Problem med fru och son!
Hej!
Jag har en son som fyller 18 i juni.Vi bor tillsamans med min fru.
Vi har haft liknande problem innan det här började men kan dra det "senaste".Men jag berättar lite kortfattat allt som hänt..
Min fru har inte pratat med min son på ungefär ett år tills för ett halvår sedan!..Varför,kanske kommer upp senare..
Men nu i somras så började hon prata med honom smått och allt blev bra hemma. Hans flickvän var inte välkommen hit innan men nu var hon det!De träffas några gånger i veckan och hon sover här ibland och jag har tyckt att det varit okej..Ibland har det kanske blivit för mycket men samtidigt så var det perioder de inte träffades så ofta så man kan väl säga att det jämnade ut sig..
Nu på nyår hade vi bjudit hit sonens flickvän på middag och vi skulle käka och sen ut och smälla raketer vid tolvslaget.
Vi åt middag och frun fick i sig mer och mer dricka. Jag drack jag med men blev inte direkt full (inte så mycket för sprit)..Efter tolvslaget gick vi in igen och sonen med flickvännen gick in på hans rum och satte sig där. Helt okej, hur kul är det att vara med en skitfull styvmorsa och hennes kompis som också var där.
Men min fru var på dem när de satt där och sa att de var tråkiga som inte var ute med dem och dansade och de var så tråkiga,tråkiga,tråkiga..Varför lägger ni inte er och knullar eller nått som normala tonåringar;sa hon.
Min son sa ifrån att han tyckte hon var respektlös och sa att han inte ville vara med dem fulla som de är..Hon började säga fuck you,fuck you och efter ett tag så "lacka" sonen ur och föste ut oss i rummet.Jag var där och försökte få henne att lämna de ifred..
Och så blev det ett jävla liv.Hon ville inte se sonen i våran lägenhet och hon skulle lämna mig. Nästan , "välj mig eller han"..Vi tjafsade i nästan två timmar och till slut gick jag och lade mig för jag orkade inte med allt.
Grabben och hans tjej var inne på hans rum hela natten och typ höll för handtaget så att hon inte skulle komma in.
Min fru började kasta glas i golvet och bankade på hans dörr med jämna mellanrum och våran hund som var på grabbens rum var skitskraj.
Senare på morgonen vid fem smet "ungarna" ut lite snabbt efter att ha varit vaken hela natten och åkte till hans tjej.
Efter ett tag så sa min fru att hon ångra sig och allt berodde på alkoholen och hon var så ledsen och ville säga förlåt till min son.
Han kom hem samma dag och de hade vi inte räknat med så vi pratade inte då, varför vet jag inte..
(Sett ur grabbens synvinkel):
Jag kom hem tidigare för att visa att jag vill prata och få det bra för jag orkar inte ha det som det var förut.
Men tydligen så passade det inte att prata då av anledningen: Vi trodde inte du skulle komma hem idag..
Så dagen efter så åkte jag hem och fick då frågan: Är du beredd på att prata, på att få en förlåtelse, precis som om det skulle få stora konsekvenser, och det fick det också..
Jag fick höra att nu fick inte min tjej komma hit på vardagarna av anledningen att de störs av att vi är här. På vilket sätt kunde de inte säga..
Ni skulle bara veta hur lugna vi är. Det ända vi gör är att kollar på tv som jag har på mitt rum och kanske sitter vid datan ibland..De kan ju inte störas av det eftersom de gör likadant.
Dels att vi har en inneboende som sover på soffan nästan varje natt och kollar på tv.
Det borde vara mer störande om man kollar ur "prioriteringssynvinkel" tycker jag..
Jag sa klart och tydligt att jag inte gillar idén.
Och nu är allt precis som förut.Vi pratar inte med varandra, jag är aldrig hemma och när jag väl är det så önskar jag att jag hellre var någon annanstans!..Min tjej får inte komma hit och allt är piss..
Jag har fått olika förklaringar till varför:
Man måste ha regler:Måste man verkligen ha regler?Jag super inte,röker inte och sköter skolan bra!Jag är inte stökig och väldig lugn av mig får jag höra från olika håll..
Och jag är snart 18.Enligt kuratorn som vi träffade för över ett år sedan skulle pappa dra ner på reglerna mer och mer och plötsligt denna "regel".
Sen nån dag senare fick jag höra att anledningen är att hon inte tål min tjej.Men kan hon verkligen leka diktator hur hon vill och bara komma och bestämma en sån sak bara för att HON tycker så?Lite egoistiskt att tre personer ska behöva må dåligt av att hon inte tål min tjej som hon knappt känner..
Pappa tycker att det är helt okej att min tjej är här i veckan.Men bara för att hans fru tycker en sak så är det så för annars lämnar hon honom.
Exempel: Hon har bestämt det här som jag precis har berättat. Skulle pappa säga ifrån och säga att min tjej visst får komma så skulle hon hota med skilsmässa bara för att hon vet att pappa inte vill det och viker ner sig så att säga..
(min synvinkel igen)
Det min son har berättat stämmer.
Jag har inget emot hans tjej och hon får vara här för mig men bestämmer jag det så "lämnar" hon mig.
Vad kan man göra?..Man kan väl säga att jag precis tycker som min son!..
Grabben mår jätte dåligt säger han och tycker att det är jobbigt att komma hem på kvällarna!Vi har försökt att prata men som ni kanske förstår så hjälper inte det utan det ska vara som min fru har bestämt.