• Fröken Inga

Du som drack ingefärste/"trolldryck", kom förlossningen igång?

1.5 liter vatten
    2 pressade citroner
    2-4 msk honung eller lönnsirap
    2 msk färskriven ingefära
    2 tsk cayennepeppar
    Blanda.Drick hälften.Har inget hänt efter ett dygn,drick resten.

Kommentera gärna hur det gick? Mådde du bra eller dåligt av det? Fick du  några problem? Hade du gått över tiden?

När man är över femton vårar finns inga känslor kvar...
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Du som drack ingefärste/"trolldryck", kom förlossningen igång?
  • Primrose

En liten fråga. Jag är i första trimestern och jag börjar varje dag med en kopp varmt vatten med ingefära, citron och litet lönnsirap. Men är inte det bra att dricka så tidigt i graviditeten? Finns det någon som råkar veta? Jag mår jättebra av det och brukade dricka det när jag är inte var gravid också.

• CeeJay

Du behöver nog inte oroa dig eftersom det inte finns någon dryck som sätter igång förlossningen när barnet inte är redo att födas

Primrose skrev 2008-04-12 19:46:05 följande:
    En liten fråga. Jag är i första trimestern och jag börjar varje dag med en kopp varmt vatten med ingefära, citron och litet lönnsirap. Men är inte det bra att dricka så tidigt i graviditeten? Finns det någon som råkar veta? Jag mår jättebra av det och brukade dricka det när jag är inte var gravid också.
  • Fröken Inga

Precis, som jag förstått det måste kroppen vara redo. Livmoldertappen ska ha mjuknat, huvudet fixerats och så

• Primrose

Ok, tack, jag bara undrade litet eftersom jag har haft tre tidigare MF. Men då känner jag mig lugn.

• minimalin

DET SMAKA SKIT!! Hjälpte nada.. men lilla john i magen typ ålade sig av den vidriga smaken hehe... för hans fostervatten lär ju inte ha smakat gott...

Liv och John
  • LAMadde

Det där är typ receptet på 'The Master Cleanser Diet Lemonade' som man ska dricka för att gå ner i vikt. Ska tydligen sätta rejäl fart på magen och tömma kroppen på slagg-produkter.

Har en kompis som precis börjat med det, va därför ja kände igen receptet. Har aldrig hört nåt om att det ska sätta igång förlossningen?!

• Fröken Inga
    LAMadde skrev 2008-04-12 23:37:41 följande:
    Det där är typ receptet på 'The Master Cleanser Diet Lemonade' som man ska dricka för att gå ner i vikt. Ska tydligen sätta rejäl fart på magen och tömma kroppen på slagg-produkter. Har en kompis som precis börjat med det, va därför ja kände igen receptet. Har aldrig hört nåt om att det ska sätta igång förlossningen?!
    Se där, vilken grej..  Har sett receptet cirkulera hur många gånger som helst här på fl. Den här gången kopierade jag den från en blogg. Tjejen skrev att hennes förlossning satt igång några timmar efter att hon druckit första dosen.

Funkar ju inte för nån här dock. Jag stuntar nog i  att prova den...
  • Primrose

Ja, jag har också följt The Master Cleanser Plan några gånger och den dagliga drycken, som man "sippar" under dagens gång består av citron, mald nejlika, mineralvatten/filtrerat vatten och litet ekologisk lönnsirap. Sedan finns det en "Liverflush" drink som man dricker fyra dagar av sju (på morgonen) och i den ingår massor av saker, bl.a. nejlika, cayennepeppar, citron, persilja, grapefrukt, apelsin, olivolja och ingefära - den är supergod tycker jag (men jag har kanske litet underlig smak!Flört). Då fortsätter jag med min varma morgondryck med ingefära på morgonen med gott samvete - den gör underverk för magen och ingefäran funkar bra mot illamående, nu i graviditetstider!

LAMadde skrev 2008-04-12 23:37:41 följande:
    Det där är typ receptet på 'The Master Cleanser Diet Lemonade' som man ska dricka för att gå ner i vikt. Ska tydligen sätta rejäl fart på magen och tömma kroppen på slagg-produkter. Har en kompis som precis börjat med det, va därför ja kände igen receptet. Har aldrig hört nåt om att det ska sätta igång förlossningen?!
  • zanlou

För 18-20 år sedan då jag födde barn cirkulerade denna dryck som en dryck man skulle dricka under värkarbetet för att underlätta och minska smärta 😊

• Novella

Varför inte testa, jag har inget att förlora ;) 
    De är ju bara nyttiga grejer i den och inget som direkt är farligt, funkar de inte är det bara en stor booost för kroppen :) 

Förutsättningar: 
    Jag är 38+5 veckor gången 
    Tredje barnet 
    har haft förvärkar i två veckor 
    slemproppen har gått i omgångar och senast idag var det en strimma blod i den. 
    har haft molnvärk till och från och ibåde rygg och mage under två dagar nu. 

Status och kommentar: 
    Har nu blandat ihop drycken, blandade bara allt med kallt vatten. Delade sedan upp satsen i två omgångar och satte in den andra i kylen. 
    Smaken är helt okej, cayennepepparn ger den en lite starkare  smak men annars så tycker jag de smakar som vilket som  hälsovatten som bjuds på tex vid spa. 
    Uppdaterar er lite senare hur det har gått :) 

• Novella

Uppdatering, kl är nu 19:21 
    så de är ca 9 timmar sen jag drack omg 1 av drycken. 

vad har hänt så här långt.? 
    har fått en väldigt livlig bebis i magen, så här mycket som den rör sig nu var länge sedan den gjorde sist. 
    annars känner jag inte direkt något, ingen molnvärk eller annat. 

håller er uppdaterade mer i morgon 🙌

• JJJB

Livsmedelsverket säger att det är ok att äta ingefära som krydda i mat, men att man ska undvika det i större mängder och att de nu studerar ev koppling till missfall. I Danmark avråds man från att dricka ingefära då det kan kopplas till missfallsrisk. Så kanske läsa på lite kring mängd och påverkan? Jag har också druckit liknande kurer för tarmen på morgonen men har undvikit att dricka ingefära nu under graviditeten för säkerhets skull. Vill inte oroa, men då det finns studier kring just ingefära tänker jag det är bra att själv läsa på och ev anpassa intag. 

Svar på tråden Du som drack ingefärste/"trolldryck", kom förlossningen igång?