• vakttjejen

Varför satt moderkakan fast och vad innebär det? flicka född v 32

Min mans syster har fått en liten flicka i natt i v 32. Hon vägde 1400g. Vet ännu inte hur hon mår då barnet har förts till ett större sjukhus och då mamman ligger på IVA på ett annat sjukhus. Moderkakan satt fast så de fick operera bort den? Någon som kan förklara för mig vad det innebär?

När kan barnet börja ha kläder. Dröjer det ett tag till eller ska vi köpa små prematurkläder till henne? Vilken storlek tror ni hon kan ha i sådana fall?

Kram karin

• Svar på tråden Varför satt moderkakan fast och vad innebär det? flicka född v 32
  • Kickans mamma

usch. Hoppas hon mår bättre snart varför föddes hon förtidigt

• vakttjejen

vet ej- värkarna satt igång.

• vakttjejen

Hon har klarat natten bra. Bara att fortsätta hoppas.

• oOmejaOo

Fick oxå en liten flicka i v.32. hon var lite större, vägde 2020g och var 43 cm lång. Vi hade prematurkläder stl:40 men de var alldelens för stora. Men iom att det inte finns mindre så får de ju lov att gå ändå.

Sitter och tittar på min lilla tjej som ligger här och jollrar, tackar gudarna för att allt gått bra. Hoppas och ber en liten bön att det ska gå lika bra för denna lilla tjej.

(¯`v´¯) Underbara Älskade Meja (¯`v´¯)
  • vakttjejen

Deras lilla tjej somnade in i natt.

• knäppisen

usch så hemskt, stackars dom, och dej och alla andra som känner er.

• smh

Så sorgligt. Tänker på er fastän jag inte känner er.

/s.

• oOmejaOo

Men fy vad hemskt. Blir så ledsen när jag hör sånt här.

(¯`v´¯) Underbara Älskade Meja (¯`v´¯)
Svar på tråden Varför satt moderkakan fast och vad innebär det? flicka född v 32