Mamma/pappa detta är min pojk/flickvän
Vad hade ni gjort om er 15 årig son/dotter kommit hem en dag helt utan att förvarna med en samkönad person och sagt detta är min pojk/flickvän?
Vad hade ni gjort om er 15 årig son/dotter kommit hem en dag helt utan att förvarna med en samkönad person och sagt detta är min pojk/flickvän?
Ahdela- Det finns homosexuella som väljer att inte göra det pga "allt skit de fått utstå pga sin läggning". Så ja, i vissa fall kan det mycket väl vara befogat att sörja de barnbarn man inte får.
"Nej, men man önskar ju som förälder att barnen ska ha ett sådant förtroende för en att de berättar. Ungefär som om ens dotter skulle komma hem och visa upp sin nyfödda baby utan att man ens vetat att hon var med barn. Jag skulle känna mig otroligt misslyckad om de inte ville berätta om så pass viktiga saker ..."
Håller med till 100%.
Jag skulle inte bry mig för egen del, men tänka att det hade varit enklare för dottern om det hade varit en kille hon blivit kär i.
Barn kan man ju nuförtiden skaffa på alla möjliga sätt, så det skulle hon klara av utan en man.
oj vad monga som tydligen hade sagt "hej och välkommen, stanna po middag" jag tror nog man hade blivit mycket mer ställd än so.
Hej!
Jag hade nog inte sagt nåt speciellt. Typ hej och presenterat mig antar jag.
Jag skulle inte tycka de var så jättekonstigt om ens barn inte hade berättat innan att han eller hon är bi eller homosexuell.
Han eller hon kanske inte ens tänkt på det själv förrän han eller hon träffade sin partner. Jag är bisexuell men har inte sagt nåt till mina föräldrar. Inte för att jag vill dölja något utan för att jag inte tror det spelar någon roll varken för dem eller för mig. Kanske jag skulle sagt det om man pratat om homosexualitet eller nåt men.. Jaa jag skulle ju inte precis säga "Mamma, bara så du vet så är jag hetero" så varför skulle jag deklarera att jag är bi?
Jag skulle aldrig skämmas eller dölja om jag skaffade mig en flickvän i framtiden.
Jag hade nog haft svårt att smälta det, resonerat hit och dit, analyserat och haft mig. Oj, varför visste jag inget om detta, hur ska det nu gå och lite sånt. Sen hade jag säkert glatt mig och varit en proud parent. Nånstans så är det ändå 2008 och sååå uppseendeväckande är det som väl är inte längre. Dessutom så är det ju ändå samma skitunge, trots allt.
Jag hade nog stammat fram "Hej på dig, jag heter Victoria och är Jennys mamma" sen hade de väl försvunnit in på rummet...Jag hade dock blivit glad att hon tyckte att hon kände och litade på mig så pass att hon ville tala om sin kärlek för mig Oavsett kön (vilket hon faktiskt gör). Men det hade nog kännts lite skumt :) Sen hade jag nog startat en tråd på FL om hur jag skulle gå tillväga för att allt skulle bli så bra som möjligt för henne och mig.
Helheim
henne och DIG??? det handlar väl om henne och sin flickvän eller???
Conny homopappan skrev 2008-04-13 23:08:18 följande:
Helheim
Jag tog för givet att er relation inte skulle ändrats enbart för att hon var bi eller homosexuell..
Conny homopappan skrev 2008-04-13 23:23:20 följande: