gäller sortiment om det är vackra bh man söker.
Nackdelen är ju att man inte kan prova, eller få hjälp av personal. Men jag litar numera mest på mig själv vad gäller inpassning ändå. Hjälp är bra _när det fungerar_ men tyvärr - och konstigt nog - har jag erfarenheten från flera specialbutiker att personalen varit antingen okunnig (vänlig tolkning) eller alltför angelägen att sälja, och både hämtat fram helt fel storlekar och försökt slå i mig att en bh suttit bra när den inte gjort det.
Så gillar jag inte heller mentaliteten i en del specialbutiker att man ska vara tacksam att de över huvud taget har något i ens storlek, när de har det, och närmast blir förnärmade när jag vänligt säger nej till vad som finns för att det inte är vad jag ville ha.