• jeanettte

Tips på riktigt läskig skräckfilm

som rubiken lyder. har ni några tips? helst klassiker men jag vill se en RIKTIGT äcklig... typ som djurkykogården, the shinig osv.. ngt som får en att vilja krypa ur skinnet=)

• Svar på tråden Tips på riktigt läskig skräckfilm
  • SysterT
    bjojne skrev 2008-05-15 21:31:27 följande:
    Jag har tipsat om denna film i andra trådar (kanske även i denna???)The Descent - klaustrofobisk känsla! Mkt bra!www.imdb.com/title/tt0435625/
    Mm, jag sag den igar... Den var acklig. Forst och framst blev jag illa berord av bilolyckan i borjan,,, Men riktigt vidrigt blev det nar det verkligen kandes som om man var dar nere i grottan, instangd... Panikkansla, verkligen! Klart sevard, enligt mig!
  • IVFmamma

Finns det inte en skräckfilm/rysare som heter Besatt som är baserad på en verklig historia? Jag har hört att den är riktigt läskig. Den sista läskiga skräckfilmen jag såg var The Ring sen sa jag aldrig mer en hemsk skräckis. Har även sett Gothika med Halle Berry som var rejält läskig.

Jag har aldrig förstått att The Shining, Jurkyrkogården , Blair Witch project eller Exorcisten kallas för skräckfilm, mesiga filmer...

• jeanettte
    bjojne skrev 2008-05-15 21:31:27 följande:
    Jag har tipsat om denna film i andra trådar (kanske även i denna???)The Descent - klaustrofobisk känsla! Mkt bra!www.imdb.com/title/tt0435625/
    inte min typ av film men tack fr tipset...
  • jeanettte
    IVFmamma skrev 2008-05-24 13:05:32 följande:
    Finns det inte en skräckfilm/rysare som heter Besatt som är baserad på en verklig historia? Jag har hört att den är riktigt läskig. Den sista läskiga skräckfilmen jag såg var The Ring sen sa jag aldrig mer en hemsk skräckis. Har även sett Gothika med Halle Berry som var rejält läskig.Jag har aldrig förstått att The Shining, Jurkyrkogården , Blair Witch project eller Exorcisten kallas för skräckfilm, mesiga filmer...
    jaa, besatt på svenska o the erorcism of emely rose (stavar nog fel)  - såg den i förrgår på min skräckfilsmkväll (det är d ja o en kompis har, därför startadejag denna tråden o ja har fått många bra tips, bl.a denna) o den va läbbig!! verkigen!! skit bra... hon som spelar emely är mkt bra (hon som r dexters syrra om ni sett den serien)

får helt klart en stark 4 av 5 möjliga!!
  • MMMR

Saw-filmerna och The human centipede.

I´m only responsible for what I say, not for what you understand.
  • N4vIU

Kan rekommendera Saw filmerna, ettan för storyn och de andra för splatter. Vissa tycker dock att de är äckliga håller dock inte med om det (såg dem när jag var 10 (coolt va? Haha) Filmen är dock ändå sevärd bra story i de första okej slut????

• moviesniper

Jag såg Sinister! Den tyckte jag var riktigt obehaglig! är det någon annan som har sett den? :)

• Flisan79
    IVFmamma skrev 2008-05-24 13:05:32 följande:

Finns det inte en skräckfilm/rysare som heter Besatt som är baserad på en verklig historia? Jag har hört att den är riktigt läskig. Den sista läskiga skräckfilmen jag såg var The Ring sen sa jag aldrig mer en hemsk skräckis. Har även sett Gothika med Halle Berry som var rejält läskig.

Jag har aldrig förstått att The Shining, Jurkyrkogården , Blair Witch project eller Exorcisten kallas för skräckfilm, mesiga filmer...

Hahaha, samma här. "The ring" var sista skräckfilmen jag såg på bio och efter det så gav jag upp skräckfilmer. Satt hela filmen och tänkte "varför utsätter jag mig för det här"

Så mitt tips är "the ring"
  • Anonym (Autopsy)

Autopsy, med Jessica Lowndes. Fyfan så vidrig.

• Anonym (Mini)

Session 9. Har totala problem att hitta den dock numera. Host, en kompisgrupp som håller en seans över nätet, finns på viaplay.

Svar på tråden Tips på riktigt läskig skräckfilm