ninnie65: Vi väntade i knappt fem månader. Och det är just den läkaren du nämner som jag tycker så mycket om. Håller med om att ni kunde fått tips om kön...Jag vet att de verkligen arbetar för att locka nya donatorer till sig med kvällsträffar då och då.
Åbo valde vi främst för att vi skulle kunna välja både båt och flyg om resa skulle behöva bokas med kort varsel.
Ja, det är vår första ÄD, men vi har faktiskt en liten kille på 2,5 år som kom till som av ett under enligt läkarna. Mina ägg var i princip slut redan då och vi försökte med flera misslyckade IVF här i Sverige. Plötsligt bara kom han.
När vi för ett år sedan kontaktade Sophiahemmet här i Stockholm för nya IVF-försök sa läkaren där att det inte var någon idé. Han bad oss fundera över ÄD, men i mitt förtvivlade tillstånd tyckte jag att hans förslag var utom all diskussion. Kunde inte tänka klart. Efter några dagar såg jag en annons om AVA i tidningen och ropade till min sambo: SÅ KLART! SÅ KLART ÄR DET DET VI SKA GÖRA!!! Tänk vad man kan ändra sig.
Imorgon ska jag som sagt göra gravtestet. Vågar inte hoppas för mycket. Känns som om chansen att vi skulle lyckas på första försöket inte är jättestor. Dessutom molar det lite som av mensvärk idag. Usch, vill inte vara negativ, men man/jag bygger väl upp ett försvar, gissar jag.
Antalet ägg, ja... Vi hade visst jättetur. Ett toppägg i magen, ett toppägg i frysen och ytterligare sex stycken "arbetarägg". Hoppas dock inte behöva använda dem. Håll tummarna imorgon precis som jag håller tummarna för alla där ute som kämpar och längtar. Meddelar resultatet inom kort. Ciao