• mikio

Ni med bänkdiskmaskin, diskmedel som tabletter eller pulver?

En hel tablett med maskindiskmedel är ju för mycket för en bänkdiskmaskin, men vissa säljare rekommenderar visst att dela på tabletterna.
    Är det någon som gör det?
    Eller är det pulver som gäller för alla?

Verkar rätt krångligt att hålla på och dela på tabletterna, men känns ändå smidigare med tabletter än pulver

Hur resonerar och gör ni?

• Svar på tråden Ni med bänkdiskmaskin, diskmedel som tabletter eller pulver?
  • emcjoh

Jag delar tabletten i två när jag öppnar det lilla paketet.

• mikio

För tillfället står det pulver beredd att rycka ut när rörmokaren behagar komma hit och byta kran så vi kan koppla in maskinen

Ska nog ta och skaffa fram ett mått med en bra mängd som jag kan ta diskmedel i, då blir det ju nästan lika smidigt som med tabletter.

• Åsa Lund

Vi kör med pulver till 100%. I stora 60-cm maskinen hemma tar vi ett kaffemått (15 ml) och i lilla bänkdiskmaskinen på Torpet tar vi en tsk-mått (5 ml).
    Det blir alltid rent i båda maskinerna och det känns bra för miljöhjärtat att ta så lite! Testa dig fram

• liin

Vi använder pulver.

Han fanns där ute... Jag fann honom!!!!
  • luzorsus

Vi kör med tabletter än så länge, har bänkdiskmaskin. Vi delar dock tabletterna i två delar.

• S a C

Hade halv tablett tills luckan pajade. Skrikandes
    Nu har vi Powerdrops som är SUPER! Slipper använda salt och spolglans!

~ Nya bilder 4/2 ~
  • mikio

Jag är rätt sugen på powerdrops, tycker dom ser rätt häftiga ut
    Töntig som jag är!

Konstigt att tillverkarna inte börjat tillverka sina tabletter med skåror i mitten, just med tanke på att många vill ha halva tabletter i bänkdiskmaskin.

• javalady

Vi testade tabletter i början (fick nåt erbjudande på det när vi köpte maskinen) men det blev som någon annan skrev ovan som ett tunt lager på disken efterråt.

Nu kör vi med pulver och är jättenöjda! Framförallt räcker pulvert långt längre än tabletterna.

Svar på tråden Ni med bänkdiskmaskin, diskmedel som tabletter eller pulver?