• Fidelis ad urnam

Köper du det du vill ha eller det som är billigt?

När du handlar mat, köper du det du tycker är gott eller det som är billigt?
    T.ex.: Du älskar Billingeost men Herrgårdsosten är 20kr/kilot billigare, vad köper du?
    Enrisrökt skinka är, enligt dig, så otroligt gott men kostar 255kr/kilot, storpacksskinkan kostar bara 70kr/kilot, vad köper du?

Vi köper alltid det vi tycker är gott, varför snåla och köpa någonting man inte tycker är fullt lika gott?

Amor vincit omnia et nos cedamus amori
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-01 10:15
    Kanske ska förtydliga att "varför snåla" mer är hur vi tänker gällandes matinköp och inte en direkt fråga till er som köper det billigaste ist för det ni egentligen vill ha.
  • Svar på tråden Köper du det du vill ha eller det som är billigt?
  • malinka2

La Lola skrev 2008-03-01 10:30:25 följande:

Jag köper det som är gott och billigt.Det ena utesluter inte det andra.
    Precis, så gör vi med. Det dyraste är inte alltid godast och bäst. Tex så smakar all salami apa utom på Lidl SEn finns det ju viss grejer man VILL ha det dyraste och då köper vi det. Men vi tar inte för givet att dyrast är bäst...
  • 3 Barnsmamma 06 09 11

Vi köper de vi tycker är godast.

• beEMbe

Jag köper det jag vill ha, men jag är smart nog att veta  att även billigare märken kan vara lika goda

• Fidelis ad urnam

Nu har jag inte sagt att billigt absolut betyder äckligt, eller hur?
    Jag frågar huruvida ni köper det ni vill ha eller det som är billigt och då menar jag självfallet enbart de gånger då ni står och väljer mellan det ni EGENTLIGEN vill ha, något ni tycker är jättegott, och något billigare som ni inte tycker fullt lika mycket om.

• Butterscotch

Jag köper det jag vill ha när jag handlar mat. Ofta är det dyrare än alternativet skulle ha varit, t ex vad gäller ekologiska produkter. Ibland är det säkert tvärtom också, jag har inte tänkt så mycket på det. Men om frågan är ifall jag står och jämför priser aktivt när jag handlar mat så är svaret helt enkelt nej.

• isisisis

Aha ,en skryttråd till....

Jag brukar medla lite.
    Jag köper inte en kethup av dålig kvalite när jag kan köpa en Heinz...men en billig ost kan jag köpa.
    Bara den är god,och det är de flesta ostar.

Jag köper inte heller skräpmat,hellre billiga basvaror utan tillsatser.

Köper ingen billig parfym eftersom den stinker....hellre kvalitet.
    men jag kan köpa en enkel vardagsparfym att använda när jag jobbar...

Köper gärna grönsaker på salutorget för en 50 lapp än på ICA Maxi för 1

• Fidelis ad urnam

isisisis: Är det möjligt att svara på en enkel fråga utan spydiga kommentarer? Bara en enkel undran

• Fidelis ad urnam
    isisisis skrev 2008-03-01 15:11:21 följande:
    Ibland gör jag det
    duktigt
  • sommar2001

Köper alltid det som är gott. Skinkan i stropack är inte ens i närheten så god som den dyra.

• mooogn
    Mat: Det dyrare alternativet efs jag föredrar att handla ekologiskt och utan för mycket jox i (liten notis: Dyrare rökt pressad skinka innehåller upp till sju åtta olika tillsatser jämfört med t.ex. Änglamarks som innehåller "bara" två... Scans rökta skinka innehåller fem olika tillsatser)

Kläder/kapitalvaror: Det nästa billigaste...
Svar på tråden Köper du det du vill ha eller det som är billigt?