vad har ni kvar när allt är betalat och ni köpt mat?
hej alla föräldrar som är hemma med sina barn. Själv är jag hemmafru utan betalning och en sambo som jobbar heltid....vad har ni kvar när allt är betalat+maten?
hej alla föräldrar som är hemma med sina barn. Själv är jag hemmafru utan betalning och en sambo som jobbar heltid....vad har ni kvar när allt är betalat+maten?
Hmm denna månad hade vi 18.000 kvar tror jag..
Det brukar bli några tusenlappar över men inte är det många...högst 5000 skulle jag tro.
vi har inte så mycket över men vi klarar oss. vi har ju valt att jag ska vara hemma så.....
Ett par tusenlappar just nu med en studerande. Ser inget problem med det, vi har ju pengar till mat och lite till! Det är sånt man får ta när man väljer att studera.
Jaha, det gällde hemmaföräldrar, läste slarvigt. Sorry!
Det blir ungefär 1000-2000. Enstaka månader blir det mer, och då skyndar jag mig att lägga undan pengar för oväntade utgifter och så ...
Ca 10000 - 15 000 blir kvar när allt är fixat och klart... Men sen försvinner 5000 till makens resor till arbetet.
typ ingenting. det går runt men inte mkt mer. Men vi jobbar på det!
7 tusen ungefär och det är öronmärkt till bensinen ca 5 tusen till gubben och resten till mat.....
Inget!
Det är precis så det går runt! Det är så tråkigt med pengar, jag skulle inte vilja vara jätterik, men så man kunde köpa det man vill och kanske resa nån gång....
Just nu har jag lite fp när jag är mammaledig, de pengarna går till billånet så att det är avbetalt när fp-dagarna är slut, det gör att jag kan vara hemma med barnen sen utan betalning då blir jag "riktig" hemmafru
När allt är betalt så finns ca 2000 kr kvar som ska räcka till oförutsedda utgifter, semester, julklappar m.m
Knapert men det kommer att gå.