när slutar man??
Fick mitt första barn några dagar innan jag fyllde 20, betraktades då som "ung mamma", jag är nu 25 och väntar mitt andra barn och folk beter sig på precis samma sätt denna gången, som om jag är helt puckad, att det var ett misstag/olyckshändelse och klappar mig på axeln och säger att "det ska nog gå bra" va faan!! Vihar planerat det här barnet en längre tid, känner ingen mer planerad unge När mina föräldrar va 25 var dom gifta, hade hus och två ungar och en tredje på väg, inte fan såg ngn dom som "unga föräldrar" så min fråga är: VART GÅR GRÄNSEN?? när "slutar" man vara ung mamma. när försvinner stämpeln? Gör den någonsin det?? Vill bli betraktad som en mamma, vilken mamma som helst som älskar sina ungar på samma sätt som alla "gamla mammor"!! Nån som har nått bra svar??
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-04 06:59
Säger inte att det är ngt fel på att få barn tidigt, hade gärna fått barn ännu tidigare, menar just att man ska slippa bli stämplad, precis som att man inte är mamma på samma sätt som dom som är äldre när dom får barn!!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-04 06:59
Säger inte att det är ngt fel på att få barn tidigt, hade gärna fått barn ännu tidigare, menar just att man ska slippa bli stämplad, precis som att man inte är mamma på samma sätt som dom som är äldre när dom får barn!!