• tonfisken

Pergo med "normal" ÄL - följas åt?

Hej!
    Jag börjar äta Pergo - första kuren - i morgon. Har gått igenom utredning, men de hittar inga fel på varken mig eller sambon. Har fått Pergotime utskrivet för att ge en "kick" åt ägglossningen.
    När jag läser inlägg här så ser jag att jag inte är ensam.
    Det skulle kännas bra att ha någon/några att följas åt med, prata av sig med, fråga om biverkningar etc och såklart glädjas åt alla + som kommer.....
    Har försökt sen hösten -03 utan resultat. Har också fått remiss för att kolla äggledarna, men har inte blivit kallad än.

Nån som vill vara med?

Kram!

• Svar på tråden Pergo med "normal" ÄL - följas åt?
  • clara b

Hej hej!
    Jag har precis gjort min 4:e kur, precis som du har vi försökt sedan hösten -03 utan resultat. Vi väntar på tid för utredningen, men tyvärr är kön väldigt lång här. Har dock med hjälp av äl-stickor själv kunnat påvisa att jag inte har någon äl. Pergotimen har fungerat alla gångerna utom en.

Jag har inte känt av så mycket biverkningar, lite svårt att sova. Vid första kuren fick jag jätteont vid äl, men inte vid de andra. Lite blodsvallningar också, men inget jobbigt. Det vore jättetrevligt att följas åt, hör gärna av dig och berätta hur det går för dig!

Kram clara b

• guldplutt

Hej! Precis som ni har vi försökt sedan hösten -03, och utredningen har inte visat på några fel hos någon av oss. Jag har ätit fem kurer Pergo utan resultat hittills. Påbörjar snart min sjätte och sista kur, som ska kombineras med insemination. Hjälper inte det heller så ska vi göra insemination igen, men då går vi över till sprutor.

I början hade jag en hel del biverkningar av Pergo, men de har avtagit med varje kur. Främst har jag haft huvudvärk och humörsvängningar, och värmesvallningar på nätterna. Och så har jag känt av ÄL och mens mer än vanligt, trots att jag precis som du har spontan ÄL även utan Pergo.

• Southern Belle

Hej! Jag har tagit min forsta kur Clomid (=Pergo) efter att ha fatt konstaterad svag agglossning. Hor alltsa inte riktigt hemma pa den har traden man jag ville bara gora er uppmarksamma pa att Pergo aven kan forsamra chanserna eftersom medicinen kan ta bort det fertila sekret som man har vid agglossningen. Det sker i mer an en tredjedel av fallen sa var uppmarksamma pa era flytningar! Om det hander kan man gora insemination for att komma runt det problemet! Jag har sjalv vanligtvis ganska rikliga agglossningsflytningar men denna manaden var de som bortblasta.... En annan biverkning ar att Pergon kan tunna ut slemhinnan vilket gor det svarare for agget att fasta. Vet inte vad man gor for att losa det problemet men jag har hort att sprutorna inte ger samma biverkningar!

Detta kan alltsa vara en anledning till varfor det inte hander nagot trots flera kurer med Pergo.... Haller mina tummar for er! Lycka till!

• Nygge

Hej!

Jag har precis ätit min andra kur. I vanliga fall (ostimulerad) får jag utslag på äl-stickor, men min gyn tycker att jag har lite för långa cykler, så jag får alltså också Pergo för att ge äl en kick.

Första kuren hade jag inga biverkningar alls, men denna gång har jag fått typ blodvallningar och huvudvärk.

Precis som Southern Belle skriver hade jag dåligt sekret under min förra ägglossning. Och jag brukar ganska ofta ha problem med det annars också, framför allt p g a svampinfektioner. Jag hoppas att det blir bättre denna gång, eftersom jag har lite mindre problem och borde ha äl inom de närmaste dagarna.

Lycka till!

• tonfisken

Lusläste bipacksedeln igår, och blev inte direkt uppmuntrad.
    Nu har jag i alla fall tuggat i mig första pillret, och väntar spänt på vad som kommer att hända.
    Läkaren lät så himla positiv när jag fick Pergo utskrivet, så det verkade nästan som att man blev gravid bara av att hämta ut dem på apoteket...

Ja,ja - håller tummarna för er alla !

• akleja

JAAA, jag vill också vara med! Har precis tagit sista tabletten på första Pergo-omgången. Hade ont i huvudet under de 5 dagarna jag tog tabletterna men det gick ju bra ändå. Har också försökt sedan okt -03. Inget fel på någon av oss heller! Men vi skulle prova Pergo som en kick til Äl. Hoppas att det fungerar!!!
    Denna vecka måste vi göra DET som kaniner! Jag som kanske vill var 3:e dag annars får "offra" mig nu;) Mannnen är helt nöjd!:)
    Lycka till

• kaffelisa

...Har också fått Pergo för att "förstärka" en redan fungerande ÄL. Har ätit fyra kurer nu, samtliga i kombination med insem.försök, men inget har dessvärre lyckats. Mina biverkningar var inte särskilt svåra, men jag kände av lite sömnsvårigheter/svettningar om nätterna. Annars ingenting. Lycka till!

• tonfisken

I går tog jag sista tabletten på första kuren. Så nu blir det livat ...
    Tänker inte hålla tummarna alls, för då blir jag bara ledsen, men kan ju hålla alla tillgängliga tummar och tår för er andra! Kram!
    (Tonfisken med förhoppningsvis BIM 1 juni.)

• Vinga

Jag tog min första Pergokur 1-5 maj.
    Det jag känner nu vet jag inte om det är Pergo-biverkningar, känningar ungefär en vecka innan mens eller "något annat"

Hoppas förstås att det är "något annat"
    I vilket fall som helst lär jag bli varse till slut, jag har ju hittills inte upplevt något av de där tillstånden eftersom det är första kuren.

• tonfisken

Hej alla vänner!
    Tänkte bara skriva och berätta hur det går för mig/oss och passa på att peppa + fråga hur det går för er!
    Fick mens igår.
    Hade inte haft några PMS-symptom som jag brukar, så jag blev lite förvånad också (inte bara ledsen). Men nu har det gått över, och jag väntar på att börja kur nummer två.
    Håll tummarna för oss är ni snälla...
    Hur går det för er? Jag håller tummarna!!!
    Kram

• tonfisken

Hej igen!

Nu är andra pergokuren färdigknaprad, så nu blir det tjolahopp tjolahej...

Har varit och kollat om det var fri passage i äggledarna, och det var det - allt såg fint ut - så vi är fortfarande oförklarligt barnlösa.

Stort grattis till Vinga och Guldplutt - ni sprider hopp i alla fall till mig!

Sommarkramar till alla!

Svar på tråden Pergo med "normal" ÄL - följas åt?