Tårtbotten till doptårta?
Nån som vet omman kan köpa rektangulära tårtbottnar nu för tiden? Vet att det fanns förr men har inte sett nu när jag letat efter dom.. Snart dopdax och tänkte göra det så enkelt som möjligt för oss =)
Stor kram!
Nån som vet omman kan köpa rektangulära tårtbottnar nu för tiden? Vet att det fanns förr men har inte sett nu när jag letat efter dom.. Snart dopdax och tänkte göra det så enkelt som möjligt för oss =)
Stor kram!
ingen som vet? =/
har aldrig sett tyvärr.
fråga på närmaste kondis
De har ja inte sett på jätte länge men det är ju hur lätt som helst att göra själv!
4 ägg vispas med 2 dl socker pösigt
sikta i 1 dl potatis mjöl 1 dl vetemjöl och 2 tsk bakpulver
175 grader tills den fått fin färg på nedersta falsen i ugnen, saftiga och goda!!!!
Lycka till!!
Du kan ju göra i långpanna?
fast inte med receptet som står här ovanför för det blir alldeles för lite
Fast jag gör detta receptet i långpannor men de blir bara till en botten så man får göra tre styckna..blir kanon!
Det e just det, vill ha MÅNGA bottnar =) Nått bra recept då?
testbaka det receptet som burnisen skrev här ovanför och kolla om du tycker om det
och om man absolut inte vill baka så köper man flera runda bottnar och skär dem fyrkantiga och sätter ihop
Ja på söndag! =)
Alltså menade att jag ska ha tårta för ca 70 pers, så vill ha ca 4 stora tårtor.
Är rulltårtebottnar kanske lättare att göra? Går väl snabbare?
Blir en jäkla massa ägg =)
Jag har gjort på "rulltårtedeg" i långpanna, dock 3 st / 1 tårta och det blev jättebra!
jag har gjort på rulltårte"bottnar" och det var alldeles för sött för att det skulle vara i närheten av gott tyckte jag
Jag skulle rekommendera det som Burnisen skrev
Ungefär det receptet brukar jag använda, fast jag tar det som står på baksidan av potatismjöls-förpackningarna
Ja, när jag gör vanlig rund tårta alltså
Kör du det receptet i djup plåt eller i annan form? 🥰
De har ja inte sett på jätte länge men det är ju hur lätt som helst att göra själv!
4 ägg vispas med 2 dl socker pösigt
sikta i 1 dl potatis mjöl 1 dl vetemjöl och 2 tsk bakpulver
175 grader tills den fått fin färg på nedersta falsen i ugnen, saftiga och goda!!!!
Lycka till!!