• Anonym (vad göra?)

Fler vars män inte har nån större sexlust alls?

Det är så tröttsamt att min man knappt aldrig vill ha sex. Det är alltid jag som får ta initiativet till det. Jag får ju aldrig känna mig åtråd. Detta är ju skit tråkigt! Har pratat om det gång på gång med varandra, han säger hela tiden att han ska försöka bättra sig. Men det blir aldrig nån ändring. Vet inte vad jag ska göra... Jag tycker ju sex är en ganska stor del i ett förhållande, men inte han tydligen.

Fler med samma problem?

• Svar på tråden Fler vars män inte har nån större sexlust alls?
  • Anonym

Min kille blir bara stressad om jag försöker va porrig, så det får helt motsatt effekt. Börjar känna mig lätt desperat :(

• Anonym (love sex)

jag har en man som inte vill ha sex. Håller på att bli galen. jag har försökt allt. Sexat till det med olika kläder/rollspel. Onanerat framför honom. föreslagit trekant,både med tjej eller kille vad han vill men inget är bra..Köpt massor av sexleksaker. Läst porrnoveller försökt få han kolla på porrfilm med mig :( jag skall vara glad om jag kan få hans kuk i mig iaf 3ggr om året.Jag får inte ens suga av honom... Detta har gjort att jag varit otrogen och kommer att vara det igen (aven om jag har ångest) Jag älskar verkligen min man fast jag funderar allvarligt på att lämna honom för jag behvöer verkligen få knulla lite då och då iaf..

• Anonym (nallebjörn)

Jag blir glad av att höra att det finns tjejer som verkligen vill ha sex. Här är det bara jag som vill hela tiden. Så samtidigt blir jag ledsen att min tjej inte vill..
    Har provat många olika sätt att bemöta detta problem.. men inget verkar funka. Hon säger att det inte finns någon som kan vara kåt så ofta som jag. Alla hennes vänner vill inte heller ha sex.

Känns som att man har en outnyttjad snopp här =)

• Anonym (memyself)

Låter som det är jag som skrivit tråden hörru!
    Min kille är ju fan så totalt sex-lös så han skulle kunna gå med rumpan bar utan varning om fara till allmänheten *snurr*
    Jag får böna och be och jag som är kvinna... buhäää.. han säger att kåtheten svalnat av sig och att han aldrig tänkt på det att sex även är älska vissa gånger, att det är själva närheten som betyder mycket och som många kvinnor vill åt... typ... han skärpt sig lite, men jag måste alltid ta intiativet och skärningen är väl kanske drygt 1%....

• Anonym (love sex)

jag fick sex utav han igårkväll. Tyvärr var det värdelöst.. :( Vad är det som har hänt..

• Anonym (M)

*Vanligaste sexställningen inom äktenskapet: Hundställningen*
    *Mannen dreglar, tigger o ber, kvinnan rullar runt o spelar död*

I mitt fall är det tvärtom HAHA Hemlis

min sambo är precis likadan som ni andra har skrivit, suck, försöker verkligen med allt men han verkar totalt ointresserad, bara äta, sova o sitta o glo framför datorn som verkar gälla just nu, han säjjer att han vill med detta händer aldrig... måste få snusk snaaaart ;)

• Baby83

Hej! Jag måste erkänna att det verkligen var jätteskönt att hitta denna sidan! Jag började undra om jag var den enda som hade detta problemet med sin man/kille. Jag är 28 år och jag har ALDRIG haft någon direkt sexlust och jag har aldrig förstått varför alla säger att det är så skönt att ha sex men sen träffade jag min kille! Han är helt underbar i sängen och tillfredställer mig till fullo när vi har sex, men det är just det som är problemet NÄR vi har sex! Jag är på humör för sex i stort sett hela tiden men det är inte han. Det är c.a 2 månader sen vi hade sex nu och jag kryper på väggarna men det bekommer inte han alls att vi inte har sex. Vi har verkligen bra sex när vi väl får till det. Jag är i väldigt bra form och får ofta höra att jag är väldigt söt, sexig och har en riktigt fin kropp men åtråd är det sista jag känner mig! Jag har frågat min kille om han fortfarande tänder på mig och om han fortfarande tycker att jag är sexig och han säger att det tycker han absolut men han visar något helt annat. Han säger att det beror på han, han är 34 år men inte ska väl sexlusten försvinna så vid den unga åldern?? Och vi har bara varit tillsammans i snart 2 år så förhållandet är ju fortfarande nytt! Jag önskar att vi hade haft barn så man hade haft något att skylla på men tyvärr! Detta är inget jag vill berätta för mina vänner eftersom det är något så privat och det är fruktansvärt genant för mig om jag hade behövt berätta detta för dem. Jag mår verkligen skitdåligt över att vi i stort sett inte har något samliv alls. Vårt förhållande är helt underbart annars. Allt fungerar bättre än man kan hoppas men vårt samliv är något jag verkligen skäms över! Jag känner mig ofta väldigt irriterad eftersom jag är så fruktansvärt sexuellt frustrerad! Men det visar jag inte heller och när jag nämner att jag är sexuellt frustrerad så säger han bara: Men jag känner inte alls för att ha sex nu..... Det är pinsamt att bli nekad hela tiden och jag har börjat känna att jag äcklas av mig själv. Mitt självförtroende har aldrig varit bra men detta får verkligen mig att känna mig som om jag vore på bottnen =( Jag vet inte vad jag ska göra åt detta JÄTTESTORA problemet! Är det någon som har något förslag? Jag skriker efter hjälp!

på bottnen.....
  • Baby83
    Anonym skrev 2008-04-23 15:20:11 följande:
    Min kille blir bara stressad om jag försöker va porrig, så det får helt motsatt effekt. Börjar känna mig lätt desperat :(
    Samma här! INGENTING funkar =( Och jag tänker aldrig bedra honom! Han är allt jag någonsin har önskat mig men något samliv har vi inte! Jag mår fruktansvärt psykiskt dåligt p.g.a detta eftersom jag mer än gärna hade haft sex i alla fall 1 gång om dagen men helst fler men jag har tur om vi har sex 1 gång varannan månad! Jag får ofta höra från andra att jag har perfekt kropp, är jättesöt och väldigt sexig men åtråd är jag då inte av min kille =(
  • Anonym

När jag läser "vissa" inlägg så låter det som rena lyxen. Få sex varanan månad o.s.v.

Jag får ju bara sex max 2 ggr/år. Och har haft det så i ca. 3 år. Tapeterna är utslitna 10 gånger om för att jag klättrar värkligen på väggarna i mellan åt.
    Jag har sagt till herren i huset att jag vill ha ändring på vårat sexliv. Och sagt att han får väll söka för det.
    Jag får ALLTID höra "Jag är så trött.... så trött...." Vem fan är kärring i våra förhållande?
    Vad är det för liv att bara sova i hopa. Kunde lika hjärna ha skilda sovrum så slipper jag även att höra när han snarkar.
    Jag har inte köpt en dildo för jag har inte förstått vittsen med att tända på en plastkuk. Jag vill ha äkta vara.
    Jag har inte ens varit otrogen för att jag vill ha mer sex.
    Jag har hör någon stanns att "Det man inte får hemma får man åka till andra och ta". Hummm.....
    Och när vi väl har sex så är det som att se en repris på tv. Börjar och slutar med samma ställningar. Dö tråkit.
    Jag försöker ändra för att det ska bli roligare. Men det vill inte han.
    Vad ska jag göra?????

Min kvälls bön.    AMEN.....TA FRAM EN.......

• MiaHbg

Underbart att det finns många kvinnor som vill ha mer sex än sina män!
    Det kan ju finnas många anledningar till att någon inte har så mycket lust:

T ex:
    Att vi gått och blivit "bekväma".
    Att tillfälle sällan ges, och vi tar eller ger oss inte tillfälle.
    Att könshormonerna inte är på topp (framförallt testosteronet).
    Att kemin emellan två personer försvunnit.
    Att problemet blivit så infekterat och skadat, att vad man än gör så blir det fel.

Det värsta är väl om bara en i relationen inser att det är ett problem.
    Det bästa är att det finns många möjligheter att rätta till en trist situation om bara båda vill.
    Då är det bara att kommunicera på bra och lämpligt sätt.
    Kanske ta hjälp av en sexrådgivare?

Lycka till!

Mia

(På min sajt www.lust50plus.se kan man få inspiration i t ex Månadens Lusttips, välkommen att kika in!)

• Anonym (ska det va såhär)

Skönt att läsa att det inte bara är jag som lever med en man som inte vill..jag är nu gravid i vecka 25..på den här tiden har vi haft sex 3 gånger tror jagRynkar på näsanvi har haft ett aktiv och bra sexliv före,visst några kortare perioder då det varit halvdant,men inte såhär..jag har provat med allt..känner mig ful,fet och oattraktiv i hans ögon..så himla ledsen..häromdagen sa han att det berodde på att jag är gravid,vet inte om jag ska köpa det..man kan ju för fan ha sex på andra vis om det känns obehagligt med att det"bor" nån där inne..onanera har han ju inga problem med..säger att jag är vacker och attraktiv..men tar nästan aldrig på mig över huvud taget längre..tröttnat på att alltid ta intiativet till kramar,pussar osv..tänk om det inte blir bättre??jag har stor sex lust och det här har gjort mig till en frustrerad surpuppa..jag vet att jag ser bra ut och är ok..så varför kan jag bli så nedslagen av det här??jag älskar min man och vill verkligen få det att fungera..men hur mkt ska jag "stå ut med"?vad ska jag göra,finns det nån som har nått bra råd,eller gått igenom samma som jag?vad säger ni män om det här,kan det ha med graviditeten att göra?

• Anonym (Kvinna 35)

Precis så är det här också, min sambo har ingen som helst sexlust, när vi väl har sex är det mycket bra, båda blir tillfredställda och även sambon säger att vi ska inte låta det gå lika länge till nästa gång, men sen går det igen nån vecka, jag försöker ta initiativ, säga att jag vill ha sex, föreslå, lekar, olika ställen, smeka han , även suga av han emellan, då är det ändå jag som jobbar flest timmar per dag, jag som sköter det mesta i hemmet och han som kollar tv eller sitter framför datorn...

Problemet är bara att då jag tar initiativ så känner han sig pressad, ger jag förslag så känner han sig pressad, försöker jag få han att hjälpa till i hemmet känner han sig pressad, smeker eller suger jag av han så är han nöjd men känner sig pressad om jag önskar en fortsättning...
    Jag har föröskt med att inte ta initativ på över 3 månader och sagt att det är upp till han att ta initiativ eftersom minsjälvkänsla inte längre klarar av att bli nekad varje gång...

Han säger att han vill ha mig och tycker jag är sexig, men vi har ju bara bott ihop i drygt ett halvår ännu, vi borde ju vara som kaniner, då vi inte heller har några barn ännu???

Märkte nog redan från början att hans libido var lägre än min men trodde inte den var såhär låg, ok att jag kanske har lite högre libido än dom flesta, då jag helst vill ha sex morgon, middag, kväll och snabbisar däremellan... Men borde ju nog gå att komma till nån kompromiss  med typ några gånger i veckan istället för typ 2 gånger i månaden... Sex och närhet är för mig en viktig del i förhållandet, annars kunde man lika gärna bara vara kompisar...
    Håller på klättrar på väggarna, är en vecka sen senast nu, jag har lagat en god lunch idag, som vi skulle vila en stund på, jag gick upp till sovrummet , han sa han kommer strax också, skulle bara svara på ett mail, tänkte man kunde få lite mys nu på eftermiddagen, men det är en timme sen, och han har flera gånger sagt vänta en stund jag kommer strax...

Börjar kännas som att man bara ligger och väntar på nåt man borde få och ge utan att skjuta fram det hela tiden, borde kännas att båda har passionen och framför allt VILL ....

Jag älskar min sambo och vi har talat om att börja skaffa barn nu,... Men börjar själv tvivla, för vill inte leva resten av mitt liv utan passion... Man ska ibland känna som man vill slita av den andra kläderna och hoppa på enligt mig... Självklart inte alltid men ibland... Och det gör jag men jag får inga såna tecken av sambon...
    Han säger att han älskar mig, kramar ofta om mig, vill gärna kramas men inte mer...

Jag är vältränad, tar hand om mig själv, ser helt ok ut... Och jag är ingen som gnatar på om små saker... Och jag behöver inte bestämma allt, tar gärna emot att han tar ansvar och gör saker på sitt sätt, men vill nog börja se initiativ till nåt, vare sig det gillar att hitta på vad man ska göra eller att ha sex och mysa, annars börjar jag snart ge upp, och det efter bara ett halvår att bo ihop, men då man inte ser nåt go i han...

Och ja vi har diskuterat, han säger att han avundas mig min ork, men att han inte orkar på samma sätt...
    Jag säger inget om man är trött ibland men att varje dag tillbringa minst 5 timmar på soffan och inte orka med annat, har mera med vilja att göra... Jag har även föreslagit att vi borde kolla upp vår hälsa att vi är ok om vi ska börja fundera på barn men det vill han inte höra av, är bara mesar som gör sånt...

Så som det är nu så går jag på tå och gör allt för att han ska vara nöjd så jag kanske ska få nåt sex, undviker att vara sur och ställa krav, gör sån mat som man borde få energi av och bli piggare av, även sån mat som borde vara ptenshöjande men inga ändringar, han tackar för god mat kramar om mig  och kan på sin höjd sätta sin egen tallrik i diskmaskinen...

Jag klarar inte dethär länge till...

• Peter37

Säger det igen...
    Varför lyckas man inte klaffa sexuellt..eller hitta sin knullfrende?
    tänk om frun var lika kåt som mig...mkt knulla skulle det bli..
    men nu är det inte så..tyvärr,så det blir mkt handarbete istället...
    kan nog kalla mig ..hel tids runkare...suck
    får nog lägga mig med stånd ikväll med...
    Mvh P

Svar på tråden Fler vars män inte har nån större sexlust alls?