Majken skrev 2008-03-25 09:37:48 följande:
Tror nog att de har rätt att vara på dagis, men å andra sidan kan det ju vara bra för dom med en ledig dag då de umgås med sitt syskon och sin bonuspappa.Jag blir alltid lika förvånad över uttrycket:Måste de vara hemma då? Precis som att det skulle vara ett straff (åt vardera hållet) att behöva vara hemma med sin familj??
Du, det kan ju faktiskt vara så att barnen TRIVS på sitt dagis och att man för DERAS SKULL hellre ser att de är där med sina kompisar än hemma med en styvförälder och en "bebis" som de måste ta hänsyn till.
Och VARFÖR, VARFÖR är det så "förbjudet" att vilja vara hemma lite själv med sitt första biologiska barn??
Alla som blir föräldrar första gången är ju det. Men de som har en partner som har barn sedan innan ska inte unnas detta eller?
Jag har tex aldrig haft ett spädbarn förut.
Nu kommer vi få vårat första gemensamma i Juni och vi ska vara hemma själva i minst en vecka med nya bebisen innan vi återgår till VV-rutinen med bonusarna.
Måste det verkligen betyda att jag inte tycker om bonusarna?
Nej, inte alls. De är underbara!
Men min sambo unnar mig att falla på plats, återhämta mig och lära känna vårt nyfödda barn och få lite rutiner på plats innan bonusarna kommer.