Svar på #27
Precis! Mamman lever ju på sina barns pengar och om jag tyder det rätt så tar mamman hand om ungen av skälet att Jamie ska dra in mer pengar så mamman Lynne slipper jobba. Att skylla på det där med tonårslekandet är nog bara en fasad. Hon framställs som en jäkla ängel i artiklarna medans Jamie är ett oansvarigt barn som behöver hjälp, jag tycker det verkar helt tvärtom.
Mamman behöver hjälp eftersom att hon inte försörjer sig själv, dessutom är hon ingen förebild att skryta om direkt. :/
Clasha skrev 2008-02-03 18:51:54 följande:
Tycker det verkar som att hennes mamma mer eller mindre bestämt själv att det så det ska vara. Hon ska ta hand om barnet så Jamielynn kan fortsätta vara tonåring och tjäna pengar eftersom det inte är föräldrarna som betalar sin hyra osv. Tycker det är FEL! Som mamma ska man ju vara en förebild för sina barn och nu när hennes barn ska bli mamma borde hon iställer stötta på annat sätt, liksom visa en förebild om hur hon kan vara. Inte mena på att "ää de lugnt jag tar hand om de, gå ut fortsätt vara tonåring" det lär henne ju ingenting. Hon borde ju istället lära henne mogna osv. lär henne inget ansvar..