• Ida 1981

Bukplastik betald av landstinget ngn?

Jag undrar vad det är för kriterier för att få bukplastik betalt av landstinget? Ska på bedömning ngn gång snart och har ingen aning om hur de bedömmer.

Gärna erfarenheter och bilder:)

Kram

• Svar på tråden Bukplastik betald av landstinget ngn?
  • Ida 1981

Ja det hoppas jag med Marvinna, men som du säger det är inte alla landsting som betalar plastik. Men förhoppningsvis kan de se att det är ju pga kejsarsnitten och min tidigare övervikt det har blivit så här illa :( men men vi får se.
    Kram

• Marvinna

Jag håller tummarna för dig!

Ida 1981 skrev 2008-01-28 21:28:57 följande:

Ja det hoppas jag med Marvinna, men som du säger det är inte alla landsting som betalar plastik. Men förhoppningsvis kan de se att det är ju pga kejsarsnitten och min tidigare övervikt det har blivit så här illa :( men men vi får se.Kram
  • oODivinaOo

Jag fick min betald av landstinget. Skickade bara ett foto till kliniken som gör dem på sjukhuset via mail och på Måndag ligger jag på operationsbordet.
    Det har tagit nästan ett halvår sedan jag skickade fotona, men vad jag hört så har andra väntat ännu längre.

• PetraD

skickade foto på hur magen såg ut "med altl" då?? fick du kontakta dem innan en viktminskning??
    vad sa du vid kontakten med dem?
    berätta gärna lite mer

lycka till på måndag (berätta gärna sen om op när du har ork)

oODivinaOo skrev 2008-04-16 16:16:26 följande:
    Jag fick min betald av landstinget. Skickade bara ett foto till kliniken som gör dem på sjukhuset via mail och på Måndag ligger jag på operationsbordet. Det har tagit nästan ett halvår sedan jag skickade fotona, men vad jag hört så har andra väntat ännu längre.
  • oODivinaOo

Jag bad sambon ta ett par kort, ena framifrån och andra från sidan när jag grabbade tag i fläsket och det såg riktigt vidrigt ut haha.
    Sedan skrev jag "Jag har minskat ca 20 kg i vikt sedan ett halvår tillbaka genom en bra kost och motion, har fött två barn med 1 års mellanrum och är nöjd där, vill inte ha fler. Jag är 28 år gammal och mår väldigt dåligt över hur jag ser ut efter graviditeterna. Skinnet och bristningarna är vidrigt. Jag har en BMI på (?...minns inte vad det var) och är nöjd nu, förutom med magen som aldrig kommer att dra tillbaka sig. Som ni ser så har jag lila bristningar med knappt 1/2 cm mellanrum och jag antar att jag får leva med dem. Jag väger 69 kilo och är 1.74 cm lång. Hoppas på svar." ungefär.

Fick brev hem inom en vecka att de inte har tider här men tyckte att jag skulle opereras i Blekinge så jag fick en tid på nåt förbesök. När jag kom dit så var det redan klart att jag skulle opereras, bara allt var bra med mig, beslutet var redan taget så jag blev överlycklig!!

Sedan var det bara o vänta på operationstid. Jag hoppas det jag skrivit hjälpt någon mer som vill ha en operation. Bara visa oblygt upp det vidriga skinnet, jag tror det är det viktigaste, och att man skriver sin bmi osv. Detta kallas "egenskriven remiss" eller nåt sånt, att man inte går via en läkare.
    skriver mer efter operationen.
    kram

• PetraD

tack för ditt svar
    mig hjälpte det. fast jag inte har det där fläsket än. eller jo, det har jag ju. men med massa fett bakom ska få bort det och sen om det behövs (antagligen) ska jag göra något liknande dig

vilket landsting tillhör du???

skönt att du fick svar från dem så snabbt och att det gick någorlunda snabbt tills op.

återigen Lycka till på måndag
    kram

oODivinaOo skrev 2008-04-16 21:14:49 följande:
    Jag bad sambon ta ett par kort, ena framifrån och andra från sidan när jag grabbade tag i fläsket och det såg riktigt vidrigt ut haha.Sedan skrev jag "Jag har minskat ca 20 kg i vikt sedan ett halvår tillbaka genom en bra kost och motion, har fött två barn med 1 års mellanrum och är nöjd där, vill inte ha fler. Jag är 28 år gammal och mår väldigt dåligt över hur jag ser ut efter graviditeterna. Skinnet och bristningarna är vidrigt. Jag har en BMI på (?...minns inte vad det var) och är nöjd nu, förutom med magen som aldrig kommer att dra tillbaka sig. Som ni ser så har jag lila bristningar med knappt 1/2 cm mellanrum och jag antar att jag får leva med dem. Jag väger 69 kilo och är 1.74 cm lång. Hoppas på svar." ungefär.Fick brev hem inom en vecka att de inte har tider här men tyckte att jag skulle opereras i Blekinge så jag fick en tid på nåt förbesök. När jag kom dit så var det redan klart att jag skulle opereras, bara allt var bra med mig, beslutet var redan taget så jag blev överlycklig!!Sedan var det bara o vänta på operationstid. Jag hoppas det jag skrivit hjälpt någon mer som vill ha en operation. Bara visa oblygt upp det vidriga skinnet, jag tror det är det viktigaste, och att man skriver sin bmi osv. Detta kallas "egenskriven remiss" eller nåt sånt, att man inte går via en läkare.skriver mer efter operationen.kram
  • oODivinaOo

Malmö tillhör jag.
    Lycka till oc hoppas det går vägen!!

• PetraD

ok
    tack

oODivinaOo skrev 2008-04-17 11:11:34 följande:
    Malmö tillhör jag. Lycka till oc hoppas det går vägen!!
  • amandaangel

hej, detta inlägget är riktat främst till oODivinaOo..

undrar vart du mejlade denna remiss och hur du sedan blev kontaktad?

bor själv i malmö och plågas psykiskt av min mage sen jag fött barn ..

Svar på tråden Bukplastik betald av landstinget ngn?