• jewellery88

Snart vet jag inte vad jag gör...

Mina föräldrar verkar ha något emot min pojkvän och har därför bara försökt hitta på den ena ursäkten efter den andra för att i över en månad försöka slippa komma och äta middag hos oss. (Bor ej hemma)
    Vi hade tänkt bjuda dem på middag, och då berätta att jag är gravid.
    Men nej då, nu går tiden och jag börjar bli mer och mer stressad av tanken på att jag snart måste berätta, men vill inte göra det själv, behöver stödet från min pojkvän.
    Börjar fundera på om man kan skicka ett brev och berätta, men det känns så dumt, och vill ju verkligen att de ska få veta samtidigt, mina föräldrar är ju trots allt gifta och bor tillsammans, så det känns taskigt att berätta för den ena först.

Någon som har erfarenhet av detta och kanske kan ge lite tips eller råd?
    Kan kanske tillägga att den förväntade reaktionen av mina föräldrar är ju kanske inte sådär jättetrevlig..
    Trots det är jag inte jätteung, fyller 20 iår.

Jaja, hoppas någon ides läsa detta, blev kanske lite tjorvigt.

• Svar på tråden Snart vet jag inte vad jag gör...
  • jewellery88

har inte varit på ul än, är bara i v 13.. funderade på att göra ett privat vul men har inte råd med alltför mycket "lyx" just nu, försöker spara lite pengar för jag vet att det kommer behövas. men det var en bra idé ändå, hade jag vågat vänta till v 17-18 så hade det funkat. :)

• Mamalicious87
    Svar på #12
    hoppas de går bra när du väl berättar och lycka till
  • trooce

Varför tycker dom inte om din pojkvän?

• äppelmos

när de tackar nej till middag vänd på frågan och bjud över er... påpeka att di vill "visa upp" killen kanske? ;)

• Angel73

Skriv ett brev...lite fegt kanske men de behöver eventuellt smälta nyheten innan ni träffas.

• Maggis Nervis

men vaddå... Du är ju inget barn! Gillar dom inte din kille? Dom har ju aldrig träffat honom.. Vänta du tills det känns ok, du har ingen tvångsplikt på att berätta bara för att du har gått 12 v... och du Grattis till bebben

Med ett sjysst järnrör slår man världen med häpnad!
  • äppelmos

kom och tänka på en sak... halvfräck men kanske något... köp ett fint vykort (neutralt motiv tex blombuktett) och skriv på kortets baksida:
    "Eftersom det ivart svårt att bjuda över er för att berätta nyheten får ni veta det nu: vi ska ha barn i (mån).
    Ni är välkomna på middag nu i veckan om ni har tid..."

och sen är det väl bara vänta på att de ska ringa och förhoppningsvis bjuda över sig själva....

• Maggis Nervis
    äppelmos skrev 2008-02-27 20:21:29 följande:
    kom och tänka på en sak... halvfräck men kanske något... köp ett fint vykort (neutralt motiv tex blombuktett) och skriv på kortets baksida:"Eftersom det ivart svårt att bjuda över er för att berätta nyheten får ni veta det nu: vi ska ha barn i (mån).Ni är välkomna på middag nu i veckan om ni har tid..."och sen är det väl bara vänta på att de ska ringa och förhoppningsvis bjuda över sig själva....
    Bäst hittils!
    Med ett sjysst järnrör slår man världen med häpnad!
  • fia jimmy

Kan ni inte ta en kartong o typ lägga i lite bebissaker i den?? Typ ett par skor en body o en nalle.. Så skriver ni en lapp "Grattis Mormor O Morfar!! Ni får låna detta tills bebisen kommer.. Kramar" Sen slår ni in lådan i fint omslagspapper o lägger i deras brevlåda

Svar på tråden Snart vet jag inte vad jag gör...