• Focy

Vi som plussat i Mars 2008!

Hej! Ja då är vi på gång då! Underbart, fantastiskt, fast lite skrämmande. Jag fick mitt efterlängtande plus 30/3 och vad händer nu då?
    Här kan vi samlas alla vi som känner för det, för vissa är det nytt (som för mig) och vissa har gått igenom det tidigare. Nya och gamla erfarenheter kan vi följa varann i hela härliga 9 månader!!!
    Grattis till oss, nu ska vi gå hela vägen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-03 19:48
    Jag måste få rätta till mitt inlägg, vi som plussat Mars/April ska det ju vara!

• Svar på tråden Vi som plussat i Mars 2008!
  • Puppy5

Focy; jag har i princip kräk-varning varje kväll. Kan inte borstqa tänderna på kvällen för då sätts kräk-reflexen igång direkt Har i princip halsbränna varje kväll och känns som om all dagens mat är på gång upp igen. Men annars under dagen mår jag bra och kan äta som vanligt...det är precis som om på slutet av dagen då har magen fått nog är är propp full

Är så avundsjuk på er som får UL. Men var hos BM igår och fick iallafall höra hjärtljud och fosterrörelser, men än så länge känner jag själv inte av fosterrörelserna...

• kråkan krax

Puppy: Mådde du illa innan också tidigare i graviditeten eller har det kommit nu?

Jag har sen jag plussade blivit extra slemmig i halsen, slemmhinnorna är inte riktigt som de ska. Jag blir så äcklad av mitt eget slem att jag får kräkreflexer som tyvärr ibland resulterar i spya ha ha. Men jag mår inte illa, är bara lite äcklad av slem

• Puppy5

Kråkan Krax: Jo, jag mådde illa tidigare i gradviditeten också, men sen var det som bortblåst ett bra tag, men som sagt, har nu den senaste 1-2 veckorna fått dessa små trevliga kvällsäventyr.
    Jag har också fått mycket slem, typ hyperaktiva slemhinnor, vilket tyärr också resulterar i täppnäsa allt som ofta...men försöker hålla mig borta från nässpray, kan ju inte gå på det resten av tiden ut!!

• Vreni

Focy: Spännande. Du far berätta mer sedan.

• kråkan krax

Puppy: TRyggt att höra att det inte bara är jag som börjat få tillbaka endel symptom nu helt plötsligt, har dessutom läst om andra som också fått det nu i dessa veckor. Puh!

Vad skönt att jag inte är den enda som är slemmig

• Focy

Hej!

Jag har nu varit på UL, vilken underbar upplevelse för både mig men framförallt min sambo! Det blev så verkligt för honom nu att det är en liten en där inne. Bebben rörde sig något enormt så bilderna blev lite suddiga, men vi fick se i 3D!!! Hur coolt som helst! Vi såg allt, näsan formen på munnen ja det var verkligen nåt.
    Jag har lagt upp både 3D bilderna och en UL bild. Bebisen var fullständigt normal, 18 cm lång och min moderkaka ligger bakåt det är därför jag har kännt sparkarna så tidigt!

Jag är så lycklig att se min lill* ängel och i morgon ska jag shoppa vagn!

Jag är också väldigt slemmig, och upplever varje dag att jag vill spy på kvällen...

• Springtime

Vad kul Focy! 3D låter häftigt.

Jag har också varit på UL idag, v.19. Helt facinerande att se munnen röra sig och armarna vifta
    Jag var nervös alldeles innan p.g.a. att vi skulle till samma ställe som för fyra år sedan när ma konstaterades på ul i v.18. Kroppen minns. Men denna gång var allt bra, och det hade jag också på känn.

• kråkan krax

Springtime: Vad roligt att höra

• Ljusetsdrottning

Hej tjejer! Har också varit på ul i tisdags, ja fattade ingenting tror jag mest låg i chock när vi tittade på bildskärmen.. Vadå ligger en sån liten i min mage nu?? & det var full rulle det blev som för sig focy, bm hade svårt att få en bra bild vet inte hur många försök hon gjorde! Precis när hon tyckte att där får vi en kanon bild & tryckte till ja tror ni inte då vårt lilla hjärta ändrade sig Det var verkligen livat där inne, hoppas på & få känna riktiga sparkar snart så man verkligen kan fatta att jag bär på vårt barn! Fick bara en bild med oss hem vilket inte var den bästa skulle försöka ta kort på den & lägga upp på min sida men de går inte Annars mår jag toppen hunger hunger hela tiden & brösten som läcker men mest nätter & mornar men va gör de jag står ut med allt bara jag får behålla vårt underverk

Dags för mat igen

• Ljusetsdrottning

Förresten:
    Hur stora var era på Ul vikt & längd?

• Focy

Springtime; vad skönt att allt var bra! Ja känsla av att det ska gå bra finns i mig också!

Ljusetsrottning; ja, det var lite förvirrande när den rörde sig så mycket plus att min bebis var upp och ner och låg lite på sdan!

• kråkan krax

Ljustets D: Vad roligt att allt såg fint ut Jag ska ta reda på vikt och längt imorgon.

• kråkan krax

Då är man hemma från rutin UL

Allt såg jättebra ut, fick godkänt i allt (stolt) och det visar sig att vi väntar en pojke vilkat var det vi hade gissat på.

Han är 18 cm lång och väger 185g

Min moderkaka ligger i bakvägg, därför har jag kunnat känna sparkarna så tidigt

Bild finns i galleriet

Kram

Svar på tråden Vi som plussat i Mars 2008!