• Mamma till viljestark dotter

    Någon som gjort/gör IVF och är svårstimulerad?

    Håller på med mitt första IVF-försök och började spruta med Puregon 150 IE den 9/1. Gjorde vul igår som visade två äggblåsor på 8 mm och en på 10 mm på vänster sida, höger sida hittade inte doktorn... Fick höja dosen till 200 IE och nytt vul på måndag.

    Finns det fler som är svårstimulerade? Hur höga doser har ni varit tvungna att ta? Hur många äggblåsor har blivit tillräckligt stora? Är livrädd att jag inte ska komma ens så långt som till ÄP. Hur länge kan man fortsätta spruta innan man måste avbryta behandlingen och börja om?

  • Svar på tråden Någon som gjort/gör IVF och är svårstimulerad?
  • Masse

    Felicia o Tickan:
    Har gjort långa metoden alla gånger. Vid min första ivf minns jag inte hur många äggblåsor jag hade men fick ut 6 ägg. Vet inte hur delningen var på det enda som befruktades och vi fick tillbaka men det var dålig kvalitet på det vet jag.
    Andra ggn. (Menopur) fick vi 10 ägg, tror detvar 12 blåsor. Det ägg som ledde till dottern var 4-celligt.

    Denna gång verkar det gå sämre. Fanns 4 små äggblåsor på vul, och ska nu på nytt vul på måndag + blodprov för att se om de växer.
    Hur går det för er?

  • Felicia34

    Masse: Den här gången hade jag 7 äggblåsor vid VUL. Vid ÄP fick de ut fyra ägg, två befruktades och de andra två var omogna och slängdes(trots en Menopurdos på 375). Nåväl, jag fick tbax de två befruktade som båda var en nia av tio på betygsskalan - och tro det eller ej, men nu är jag gravid, hade testdag 25/1, så det är tidigt förstås. Är så glad så d är inte klokt! Hoppas det blir en bebis!! Hur går det för dig?

    Tickan: Hur går det?! Hur gick det med äggblåsorna?

  • tickan

    Men Felicia34: JÄTTESTORT GRATTIS!!

    Jag fick aldrig till mer än tre äggblåsor. Tre ägg plockades i onsdags, två befruktades, ett fanns kvar då det var dags för ET. Jag var väldigt tacksam att vi ö h t tog oss över mållinjen med de usla förutsättningarna. Samtidigt oroar det mig mycket att jag har så svårt att göra ägg.

    Jag försöker nu att vara positiv och att tro på mitt fina lilla embryo. Ända sen jag började inse hur svårstimulerad jag är har jag försökt hitta små solskenshistorier om liknande tjejer som mig själv som har lyckats.

    Men ... ärligt talat funderar jag redan på nästa behandlingsmetod. Korta metoden gav mig i alla fall inte fler ägg så jag vill nog gå tillbaka till den långa. Frågan är vilket preparat? En kombination av Menopur och Gonal-F i hög dos kanske?

  • Felicia34

    Tack för ditt grattis! GRATTIS TILL DIG till det fina embryot!! Vissa här på forumet påstår att en kombination av Puregon = skapar många blåsor och Menopur = skapar bra kvalitet, kan vara bra. Hör m din läkare! Nu håller vi tummarna för dig jättemkt!!!

  • Masse

    Grattis till ruvningen Tickan och till plusset Felicia!!!
    Vilka bra nyheter ni kommer med.
    Var har ni gjort era behandlingar?

  • Felicia34

    Masse: CvL alla gånger. Du då?
    Hur kände du dig i början av graviditeten (symtommässigt), alltså de dagarna efter testdagen? Ändrades det sen? Hur? Ja som du märker - ngt nojig...

  • Mamma till viljestark dotter

    Vill bara berätta att jag nu ruvar på ett litet embryo! Jag gjorde ÄP i onsdags och fick ut ynka 6 ägg... Av dessa befruktades 3 st så det blev ET i fredags och två till frysen! Har fortfarande svårt att jag över huvud taget fick några ägg. Är så lycklig

  • Mikki

    Jag är sjukt svårstimulerad, fick bara 2-3 blåsor med 400-450 enheter menopur. Testade samma protokoll 2 ggr med samma resultat. Fick ÄD som förslag, läkarna ojade sig över mina dåliga äggstockar, men jag vägrade ge mig. Föreslog att testa en blandning av gonal f(300) och menopur(150). Var på vul idag och chockade läkarna med 11 blåsor :) Om ni svarat dåligt på ett protokoll, byt protokoll!

  • mysan83

    Jag är både svårstimulerad och har väldigt många blåsor. Är inne på sprutdag 13 med 112,5iu menopur och har bara fått ett par blåsor på 14mm :/

  • theremustbeabetterway

    Jag är också svårstimulerad eftersom jag har PCO-äggstockar. Första cykeln tog jag 112,5 eftersom de inte ville börja på för hög dos pga överstimuleringsrisk. På första ultraljudet hade en blåsa vuxit snabbare, och ingen annan hade passerat 10mm (men har säkert 40 blåsor som är under det). Då höjde de till 125 IE, men på andra ultraljudet hade blåsan stuckit iväg för mycket så då avbröt de försöket. 

    Denna gång har jag fått 150 IE från början, idag var första ultraljudet och ingenting hade vuxit över 10mm på 7 dagar... Nu höjer de till 187,5 IE så får vi se om några dagar på nästa ultraljud. Det är tydligen bättre att ingenting växer än att en eller två växer mycket snabbare än allt annat, men känns ändå så deppigt. Håller tummarna för alla här i tråden som också är svårstimulerade. 

Svar på tråden Någon som gjort/gör IVF och är svårstimulerad?