• Knoddas

Linfrö inte bra vid graviditet?

Alltså, det tar ju aldrig slut det här med vad man får äta och inte när man är gravid! Nu hörde jag att man ska vara försiktig med linfrö under gravidteten. Det hade jag ingen aning om. Äter linfrö (hela) i gröten några dagar i veckan. Är i v. 21. Nu blev jag jätteorolig ...

• Svar på tråden Linfrö inte bra vid graviditet?
  • Thalis

Men allvarligt med alla förbjud som finns numera för gravida är det rena mirakel att människan finns kvar!

Lo tengo todo,porque casi te tengo conmigo.
  • Knoddas

Oj, tack för alla snabba svar! Det måste ju vara precis som många av er säger, det är vid väldigt höga doser det blir farligt. Hjälp alltså, det är inte altid lätt att vara gravid. Man försöker äta så bra men hur man än gör så vips är det något man inte borde ätit! Pust.

• Bellbox
    Krabbolina skrev 2008-01-28 13:41:22 följande:
    Men det är väl hela man ska äta just för att de passerar oförstörda genom magen. Sätter fart på tarmarna.
    Precis
    Hela = hjälper tarmarna på traven, MEN då tar inte kroppen upp omega 3 (som tas upp om linfröna krosas) om jag förstått rätt ..
    Själv tar jag det för att hålla igång magen
    BF 4 mars
  • AnneSophie
    Thalis skrev 2008-01-28 13:53:10 följande:
    Men allvarligt med alla förbjud som finns numera för gravida är det rena mirakel att människan finns kvar!
    Det är väl inte speciellt många förbud? Och de flesta rekommendationer som gäller gravida gäller ju även icke-gravida (både män och kvinnor).
    ?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:? Utåtriktad Planläggande Konkret Tänkare ?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?.
  • bebislycka2008

mailade "zeta" som gör linfröolja och de sa att de var inga som helst problem att ta en tsk om dagen utan tvärtom

Billigt och bra!!

• Thalis
    AnneSophie skrev 2008-01-28 13:55:01 följande:
    Det är väl inte speciellt många förbud? Och de flesta rekommendationer som gäller gravida gäller ju även icke-gravida (både män och kvinnor).
    Ursäkta menade så klart rekommendationerna!
    Men ingenstans har jag sett att rekommendationerna gäller alla, speciellt inte ostarna,fisken och charkprodukterna.
  • Jossisen

Fiskarna gäller väl alla kvinnor i fertil ålder?

• Thalis
    Jossisen skrev 2008-01-28 14:03:51 följande:
    Fiskarna gäller väl alla kvinnor i fertil ålder?
    Vissa fiska bör man undvika7äta mindre av eftersom de kan innehålla tungmetaller som är skadliga för fostret.
  • Thalis

fiskar

• AnnaSnurrar

Gud, jag hittade denna tråd efter att under mina första veckor insett att jag ätit bröd med linfrö? är det ok eller ska man vara orolig? 

Svar på tråden Linfrö inte bra vid graviditet?