• sandy sandy

När är man en ung förälder?

Funderade lite på när anser folk att man är en ung föräldrer?? Själv har jag lite olika "grupper" jag delar in i... Men vore kul att höra vad ni tycker? När är man en ung förälder?

• Svar på tråden När är man en ung förälder?
  • liquorish

Jag tycker nog att en Ung mamma är under 25, en Extremt ung mamma är under 20!

• Hedi

Jag kommer vara 24 när mitt barn föds! det är ungt tycker jag. Jag har alltid sagt att jag ville vara 27.

Jag tycker däremot att det är en otroligt stor skillnad pa att vara 18 eller 24 när man far barn. Det är ända 6 ar som man hunnit resa, festa, känns som man har det avklarat nu.

• mjuffpuff

hmm...
    extremt ung mamma tycker jag nog är mellan 13-16..
    för ung mamma tycker jag är mellan 16-17
    ung mamma mellan 18-23 kanske?
    -utifrån åldern utan att känna personerna-

*sen om ung och för ung har inte bara med åldren att göra.. jag "vet en" som blir 18 till sommarn och beter sig som 12.. skulle hon fått barn vid 18 skulle jag ändå klassat henne som för ung pga beteendet...*

sen beteendet, när de passerat 18 och närmar sig 40 och ändå beter sig som 12, ja då är de inte ung mamma längre utan bara lite mer olämplig eftersom hon inte växer till sig =P

• Maj bebis

extremt ung 13-16
    för ung 17-19
    ung 20-23

• JooCee

Väldigt ung mamma = under 20
    Ung mamma = under 25

så ser jag det

• BetongMorsa

jag va 19 när jag fick min första o 21 när jag fick min andra + att bonus flyttade hem till oss på heltid i samma veva....är jag då för ung? för ung för vad då om jag får fråga?

• MK84

Jag är 23 å var de då min son kom, jag har aldrig sett mig som ung mamma - tycker 23 är en perfekt ålder - förrän vår BVC grupp satte igång och alla andra där är mellan 30-45 år gamla.. Snacka om att känna sig som en utböling..

För att vara med i nätverket ung mamma på bvc skall man vara under 20 år. Iallafall här där jag bor.

• KaffeSandra
    BetongMorsa skrev 2008-01-29 22:18:37 följande:
    jag va 19 när jag fick min första o 21 när jag fick min andra + att bonus flyttade hem till oss på heltid i samma veva....är jag då för ung? för ung för vad då om jag får fråga?
    Hehe, ja det kan man undra. Jag tycker knappt att man kan va för ung. Man blir ju liksom mamma och beter sig som mamma när man får barn.
  • BetongMorsa

Ja...det handlar om mognad inte om ålder....

KaffeSandra skrev 2008-01-29 22:26:04 följande:
    Hehe, ja det kan man undra. Jag tycker knappt att man kan va för ung. Man blir ju liksom mamma och beter sig som mamma när man får barn.
  • milla1977

Jag fick min första nyss 18 fyllda . 
    & på den tiden så var det jätte ungt . men nu har jag mött mammor som är både 14 , 15 & 16 så var är ung igentligen .

Min personliga åsikt.. allt under 25 år  

• Farfalla

Hmm detta är ett svårt dilemma..
    Men en ung mamma under 20 och alldeles för ung under 18.. Och sen är det ju självklart den personliga mognaden som spelar in.
    En 17årig mamma kan vara 100gånger bättre än en 30årig mamma..
    Jag var 23 när jag fick min gosse, och jag har aldrig ansett det vara ungt för att få barn. Men ändrade åsikt efter föräldragrupperna på mvc/bvc....

Svar på tråden När är man en ung förälder?