Jag har haft två av tre graviditeter med moderkaka i framvägg. Har inte känt någon skillnad på intensitet i sparkar, när jag började känna på utsidan etc, utan har känt ganska tidigt och tydligt med alla tre.
Med första fick jag dock åka in till förlossningen i typ vecka 30, pga jag inte kände några fosterrörelser längre. Bebisen hade ett så himla tydligt rörelsemönster, nästan på klockslaget som en morgon bara försvann, och kände ingenting fram till lunch typ. När jag kom in och de skulle leta efter hjärtljud sa jag tlll barnmorskan hur bebisen låg (pga hade vart på kontroll hos min vanliga BM dagen innan). men när hon väl hittade hjärtljudet så hade bebisen snurrat runt och sparkade in mot ryggen istället och pga min moderkaka i framvägg kände jag då ingenting och barnmorskan sa till mig att det nog vad ?det nya normala? för mig nu, så i mitt fall orsakade moderkaka i framvägg lite skrämselhicka men har inte haft några andra ?besvär? av det och märket ingen skillnad mellan fram- eller bakvägg :)