• mrs holiday

boende+parkering nära Arlanda?

Vi ska till Spanien i juni och kommer att flyga tidigt på morgonen. Det bästa vore att övernatta på hotell i närheten, då vi har en bit att åka från vår hemstad. Vi måste också långtidsparkera vår bil och vill ha en smidig transfer till och från flygplatsen. Någon som kan rekommendera (alternativt inte rekommendera!...)något boende i kombination med långtidsparkering? Vi är en familj på två vuxna och två barn.

• Svar på tråden boende+parkering nära Arlanda?
  • Pshevil

Vi kommer att bo på Rest & fly på Sky city när vi åker i maj. Det kostade 775 kr för 2 vuxna + ett barn inkl frukost (som serveras från kl 5). Skönt att vara på själva terminalen och slippa bry sig om att ta sig dit när man ska flyga tidigt på morgonen. Då kan jag ta toa i korridoren och litet rum, vi ska ju ändå bara bo där i ca 8 timmar.

Den här gången åker vi tåg till Arlanda men innan har vi ställt bilen på Lindskrog parkering, funkade jättebra. Ca 500 kr för att stå där i 10 dygn och då blir man skjutsad med mini-buss till terminalen (ca 5 min bort).
    I wanna be like water if I can, 'cause water doesn't give a damn
  • mrs holiday

boki: du fick bättre pris än vi! Jag mailade en förfrågan och det skulle kosta oss 1300 kr med parkering. Men det låter som ett bra hotell ändå, så vi kanske slår till... Vår resa är inte en charterresa, vi har bokat allt själva, så då får vi inga charterrabatter antar jag.

• Lia85

Vi bodde på connect hotell när vi åkte till egypten i höstas. Jättesmidig transfer både till och från flyget. Max 6 min väntetid. Frukosten serveras från kl 4 tror jag det var.

Framförallt så var de oerhört tillmötesgående när vi kom hem. Min bror var jättedålig o egentligen skulle vi ha sovit på hotellet för att sen åka hem på morgonen. Vi hade redan betalat o allt. Men ´vi var tvungna att åka hem o direkt till akuten, så jag fick avboka rummet. Det var INGA problem. Några dagar senare satt HELA summan på kontot. Det är service!

• mrs holiday

Lia85: connect hotell ska jag kolla upp alltså! Gick det att sova fyra i ett rum där? Kommer du ihåg priset på ett ungefär?

• iolanthe

Vi har bott två gånger på restandfly och tycker det är suveränt. Man är färdigt på plats på morgonen och stora sköna sängar. Rummet i sig är ju rätt litet, men vad gör det, man ska ju bara sova där. Wc och dusch finns i korridoren, men det är rent och fräscht. Och så är alla väldigt hänsynsfulla, så det är inget spring i korridorerna eller nåt annat oljud.

• zaaga

mrs holiday skrev 2008-03-15 14:42:31 följande:

Tack för alla svar! Det lät ju jättebra med Quality hotell, boki. Parkerade man vid hotellet? Var det ett kampanjpris, eller deras normala pris? Det är inte helt lätt att få en prisbild med övernattning, parkering och transfer på alla hotells hemsidor, svårt att jämföra priser och villkor.zaaga, Måby park har vi parkerat på tidigare, det har fungerat hur bra som helst. Men jag var lite tveksam till deras boende, såg lite "vandrarhemsaktigt" ut? Jag gillar hotellkänsla!
    Hehe, tja. Nog är det vandrarhemsaktigt allt!! Men trots det så är det bättre standard på dom rummen än på "rest and fly" som ligger inne på Arlanda. Dom var fruktansvärda!!!

Så varken Måby eller Rest and fly rekommenderas om man vill slippa vandrarhems-känsla!
  • Ang80

Hej!
    Vi har bokat en natt på Ibis hotell, som ligger några minuter
    från flygplatsen. Där finns även långtidsparkering för 225kronor/vecka. Vi är 2 vuxna + 17 månaders barn, och priset blev 735kronor inklusive frukost.

• Marie IE B
    Ang80 skrev 2008-03-17 14:33:06 följande:
    Hej!Vi har bokat en natt på Ibis hotell, som ligger några minuterfrån flygplatsen. Där finns även långtidsparkering för 225kronor/vecka. Vi är 2 vuxna + 17 månaders barn, och priset blev 735kronor inklusive frukost.
    Billig parkering ! Måste man bo på hotellet i anslutning till att man parkerar då eller kan man bara använda sig av parkeringen ? Nu har vi förvisso redan bokat och betalat på Arlanda Beta (det var fullbelagt på Benstocken) men till nästa gång kan det ju vara ett alternativ.
  • Ang80
    Svar på #19
    Parkeringen är nog bara till för de som sover över på hotellet.
  • havsfru

Vi har också bott på Ibis en gång när vi skulle flyga tidigt. Billigt och smidigt. Vi hade bilen på deras parkering och de skjutsade oss med minibuss till flygplatsen samt kom och hämtade oss där när vi kom hem igen. Kan rekommenderas även om rummet kanske inte var det mysigaste.

• iolanthe
    zaaga skrev 2008-03-17 10:14:02 följande:
    mrs holiday skrev 2008-03-15 14:42:31 följande:
    Hehe, tja. Nog är det vandrarhemsaktigt allt!! Men trots det så är det bättre standard på dom rummen än på "rest and fly" som ligger inne på Arlanda. Dom var fruktansvärda!!! Så varken Måby eller Rest and fly rekommenderas om man vill slippa vandrarhems-känsla!
    Tänk att det kan vara så olika. Jag tycker det är jättemysigt att bo på RestAndFly. På kvällen får man gå runt i Skycity och kolla butikerna och äta god mat. Och se på planen som kommer och far och veta att imorgon är det min tur att åka iväg.
  • Pshevil
    iolanthe skrev 2008-03-17 15:00:41 följande:
    Tänk att det kan vara så olika. Jag tycker det är jättemysigt att bo på RestAndFly. På kvällen får man gå runt i Skycity och kolla butikerna och äta god mat. Och se på planen som kommer och far och veta att imorgon är det min tur att åka iväg.
    Åh, det kommer sonen att gilla! Att se på planen iaf Flört

Det kommer att vara skönt att vara på plats och slippa tänka på att ta sig till terminalen tycker jag. Och när vi bara ska vara där i 8 timmar kan jag ta lite vandrarhemskänsla utan problem.
    I wanna be like water if I can, 'cause water doesn't give a damn
  • mrs holiday

Oj, vad svårt det blev att välja nu då!

iolanthe:Vad var det för pris på Restandfly och hur är det med bilparkeringen då? Det lät ju onekligen skönt att slippa transfern mellan hotell/flygplatsen. Fast jag blir skeptisk om det är för mycket vandrarhem över det hela. Till saken hör nämligen att vi åker på midsommardagsmorgon, vi ska alltså tillbringa midsommarafton på hotell... Då vill vi iaf ha lite myskänsla!...

Ang80:Ibis lät ju också bra! Har kollat deras hemsida, men det verkar inte som man kan sova fyra pers i samma rum. Men man kanske kan ringa/maila och kolla...

• iolanthe

mrs holiday,

Är nog ingen myskänsla alls på RestAndFly . Jättesmå rum, sängarna är bra, men sen är det inget mer. Ett litet bord, klädkrokar och skräpkorg. När vi sov där första gången sov dottern i vagnen och då vi rullat in vagnen i rummet tog den upp all golvyta. Men å andra sidan finns det ju saker att göra på Arlanda, bor man nånstans längre bort är det ju mest att sitta på rummet.

Priserna ser du på deras sida restandfly.com, är lite olika beroende på hur många man är och vilken bredd man väljer på sängarna, om man vill ha färdigbäddat osv. Frukost skulle jag inte ta, för det är bara kaffe/te, macka och yoghurt på ett kafé utanför. Så vi checkade in först och åt frukost sen, så fick vi sova lite längre också.

Jag vet inte vad Arlanda har för priser på parkering då vi alltid kommit med anslutningsflyg.

• Lia85

TS Nej, tyvärr kommer jag inte ihåg priset. Vet bara att vår extranatt (som blev inställd) kostade 995. Vet inte om man kan sova 4 i ett rum, men mina föräldrar o bror (17 år) sov i samma rum, så har man mindre barn borde det ju gå?!

• Superstar

Hallå!

Arlanda Stad har både hotell och parkering till bra priser. Beroende på vilket bolag du åker med så varierar nog priserna. Jag vet att en natt med frukost? och parkering kostar runt 800...om du åker med Apollo!

• mrs holiday

superstar: vi åker inte med något bolag alls, tyvärr (för många hotell verkar ha bättre priser för charterresenärer). Vi har bokat vår resa + boende på egen hand.

• Somrighet

Akta er för Måby parkering om ni har barn. Dom är usla när det gäller barnstolar o dom är otrevliga när man frågar om barnskydd/stolar. Vi har råkat ut två till tre gånger nu så vi kommer aldrig parkera på Måby mera.

Svar på tråden boende+parkering nära Arlanda?