föds man som homosexuell?
Vad tror ni?
eller tycker ni att det är sjukdom?
om ni inte tycker det, varför?
Vad tror ni?
Vad man KAN göra och vad folk verkligen GÖR är två helt skilda saker.
Det räcker med att läsa på sex & samlevnadstråden här på FL för att se in i MÅNGA svenskars sexuella aktiviteter.
Alla män och kvinnor som lever tillsammans ligger inte som missionärer och penetrerar alla gånger.
Och MÅNGA homo sysslar med exakt samma som Svensson på Åvägen!
Free Spirit skrev 2008-03-22 19:53:26 följande:
Jag tror man föds med det och det och det är alltså ingen sjukdom. Jag har för mig att jag läst nånstans att det är nåt genetiskt men jag har ingen aning om var det var så jag kan inte hänvisa till någon älla.
Människor som upptäcker sin homosexualitet senare i lvet tror jag har förtängt det eller inte vågat se den sidan hos sig själva.
Även om homosealitet inte anses som naturligt så tycker jag inte att det är onaturligt heller. Det har väl alltid funits.
När det gäller om det är en sjukdom eller inte hade vi en föreläsare som hade en enligt mig bra syn på det. Han sa att homosexualitet inte är en sjukdom eftersom man inte har någon önskan att bli botad från det (iaf inte så länge man lever i ett samhälle där det accepteras). Tex pedofili är något som man mår dåligt av, därför är det en sjukdom. Inte för att jag på något sätt jämför homosexualitet med pedofili så att ingen missförstår mig!
jag tror mera på fruds teriori om homsexuella
Jag tror att det är olika för olika människor och att det delvis kan ha med hormoner att göra.
Jag tror att vissa är homosexuella i grunden medan det för andra kan handla om en kink/fetisch. Och det är inget fel pa nagon av anledningarna,
Själv är jag bisexuell och har varit intresserad av bada könen sedan tidig barndom. Visste dock inte som barn att man kunde tycka om folk av samma kön pa samma sätt sa jag trodde att det var nagonting annat - beundran kanske. I efterhand insag jag att det var precis samma känsla och därför ingen skillnad.
Lika lite som man väljer sin sexualitet väljer man sina fetischer. Detta innebär att om man i grunden är heterosexuell men har en homofetsich kanske man inte ens kan tända pa människor av motsatt kön eftersom man känner för starkt för samkönade.
Detta skulle t.ex. kunna vara en person som alltid varit hetero men som sedan tvärvänder utan att ha blivit utsatt för nagonting.
Sedan finns det förstas de som formas av trauman ocksa.
Detta är bara min teori.
Jag tror att det är olika för olika människor och att det delvis kan ha med hormoner att göra.
Jag tror att vissa är homosexuella i grunden medan det för andra kan handla om en kink/fetisch. Och det är inget fel pa nagon av anledningarna,
Själv är jag bisexuell och har varit intresserad av bada könen sedan tidig barndom. Visste dock inte som barn att man kunde tycka om folk av samma kön pa samma sätt sa jag trodde att det var nagonting annat - beundran kanske. I efterhand insag jag att det var precis samma känsla och därför ingen skillnad.
Lika lite som man väljer sin sexualitet väljer man sina fetischer. Detta innebär att om man i grunden är heterosexuell men har en homofetsich kanske man inte ens kan tända pa människor av motsatt kön eftersom man känner för starkt för samkönade.
Detta skulle t.ex. kunna vara en person som alltid varit hetero men som sedan tvärvänder utan att ha blivit utsatt för nagonting.
Sedan finns det förstas de som formas av trauman ocksa.
Detta är bara min teori.
Vad tror ni?
Ja man föds med sin läggning och man blir medveten om det i samma ålder som alla andra alltså i förpuberteten mellan 8-11år ungerfär. Då märker också en observant förälder vilken läggning ens barn har.
Ja man föds med det. Jag märkte redan i tonåren att jag attraherades av både killar & tjejer, medan de andra bara tjatade om killar fantiserade jag om båda.