• Benim

Pappa för första gången, Del 2

Den gamla tråden är låst så jag startar upp en ny tråd...

Jag och tjejen var hos läkaren igår och allt såg ut som det skulle och äntligen fick man en bekräftelse att det faktiskt "bor" en liten krabat där inne. Saknade faktiskt att barnmorskan aldrig gav någon riktig bekräftelse under första besöket. Allt var så självklart att tjejen var gravid... Men som sagt igår sa läkarn att det faktiskt finns en liten krabat där inne. Nu väntar vi på samtal från sjukhuset om att vi ska komma på andra delen av KUB testen.

Januari

Februari
    Bauer

Mars

April

Maj

Juni
    "Oväntad Efterlängtad" 11 juni
    Juli
    D.Petersson (1) 20juli

Augusti
    Benim (1) 19 aug
    Sway307
    Anders 1974

September
    TigerWoods (1)

• Svar på tråden Pappa för första gången, Del 2
  • gbgkillen

Den här listan verkar kul, den är jag gärna med på.

Januari

Februari
    Bauer

Mars

April
    jimpy 15 april

Maj
    painter 8 maj
    Zoomannen 17 maj

Juni

Juli
    D.Petersson (1) 20juli
    Gbgkillen (1) 28 juli

Augusti
    Benim (1) 19 aug
    Sway307
    Anders 1974
    Tobba 23-24aug

September
    TigerWoods (1)

• Benim

Den här råden har legat på paus ett tag nu men hoppas den kommer igång igen. Skulle vara nice och få prata av sig lite med blivande fädrar.

Jag och damen ska förövrigt på rutin UL på skärtorsdag. Ska bli kul att få se den lille igen. Tänk att vi snart är i halvtid, helt otroligt!

• jeanspappa

Hej hej allihopa!

April
    jimpy 15 april

Maj
    painter 8 maj
    Zoomannen 17 maj

Juni

Juli
    D.Petersson (1) 20juli
    Gbgkillen (1) 28 juli

Augusti
    Benim (1) 19 aug
    Sway307
    Anders 1974
    Tobba 23-24aug

September
    TigerWoods (1)
    Jeanspappa

• jeanspappa

Benim: Lycka till med UL:et, det ska bli jäkligt häftigt när det är dags för det!
    Vi ska iväg och lyssna på hjärtljud nu på tisdag, inget dom gör på rutin hos oss men vi frågade lite snällt så vi fick komma och göra det Vårt UL är i mitten av april.
    Trevligt med ett ställe för oss första gångs pappor att snacka lite!

• Benim

jeanspappa: Tack, vi har ju redan sett den lille 2 ggr. Men jag kan inte få nog. Allt blir så verkligt när man ser den på monitorn.

Har ni några nojjor än?
    Själv ville ju vi göra ett KUB test för att få en riskbedömning gällande Downs och kromosonskador. Men plutten hade ju ingen lust att visa upp sig från sin bättre sida så vi blev kallade en gång till men det gick inte bättre den gången.
    Har faktiskt släppt nojjan kring Downs och kromosonskador nu. Det som sker det sker... Är ju en otroooooligt liten risk, men den finns ju trots allt...
    För tillfället känner jag mig rätt lugn.

• soulmat

Blir man erbjuden KUB test eller? Vi har då inte blivit det, iof inte så intresserad av det tror jag, som Benim skrev, det som sker det sker. Ska iväg till barnmorskan i morgon så hon får se att allt är som det ska. Sedan första träffen med Föräldragruppen, blir intressant

• Benim

När damen är över 35 så får blir man erbjuden KUB test automatiskt i och med att risken ökar. Vissa kommuner (tror jag, rätta mig om jag har fel) erbjuder KUB till alla. Vi frågade själva då vi var oroliga och fick då göra testet.
    Blev lite snopet när testet inte gick att genomföra... Men som sagt nojjan har lagt sig.

• Benim

Igår var vi på rutin UL. Allt såg strålande ut!
    Vi hade bestämt oss för att ta reda på om det var en hon eller en han där inne. Men icke... Den lille skylde sig så gott den kunde och förblir en det. Det är en riktigt liten envis en där inne.

• Benim

Måste bara tillägga att idag så kände jag för första gången att den lilla bebben rörde på sig när jag kände på min tjejs mage! Vilken känsla!!! Så jävla coool... Det bor någon där innne!!!!!!
    Kan tillägga att vi är i v.19+1

• Farbror Matik

April
    jimpy 15 april

Maj
    painter 8 maj
    Zoomannen 17 maj

Juni
    Farbror Matik 3 Juni

Juli
    D.Petersson (1) 20juli
    Gbgkillen (1) 28 juli

Augusti
    Benim (1) 19 aug
    Sway307
    Anders 1974
    Tobba 23-24aug

September
    TigerWoods (1)
    Jeanspappa

• jeanspappa

Benim: Tradigt att ni inte kunde se könet. Vi har oxå bestämmt att vi vill ha reda på vad de e för kön på vår Bebbe om det går! Känns det lite som ni blev lurade som inte fick reda på det? För det har jag funderat lite på om man inte kan se det nu efter att man bestämmt att man vill, hur det kommer kännas då!

Häftigt som fasen att känna spark...längtar efter det. Är inte det ganska tidigt (19+1), eller det e ganska normalt kanske? Det e ett litet tag kvar vi är just nu i vecka 17.

• Benim

Jeanspappa: Njae, vi känner oss inte så lurade. Vi har ju vanan sen KUB-testen då bebben inte ville visa nackspalten. Vi fick ju komma tillbaka och göra ett nytt försök att mäta, men icke. När vi gick därifrån för andra gången utan att kunnat göra ett KUB-test då känndes det skumt. Vi var så inne på att få en riskbedömning. Hade aldrig haft tanken på att KUBen inte skulle gå att genomföra.

Vi har tankar på att göra ett köns-UL där man tar reda på könet (www.tittutultraljud.se). Kostar lite men det kan vara värt det, är ju inte så ofta man gör det...

Det är jättemaxat att känna hur det rör sig där inne. Man blir ju helt varm i hela kroppen. Vet inte om vi är tidiga men tjejen kände hur bebben rörde sig redan för ett par veckor sen typ v13-14. Hoppas du får kontakt med bebben snart!

• Krille18

April
    jimpy 15 april

Maj
    painter 8 maj
    Zoomannen 17 maj

Juni
    Farbror Matik 3 Juni

Juli
    D.Petersson (1) 20juli
    Gbgkillen (1) 28 juli

Augusti
    Benim (1) 19 aug
    Sway307
    Anders 1974
    Tobba 23-24aug

September
    TigerWoods (1)
    Krille18 (7)
    Jeanspappa

• Oväntad Efterlängtad

Alltså, när man läser vissa gravidböcker säger de att en kvinna som haft tidigare graviditeter kan känna bebisen första gången omkring vecka 16, men att för förstföderskor dröjer det oftast ytterligare några veckor.

Min tjej kände något hon beskrev som "en lite fisk som sprattlar" eller att det kittlas. Det var redan i vecka 13.

Själv kände jag bebben när den var i vecka 17! På min 30-årsdag! Snacka om födelsedagspresent! :D

Nu är vi i vecka 30 så nu kan man inte missa röreslerna och de syns till och med utanpå magen! Den reagerar när vi tar i magen och ofta om man pratar mot magen. Om jag lägger örat mot magen, strax ovanför blygdbenet, så kan jag ibland till och med höra det lilla tickande hjärtat!

Det är helt underbart!

Svar på tråden Pappa för första gången, Del 2