• TypeONegative

Du som har större än G-KUPA

kom ju på den geniala i den att fråga er vart köper ni er bh?
    Jag hittar ingen i min storlek. Mina bröst blir bara större och större och nu lever jag med en enda förliten bh och vantrivs. Jag hittar helt enkelt ingen som passar mig.
    så vart köper du din BH? Vart finns den butiken och farmförallt kan jag få tag på den på nätet?

• Svar på tråden Du som har större än G-KUPA
  • siamesen

Jag kopte en f eller g-kupa pa la redoute sa det ska finnas men om jag minns ratt sa var det lite svart att hitta. Fast vi kanske har lite annorlunda saker har i fr?

• Pappila

Någon som handlat på sallyochsara? Jag tyckte det fanns mycket fint där.

• TypeONegative

jag är osäker på mitt mått runt om så det blir ett problem med att beställa.

Tar jag så stor som måttbandet säger så hamnar liksom byglarna mellan brösten en bit ut från kroppen, det kan väl inte vara meningen? Tar jag mindre så sitter brösten på plats men det blir märken runt om

Det låter som jag har ett ärende till Norrköping!

• milimina

en undran till er andra storbystade: vågar ni köpa på postorder??
    jag drar g-kupa och handlar alltid mina på gustaf mellbins (älskar den affären!!) där jag alltid fått jättebra hjälp och hittar VACKRA bh:ar! bara för att man är stor betyder det ju inte att man vill ha tantmodeller liksom...
    men, jag har aldrig vågat köpa på figleaves eller andra postorder, eftersom jag vet hur krångligt det är att få en riktigt välsittande bh.
    fast det kanske inte är så svårt som jag inbillar mig?

• Zazla

Jag har iofs "bara" D kupa men jag skulle nog aldrig våga köpa på postorder. Men sallyochsara finns som butik också, i Markaryd.

• TypeONegative

jag vet inte om jag vågar handla över nätet men det verkar som jag inte har ett val om jag inte tappar lite bröst snart

gustaf mellbins finns vart?

• milimina

västerlånggatan i gamla stan :)

• Åsa

milimina: Jodå, jag vågar Att storlekarna varierar med märken och modeller är ju inte mycket att göra åt, men man vet väl för det mesta ungefär vad man drar. Och skulle det inte passa kan man byta eller lämna tillbaka. Visserligen får man stå för returportot (inte det nya utskicksportot) men även då blir det billigare än motsvarande modeller i specialbutik här. Om de finns, vilket inte är säkert. G Mellbin är jättebra, men vi bor ju inte alla i Stockholm. Och även de ligger i lä vad gäller sortiment om det är vackra bh man söker.

Nackdelen är ju att man inte kan prova, eller få hjälp av personal. Men jag litar numera mest på mig själv vad gäller inpassning ändå. Hjälp är bra _när det fungerar_ men tyvärr - och konstigt nog - har jag erfarenheten från flera specialbutiker att personalen varit antingen okunnig (vänlig tolkning) eller alltför angelägen att sälja, och både hämtat fram helt fel storlekar och försökt slå i mig att en bh suttit bra när den inte gjort det.

Så gillar jag inte heller mentaliteten i en del specialbutiker att man ska vara tacksam att de över huvud taget har något i ens storlek, när de har det, och närmast blir förnärmade när jag vänligt säger nej till vad som finns för att det inte är vad jag ville ha.

• meya

Men vad gör man när man är så liten som 65 eller 70 runt om och drar H kupa??? Nån som har nåt tips??

• Pemman

Jag rekommenderar ochså Bravissimo. Har 70 G och har supersvårt att hitta BH under 75 i omkrets. Bravissimo har bra sortiment, är seriösa och har himla snygga gjejer som verkligen ger stöd. Jag såg ut som jag gått ner typ 5 kilo för att jag fick sånt bra lyft.

Annars rekommenderar jag Haides på Linnegatan i Stockholm. Supertrevliga och har BH i alla storlekar.

• Sin

meya> Då åker man till Norrköping och Bodyline ;) De syr in bh:n så att den passar perfekt utan extra kostnad och som en extra service. Senast så sydde de in 12-13cm på mitt senaste inköp för att det skulle sitta ordentligt (fick köpa 85H då de inte har större kupa och sy in för att passa i omkrets...). och jag sitter och åker upp dit från Göteborg.

• Åsa

meya: Jag föreslår att du köper 65H etc om det är det du drar De välsorterade webbhandlarna har de storlekarna, även om det inte är så många roliga modeller som de vanligare storlekarna. Blir lite fundersam när du säger att du drar 65 _eller_ 70 H. 65H motsvarar ju 70G; kanske ligger du mellan kupstorlekarna också och inte bara omkretsstorleken?

Sök på t ex Bravissimos "further search" så kan du se direkt vad som finns i din storlek: www.bravissimo.com/BRAVISSIMO/AdvancedSearch.aspx ;

Möjligheten att sy in finns ju, men i motsats till Sin tycker jag det kan bli fel om man syr in, särskilt om det är mer än 5 cm (ändrar ju trots allt proportionerna i plagget). Och så ser jag ingen anledning att belöna affärernas dåliga sortiment med att köpa fel storlek av dem.
    Kan ju tillägga att när jag får mina bh ändrade (fast det har varit axelband och inte omkrets) så får vackert affären där jag köper den göra det; gratis eller för max en femtiolapp. Gör de inte det så köper jag inte av dem.

• Mammatilltretroll

Jag handlar mina bhar på details i stockholm på st eriksgatan..
    Bra personal och bra utbud!
    BH i Gupa från 300 kr!! (Triumph)

De har även ammningsbh i upp till Gkupa..

• Önskan

Köpte 85 H (!) på Haides på Linnégatan i Stockholm förra veckan. Men jag vet ju inte var du bor, så det är svårt att rekommendera då...

• Sommar16

Köpte en 75H bh på Details på Södermalm i Stockholm. Kan verkligen rekommendera affären. Bra service och ett stort urval på stora storlekar.

• Vargaflickan
    Sommar16 skrev 2017-09-11 00:01:48 följande:

Köpte en 75H bh på Details på Södermalm i Stockholm. Kan verkligen rekommendera affären. Bra service och ett stort urval på stora storlekar.

Värt att kommentera en 12 år gammal tråd ?
Svar på tråden Du som har större än G-KUPA