• peachpassion

Levonova - biverkningar av hormonspiral

Ska sätta in en hormonspiral och undrar hur många som fått negativa biverkningar. Om ni haft flera, välj den som påverkade dig mest.

Millamos-mammas gos!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 14:17
    Jag skulle ju lagt till en med inga biverkningar, tänkte inte på det...!
    Men det verkar ju vara positivt överlag detta!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-03 14:17
    Jag skulle ju lagt till en med inga biverkningar, tänkte inte på det...!
    Men det verkar ju vara positivt överlag detta!!
  • Svar på tråden Levonova - biverkningar av hormonspiral
  • Havsjungfrun

Tettan skrev 2008-02-03 12:07:52 följande:

Det är synd att inte alternativet "inga biverkningar" finns - så man även får se proportionellt hur många som det fungerar jättebra för.
    Håller med, för det är väl det du vill veta?
  • Bast

Svarade "humörsvängningar", då jag märkte av det strax efter att jag satte in den. Men det var bara en kort, kort period, sen gick det över!
    Nu har jag haft den 1 år, jag mår toppen på alla sätt och vis. Jag blöder väldigt lite, och har markerat för "blödning" (binda)totalt 6 dagar under HELA perioden sedan jag satte in den! Jag har markerat för "stänkblödning" (trosskydd elelr inget mensskydd) totalt kasnke tre dagar ungefär en gång/månad. Innan spiralen blödde jag mycket kraftigt ca 7 dagar/månad, så det är stor skillnad!

• Bast

Jag måste få berätta om en i min föräldragrupp som satte in en hormonspiral. Hon fick lov att ta ut den för att hon blev så oerhört sexsugen att maken inte orkade mer! Så sexlusten kan visst förändras även åt det hållet!

• Prinsessorna

Positivt - Ingen mens, kanske en femkrona var tredje månad.
    Negativt - Har fått mycket flytningar. Fick även cystor vid första hormonspiralen men inte nu andra gången.

• Kajsa3

Aha är det därför..... jag började tro att jag var gravid :D

Bast skrev 2008-02-03 21:34:04 följande:
    Jag måste få berätta om en i min föräldragrupp som satte in en hormonspiral. Hon fick lov att ta ut den för att hon blev så oerhört sexsugen att maken inte orkade mer! Så sexlusten kan visst förändras även åt det hållet!
  • TerrorMorsan

röstade på annat. ingen biverkning

• sheeba

Annat.
    Vikt uppgång på 12 kg, acne, humörsvängningar, minskad sexlust, ständigt ont i magen. Tog ut den efter 8 månader. Enda positiva var ingen mens.

• vintertid

Jag har haft Levonova två gånger. Första gången trivdes jag verklligen, mådde bra, inga biverkningar, hade den i nästan fem år. Andra gången hade jag fruktansvärda humörsvängningar. Den tog ut efter ca ett år. Tog ut den efter ca 1,5 år.

• Ceropegia021

cystor. o det gör fruktansvärt ont när dom spricker

• Rose83

Humörsvängningar,var som en vulkan som hade vulkanutbrott i stort sätt hela tiden så jag tog ut den.Minns inte hur länge jag hade den men det var ett tag iaf...stod inte ut med att vara förbannad/irriterad hela tiden haha!

• peachpassion

Nu finns en ny omröstning i forumet med fler alternativ

Millamos-mammas gos!
  • förändrad av hormonspiralen

Levonova - biverkningar av hormonspiral

jag blev en elak häxa,  fy faaaaaaan för honmonspiral, sätt aldrig in den, du vet inte hur du blir, 
    Du blir en helt annan kvinna,  känner inte igen dej själv, och de gör ingen annan heller !   

Svar på tråden Levonova - biverkningar av hormonspiral