• bamsefan

Nervös väntan(fortfarande).................hoppet lever vidare........

Dagarna går och nu är jag i v19.Halvvägs.Hoppas så att det ska fortsätta så här lungt nu.Har inte sett en blödning på ett tag nu.Och har bara en "massa" mjölkvita flytningar.
    Känner inte mina pyren så mycket än.Det jag känner mest just nu är ett tryck ner mot blygbenet.Och det bör ju vara växtxerk.Sparkar får jag väll snällt vänta på då jag hade en moderkaka både i framvägg och bakvägg.
    Hoppet lever vidare.........

Rolla:Lycka till imorgon på ul.

• Svar på tråden Nervös väntan(fortfarande).................hoppet lever vidare........
  • Rolla

Hej
    va hos bm igår... Allt va bra o sfmått är nu 35cm

• bamsefan

Rolla:Låter fin fint.När skulle du på ul igen? Jag tycker att det låter sent att jag inte ska få gå föränn v34.Men dom vet väll vad dom gör får man tro.Tycker ju att dom vill ha tätare koll på tvillingar,se deras vikt osv.Jag ska inte till bm föränn den 29 nästa gång och då är vi ju redan i v32.

Nu är det verkligen inte långt borta.....

• Rolla

jag ska på ul den 29 då e jag i v32.
    Ska till bm igen den 2 juni.

• bamsefan

v 32.Ja det låter ju bättre.Jag får nog ringa min bm och kolla läget igen.Vill ju veta hur dom växer......

• Rolla

Precis. Hon som gjorde UL frågade mig om jag ville komma i v32 o då sa jag ja! Jag ville inte vänta för länge sa jag... Då gick det bra o komma tidigare....

bamse du vet tvillingar kan ju komma rätt så tidigt... vem vet om vi hinner till v34... så jag vill absolut inte vänta så länge.

• Rolla

Precis. Hon som gjorde UL frågade mig om jag ville komma i v32 o då sa jag ja! Jag ville inte vänta för länge sa jag... Då gick det bra o komma tidigare....

bamse du vet tvillingar kan ju komma rätt så tidigt... vem vet om vi hinner till v34... så jag vill absolut inte vänta så länge.

• bamsefan

Jo precis vad jag tänker. Får se om jag kan få tag å henne imorgon.

• bamsefan

Kan inte sova.Är trött men det kryper i hela kroppen.Vet inte hur jag ska ligga idag.Varmt och stönig.
    Sitter här och läser istället.Men får väll göra ett nytt försök.

• Rolla

bamse: Du får fixa en ny tråd... denna stängs på måndag.
    I den nya tråden så kommer bebisarn!

• bamsefan

Ja herre gud vad tiden har gått.
    Nu känner man sig verkligen gravid.Klumpig kramper i benen och dåligt med sömn om nätterna.Livet är underbart.Skruva ihop en säng idag.För att kolla alla delar osv.Nu är man så sugen på att få sina barn......men får väll snällt vänta några veckor till.

• Rolla

Visst blir man sugen... Jag vill oxå att dem ska komma snart.... Har inte sovit en sek i natt... inte för att tösarna rör på sig mycket utan för att jag har ont i ryggen... Jag har två jätte snälla tjejer... ska bli riktigt roligt o se om d e såna när d kommer ut.

• challis77

Åkte in akut i går. Hade +2 äggvita och max vita blodkroppar i urinen, svullen om vader och fötter. Kunde vara början på havandeskapsförgiftning...
    Så nu är jag sjukskriven och måste ligga, får inte göra någonting ansträngande alls. Så kanske kommer min kille snart han med. Men jag hoppas han stannar några veckor till...

Ja. Bamse, gör en ny tråd och lägg in länken här! Ska ju bli spännande när vi stolt kan visa upp våra maginnehåll!

Äntligen gravid!
  • Rolla

Challis: Hoppas att det inte e havandeskapsförgiftning... men om det e nu d så har jag fattat att d sätter igång en med engång.. vet du något om det?

• challis77

Jag trodde också att det var så, men tydligen inte. Antingen kunde det komma akut och då brukar man igångsatt direkt. Eller så kan det komma smygande, och då kollar man både barnet och mamma ofta och om båda mår bra kan man ge blodtrycksmedicin och så ger man kortison så att lungorna på bebisen skall mogna snabbare, och i vissa fall kan man tydligen få gå tiden ut ändå. Så fattade jag det.
    Jag skulle ringa akut om jag fick svarta prickar för ögonen, blev normalt trött osv, men tack och lov känner jag inte av något sådant.
    Anars ska jag in på onsdag gen för nya prover på mig och bebisen...

Äntligen gravid!
  • bamsefan

Challis:Låter som det är lungt för tillfället.Dom får kolla dig ordentligt.Man kan ju som du säger gå med havandeskaps förgiftning ett tag utan att det ska gå illa.Vilken vecka är du i nu?

• challis77

Är i v. 29+6 i dag. Så det känns ju skönt att jag kommit så pass långt i alla fall, ifall nu lillen skulle få för sig att komma tidigare så är ju chanserna väldigt goda att han skall klara sig ändå utan men. Men orolig är man ju ändå, konstigt vore det väl annars?...

Nu har jag burit ned den bärbara datorn till soffan så jag kan ligga här och samtidigt kolla familjeliv, alltid nåt som får tiden att gå!

Hur mår ni andra? Börjar det bli tungt? Har ni kännt av några förvärkar än? Jag har inte kännt av några, men när jag gjorde ett ctg (hette det så?) så visade den mellan 10-29, skulle visa upp till 20 sa BM. Glömde fråga vad det betydde... Nån som vet?

...och säg till om ni lägger in några bilder på magen eller på bebisarna!

Äntligen gravid!
  • Rolla

jag har inga förvärkar... har haft några enstakade sd men inget farligt... men jag vet inte riktigt hur det ska kännas ändå. För jag har jätte ont i ryggen o min mamma... hon säger att visa kan få sina värkar i ryggen o inte känna av det så mycket.... I dont know... på fredag ska jag på UL o då vet jag mer.

• bamsefan

Här är det lungt.Känner ingenting som jag tror är värkar.Hugger o drar under höger bröst ibland bara och det är väl revbenet eller något annat.
    Men magen däremot har börjat få en tyngd som den inte haft innan.
    Sjunkit ner lite grand.
    Hade gärna viljat ha lite förvärkar så man vet att det närmar sig.
    Ska till bm på torsdag och hoppas få veta mer om när jag får gå på ul igen.För det vill jag nu.

Challis:Bra att du kommit såpas långt.Visst känns det lite bättre om något skulle hända.Men som du säger man är ju orolig ändå.Nu när man kommit så här långt trots allt strul på vägen.Börjar man ju oroa sig för dom små.Man vill ju dom ska må bra och få vara friska.

Svar på tråden Nervös väntan(fortfarande).................hoppet lever vidare........