• JOSEFINM

Mammor pa Irland

Hej,

Finns det nagra svenska mammor dar ute som bor pa Irland? Min man och jag funderar pa att flytta dit inom ett ar (han ar Irlandare) och det vore skoj att fa kontakt med lite svenska mammor dar innan dess. Vi vill kopa hus dar sa maste fa lite tips om var basta sidorna att hitta hus etc ar, lite om omraden och skolor och sadar.

• Svar på tråden Mammor pa Irland
  • lilla mej

det gar sakert att ordna...har tyvarr inte fatt mitt schema for de datumen annu...men vore jatte kul att traffa lite svenskar, nu nar man ar fast har permanent sa vill man ju ha lite av sin egen "kultur" ibland...

• jsmfb

Vi har varit här i snart sju år men flyttar snart hem till Sverige. Är någon intresserad av att köpa en mörkblå Brio Happy 07 så är det bara att höra av sig till mig!

• smurfette

den 23 hade passat mig bäst, såg nu att vi anländer ganska sent den 22 till dublin, hade varit hättekul att ses!

• vindvissla

Halloj! Jag bor också på Irland men har inte lyckats bosätta mej i nån storstad utan mitt ute i ingenstans i county Tipperary. Har en son på 5 veckor. Känner mej inte riktigt trygg med att åka hela vägen till Dublin än, men när jag lärt känna bebben lite bättre kommer jag gärna upp och dricker kaffe med er!

• Queenjess

Hej Vindvissla,

Åh, grattis till er lille son. Klart att du inte ska åka iväg på nått större äventyr så här i början med en ny bebis.
    Men vi får hoppas att du kan komma hit senare och dricka kaffe med oss så vi får se ditt lilla underverk. :)

• vindvissla

ja så småningom kommer jag kanske upp om ni ska träffas! synd ni är så långt bort bara hade vart trevligt med nån runtomkring här.

tack förresten, lille Sam är den sötaste bebisen nånsin enligt mej hihi. har ni andra barn?

• smurfette

grattis vindvissla!

ni andra tjejer, vilken dag var det ni kunde/vill träffas? jag kan tyvärr endast lördagen den 23/2

• JOSEFINM

Hej, Funkar bara for mig pa fredagen denna helgen tyvarr. Vi ska pa husvisning och upp till mannens mamma pa lordagen.

Ha sa skoj

• ladylovelylocks

Hej hej! Jag bor i Cork City (eller, utanför city, ca 1.5 mil, svenska mil alltså )

Om någon ska neråt mitt håll, så träffas jag också gärna och dricker kaffe! Har inga barn, men jag kan låna ett om det behövs  

Vindvissla, jag tror jag såg dig för ett tag sen i en annan tråd, grattis till sonen!

• ladylovelylocks

förresten ts, www.daft.ie är en bra sida för husköp, vi hittade vårat hus där

• Queenjess

Hej tjejer & killar,

Hoppas att ni haft det trevligt på pub ikväll.
    Synd att jag inte kunde komma denna gången. Men säg till om det blir att ha en till kväll framöver.

/Jess

• lilla mej

hej alla, jag kunde tyvarr inte komma igar heller, men gar garna nasta gang eller fler fikor...
    ha de sa bra./ kram Jen

Svar på tråden Mammor pa Irland