Mammor i närheten av Redbergsplatsen Göteborg
Finns det några föräldraledig mammor runt Redbergsplatsen här? Själv bor jag i Lunden.
Finns det några föräldraledig mammor runt Redbergsplatsen här? Själv bor jag i Lunden.
Hej Mysens dagbok! Grattis till tjejen! Vad gör ni på dagarna alla i den här tråden?
Ibland har vi svårt att få tiden att gå!! Vi har Öppna bebisförskolan i S:t Paulikyrkan på onsdagar, och föräldragrupp på torsdagar. Fredagar träffar vi oftast någon kompis och fikar. Men ibland är det så trååååkigt!!!!! Speciellt nu när tjejen börjar behöva mer stimulans!
Skatti: Tack detsamma! Jag har inte riktigt fått till alla rutiner ännu, men vi försöker alltid att ta en promenad, ibland går vi till kulturhuset kåken och fikar, föräldragruppen har inte startat än så jag har inte lärt känna några mammor i området ännu:( Har ganska tråkigt emellanåt även om de är jätte kul att vara mamma! Vad heter din lilla tjej?
Hon heter Mika! Vad heter din? Vi är också på kåken och fikar ibland, men deras öppna förskola är tyvärr rätt så liten, så det brukar bli trångt. Släpper in dig i mitt krypin
Jag har också funderat på att gå till S:t Paulikyrkan. Är det trevligt där eller är alla jobbigt sammansvetsade?
Jag har bara varit där ett par gånger, men de var jättetrevliga och inte alls "jobbigt sammansvetsade" Vid halvtvå har de sångstund för de små.
skatti: Hon heter Leah! Vilka söta tjejer du har:) har inte varit på öppna förskolan än, hon är lite för liten för det tycker jag, men jag ska gå dit när det är dax. Tänkte gå på sagostund på biblioteket när hon blivit lite större med, verkar så mysigt.
Har någon varit på Härlandakyrkans öppna förskola? Jag har bara varit på Kåkens och där är det mysigt tycker jag. Molly gillar sångstunden. (tisdagar från 11 är det för barn under 1 år och sångstunden börjar 12) Man kanske skulle testa St Paulikyrkans ÖF. Det ligger ju alldeles runt knuten.
Ja, vad brukar vi göra? Hmm... Jag tycker nog att det är fullt upp hela tiden. Jag och Mollan är ofta i stan eller på Backaplan och går i affärer, sen åker vi ofta till stadsbiblioteket eller Kåken-biblioteket och lånar böcker, vi träffar släkt och vänner, träffar föräldragruppen på bvc, fikar, promenerar runt Härlanda Tjärn och går på babysim. Vi har även varit på Naturhistoriska museet (gratis upp till 25 år och 40kr för ett helt år för övriga + inträde till fyra andra museer) och Världskulturmuseet (40kr som gäller fram till hösten). Sedan finns det ju även barnvagnsbio (har inte varit på).
Skatti: Jag försökte skriva i din gästbok men jag är oinbjuden på din sida.
Välkommen Safireee!
Kul att det var flera mammor! Vi har varit sjuka och sen har jag glömt att kolla av tråden. Idag har jag haft tråkigt i snön! Funderar på ÖF både st pauli och Kåken, har inte vågat mig dit ännu. Har st pauli även för bäbisar på onsdagar? Är det någon som ska till Kåken imorgon?
På dagarna brukar jag annars ta promenader, träffar min föräldrargrupp eller andra kompisar som är lediga men jag har mycket tid att fylla..
salta fisken, jag tror vi träffades idag på kåken! min grabb heter Jakob o är 8 veckor
Ja men det gjorde vi ju, kul!! Molly var helt slut efteråt och sov till halv fem. Jag var tvungen att kolla att hon andades ibland för att hon sov så tungt.