Boop80 skrev 2008-04-14 09:25:39 följande:
Jag pratade med min sambo igår kväll och vi blev väl lite klokare. Det vi måste lära oss mest av allt är att verka enade inför barnet och sen prata med varandra när han inte hör. Blir så fel om han hör oss tjafsa om vem som säger vad. Sen sa min sambo att det är svårt att enas om regler som alltid ska gälla. Jag håller med honom när han säger att alla föräldrar, oavsett om man är biologiska föräldrar eller styvföräldrar, har olika regler för vad som är ok att göra när man är med barnet. Det som vi har problem med är när vi är alla 3. Vi träffas så sällan alla 3 tillsammans då vi har så olika jobbtider, men vi blir bättre och bättre på det. Sen tror jag som sagt att det blir bättre och lättare när vi blir fler i familjen.
Ja men visst! Aldrig ska man tjafsa inför barnen, biologiska eller inte. Är det något jag stör mig på gällande sambons agerande så väntar jag tills barnen sover, och verkligen sover så att dom inte ligger vaken i sängen. Nu är ju våra för små att vara ute själva, men min sambos son är ju ute sälv och då kan jag passa på att säga vad jag tycker. T.ex: att jag tycker att det kanske inte är så bra att han får gå till affären själv (nu tycker ju vi lika på den punkten, men som exempel då jag inte kom på nåt). Har han fått det tidigare för sambon och så säger jag nej...det ger ju dubbla budskap till barnet o.s.v.
Inte så säkert att det blir lättare för att man får gemensamma barn

Min sambo var väldigt inrutad med hur dom gjorde med P, jag såg ju att det verkligen inte funkade för vårt barn men jo...funkade det då så funkar det nu ansåg han
Min sambo är mycket för att ha kul och vara roliga pappan och i och med det så lär han vårt(/a) barn en massa tok som jag kanske inte alls tycker är sååå roligt när jag är själv med dom.