• Cristina2

Gravida, när fick ni era första symtom, dvs efter hur många dagar?

Som rubriken säger: Hur många dagar efter började ni känna av era första symtom? Kan man ha symtom redan 2 dagar efter?

• Svar på tråden Gravida, när fick ni era första symtom, dvs efter hur många dagar?
  • Sassik

jag känner mig som du :D jag har bim runt den 22e:D
    e dålig i magen till o från hade mkt vattniga mjölkaktiga flytningar men dom är typ borta...
    mera trött....:S

Juli1 skrev 2008-02-17 23:42:24 följande:
    Fick lite symptom veckan innan bim. Kände mig allmänt konstig, dålig i magen(ingen symptom på graviditet kanske..). Supersugen på viss mat. Molvärk. Lite illamående från & till. Men mest en känsla av att något inte var som vanligt.
  • Lindaewer

får en  konstig "magkänsla" när jag blir gravid.. Första barnet kände jag av runt BIM, barn nr två kände jag av 4 dagar efter befruktning.. Kan inte förklara vad jag känner.. vet bara att jag känner att jag är gravid.. att jag har ett litet liv inom mig.. likaså som jag denna månad kännde att jag absolut inte var gravid innan jag skulle få min mens..

• FamiljenJohnsson
    Lindaewer skrev 2008-02-18 07:51:28 följande:
    får en  konstig "magkänsla" när jag blir gravid.. Första barnet kände jag av runt BIM, barn nr två kände jag av 4 dagar efter befruktning.. Kan inte förklara vad jag känner.. vet bara att jag känner att jag är gravid.. att jag har ett litet liv inom mig.. likaså som jag denna månad kännde att jag absolut inte var gravid innan jag skulle få min mens..
    jag var som du, kunde känna av kroppen innan de visade pluset, men nu funkar de inte så alls för mig längre.. är på försök 12 nu och inte lyckats bli gravi än
    *Olivia 011108*Liam 030817* & *Alma 060712*
  • Misja

Redan 8 dagar efter ÄL kände jag att kroppen började förändras. Det började med att jag frös väldigt (början av augusti), sprang och kissade betydligt oftare, drömde mardrömmar, blev äcklad av viss mat, dofter och att en känsla av att något skett i kroppen infann sig. De här symptomen kom från 8 till 10 dagar efter ÄL. Grav.testet visade negativt i ytterligare 5 dagar.

• LillaFlingan

Blev gravid förra månaden som slutade i tidigt mf (skulle precis gå in i v6)..
    Men jag kände av 4-5 dar efter äl.. det började ömma i blygdbenet.. utåt sidorna liksom.. ;)

Nu är jag återigen i väntan på bim.. ligger på bim-1 eller bim-2 och jag har faktiskt samma symptom som förra månaden..

drömmer mardrömmar, kissar mängder&ofta, humörsvängningar, trött,trött,trött, finnar :S, denna gången har det dock börjat ömma i brösten oxå.. vid armhålorna! kände igår på vänster sida.. känns som man har ett stort blåmärke :S
    så hade jag inte förra månaden.. så det återstår o se =)

• plantan

hoppas för din skull :)

LillaFlingan skrev 2008-02-19 11:10:55 följande:
    Blev gravid förra månaden som slutade i tidigt mf (skulle precis gå in i v6)..Men jag kände av 4-5 dar efter äl.. det började ömma i blygdbenet.. utåt sidorna liksom.. ;)Nu är jag återigen i väntan på bim.. ligger på bim-1 eller bim-2 och jag har faktiskt samma symptom som förra månaden..drömmer mardrömmar, kissar mängder&ofta, humörsvängningar, trött,trött,trött, finnar :S, denna gången har det dock börjat ömma i brösten oxå.. vid armhålorna! kände igår på vänster sida.. känns som man har ett stort blåmärke :Sså hade jag inte förra månaden.. så det återstår o se =)
  • lilla fiddeli

förra ggn jag va gravid blev det missfall... o då hade jag två småblödningar... nu denna gg borde jag vara i vecka fem har jag ont i magen det värker hela tiden sen några dagar tillbaka...

• Smuuulan

Ca 4 dagar efter ÄL kände jag tydliga stickningar i magen/livmodern, då började jag hoppas och idag på Bim+9 så fick jag ett tydligt pluss

• Moi Mokulat

veckan då jag skulle ha mens började det tidigt att värka, som mensvärk men så många dagar innan mensen skulle komma. Testade men fick ett minus. Brukar bara ha mensvärk dagen innan. Hade jätte ont. Sen en vecka efter det testade jag och det blev ett plus

• FamiljenJohnsson
    Smuuulan skrev 2008-02-20 11:14:57 följande:
    Ca 4 dagar efter ÄL kände jag tydliga stickningar i magen/livmodern, då började jag hoppas och idag på Bim+9 så fick jag ett tydligt pluss
    Grattis
    *Olivia 011108*Liam 030817* & *Alma 060712*
  • Ambulansflikka

jag har som fjärilar i magen. och det bubblar och drar. trött och slö. Och jag hoppas som den att det ska vara ett plus. har BIM den 28. Har haft en liten blödning behövde ej skydd 16-18. Kan ha varit en nidis ju. Så nu får man vänta till BIM

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) Finns alltid för dig (¯`°?.¸ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Lotous

Har fjärilar i magen , om i bröstvårtorna. Konstig känsla i ont i magen bim+4

• nonameleft

BIM -6 med senaste barnet: Var ute och sprang 10km som vanligtvis brukar vara rätt enkelt för mig men var tvungen att avbryta efter 7 då jag blev helt yr.

BIM-5 Hade en slags allmän sjukdomskänsla i kroppen som varade fram till BIM med illamående på förmiddagarna.

På BIM -4 var jag ute och skulle ta ett glas vin med några kompisar och jag tyckte inte det var gott. Ville heller inte röka som jag brukar göra när jag dricker alkohol så i slutet av kvällen gav jag bort cigaretterna till en kompis och sa att jag skulle sluta.

BIM-3 Starkare illamående på morgonen och tog ett test som visade svagt men tydligt plus.

BIM-1 började jag även märka på brösten som började ömma.

• monkees

Jag hade alltid regelbunden mens och plötsligt kom den inte. Inga symptom ÖHT annat än ingen mens. Jag kände ingenting alls förrän typ veckan innan jag skulle till MVC första besöket (var väl typ vecka 9). Då kände jag att livmodern var svullen för jag var så smal så när jag låg på rygg så kändes det som en liten bula längst ner på magen. (herregud så lycklig jag var då 1987)

• Milou3

Av de 8 graviditeter så har jag på 6 av de bara vetat att jag varit gravid cirka en vecka innan bim. Inte misstänkt utan VETAT. Stark magkänsla alltså. Den 7:e gick jag ända till V. 8 innan jag misstänkte nåt. Och sista graviditeten hade jag symptom som halsbränna, trötthet och ömma bröstvårtor 5 dagar innan bim. Testade positivt 4 dagar innan bim men fick mf 4-5 dagar efter bim.

• Maria28

Jag fick ömma bröst några dagar innan bim, när det vanligtvis brukar sluta ömma om det är mens på g. Flytningarna fortsatte komma, brukar" torka upp" lite annars innan mens. Var även rätt dålig i magen veckan innan bim.. Annars inga mer symptom :)

Svar på tråden Gravida, när fick ni era första symtom, dvs efter hur många dagar?