• FruStolpe

Ber du din man/sambo bli hemma från sitt jobb om du är sjuk?

Är nyfiken på hur andra gör..

Om du blir febrig och förkyld, ber du då din man stanna hemma och vara med barnen/barnet den dagen?

• Svar på tråden Ber du din man/sambo bli hemma från sitt jobb om du är sjuk?
  • Ananaspaj
    BymBym skrev 2008-04-23 00:04:13 följande:
    Jag är en vekling...är jag sjuk är sambon hemma
    Självklart...vi vet väl hur veka karlar blir när DE är sjuka?? Så vek är du inte ;)
  • BymBym
    Frostkristall skrev 2008-04-23 00:08:13 följande:
    Sonen och jag är alltid sjuka samtidigt (de gånger vi är sjuka) men jag begär inte att sambon ska vara hemma från jobbet för det. Jag håller kärt i mina "Jag-klarar-det-utmärkt-själv"-tankar
    Alla är vi olika
  • BymBym
    Ananaspaj skrev 2008-04-23 00:09:59 följande:
    Självklart...vi vet väl hur veka karlar blir när DE är sjuka?? Så vek är du inte ;)
    De är i princip döda vid 37,5
  • Ananaspaj
    BymBym skrev 2008-04-23 00:11:05 följande:
    Hahaha, du skullle se min man då som har en grundtemp på 36!
    *slår mig för knäna*
  • Frostkristall
    BymBym skrev 2008-04-23 00:11:05 följande:
    Så sent? Bara sambon misstänker att han eventuellt kanske har feber så blir han totalt handlingsförlamad, på gränsen till avliden
  • BymBym
    Ananaspaj skrev 2008-04-23 00:13:34 följande:
    Hahaha, du skullle se min man då som har en grundtemp på 36!*slår mig för knäna*
    Frostkristall skrev 2008-04-23 00:14:00 följande:
    Så sent? Bara sambon misstänker att han eventuellt kanske har feber så blir han totalt handlingsförlamad, på gränsen till avliden
    Skrattande finner inga ord....
  • hotten

he he nej, men skulle jag behöva ligga på sjukhus så hade jag övervägt det (om han inte fattat det själv då he he)

• Engla9

Nej inte febrig o förskylld, men om jag skulle vara så dålig så jag inte orkad ta hand om barnen, ja då skulle han få vara hemma

• flingflong

Ja, om jag inte kan jobba kan jag heller inte ta hand om pigga, lekfulla barn som behöver stimulans även om jag är däckad. Klart som sjutton min sambo är hemma då.

Livet är för kort för att bråka
  • eriQa

är jag dålig så jag inte orkr med, så får han så lov. jag försöker väl så länge som möjligt. när jag åkte på diskbråck var han hemma i 4 veckor. inklusive den tiden jag återhämtade mig från operationen.

• Kajak

Jaa jag blir sjuk väldig sällan (typ 5 ggr om år eller så) så när jag är sjuk då ÄR jag sjuk! då menar jag riktig sjuk då orkar jag ingenting.

Så sambo är hemma och tar hand om mig o barnen.
    Är jag förkylda så klarar jag mig rätt bra.

• annie80

Jag var dålig en gång när min tös var 6 mån. Hade nästan 40 graders feber och låg hela dagarna så min man var hemma tills jag kunde stå på benen.

• fruis

Inte för en vanlig förkylning men om jag är allvarligt sjuk och inte kan stå på benen får han naturligtvis vara hemma eller fixa annan barnpassning åt mig.

• Fiffis

Inte Om jag bara är förkyld men om jag mår riktigt dåligt eller är magsjuk!

***030519***040819***070611***
  • Squeezetoy

Inte för en förkylning eller lätt feber, men jag hade matförgiftning en gång och var  helt däckad så då fick han vara hemma, annars har jag varit rätt frisk så jag har inte behövt fler ggr. men självklart skulle jag be honom om jag mår så dåligt att jag inte skulle orka.

• Miim

mår jag så pass dåligt att jag är sängliggande är det självklart att sambon är hemma med barnen!

• JeanneDArc

Nä inte för att jag är förkyld, men är jag sjuk "på riktigt" och mår riktigt dåligt så orkar jag verkligen inte jaga runt efter en galet energifull 1½-åring och vara underhållare hela dagarna. Då ligger jag utslagen och sover mest.

• Underbara ungar

Inte om jag är febrig och förkyld, men däremot om jag har kräksjukan eller nått annat som gör en sängliggande.

Storebror Axel o5o92o * Lillasyster Enya o7o824
Svar på tråden Ber du din man/sambo bli hemma från sitt jobb om du är sjuk?