Elli76a skrev 2008-02-05 11:06:48 följande:
fick vår son i v 27 finns de flera?? skulle vilja ha lite stöd o någon att prata med..TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-06 10:37Alla är hjärtligt välkomna här - alla som har förtidigt födda eller inte =) känns så skönt att få prata av sig lite.. o kanske få vänner o prata med i fortsättningen med.. kan behövas.. Jag önskar alla lycka till o ni finns i mina tankar
Min son föddes i v 27+1 för exakt fem år sedan idag. Han har mått bra hela tiden och har inte varit mer sjuk än något annat barn. Han utvecklades sent hela första 1,5 året men därefter har han varit som andra barn. När han var 1,5 år började han hos dagmamma för att vid 3 års ålder börja på dagis. Jag kan varmt rekommendera dagmamma den första tiden, dels för att undvika att de smittas av alla dagisbaciller och dels för att det är lugnare hos en dagmamma vilket jag tror våra premisar mår bra av. Våran son är som sagt helt ikapp vad gäller utvecklingen, t o m bäst i sin dagisgrupp vad gäller att skriva siffror, bokstäver och namn. Däremot är han smalast men inte kortast. Att han föddes tre månader för tidigt kan man absolut inte se på honom idag.
Kram från en stolt mamma till en nybliven 5-åring