• Stor mamma

Spindlar- en knepig sort

Lade det under husdjur då Familjeliv inte har en rubrik vilda djur.

Vår fasad, har eternit målad gul, är täck av spindlar. Stooooora spindlar 5 cm utan benen inräknade. Hårda som skalbaggar. Nattedjur, kommer vid mörkrets inbrott.
    En eternitplatta har minst 2 mest 5 spindlar på sig. Jag är livrädd för dessa otäckingar. dom dör inte av spray (provat insektsmedel) dom ramlar ner men efter en stund klättrar den upp igen.

1, vad är det för spindel
    2, går dom få bort??

• Svar på tråden Spindlar- en knepig sort
  • Krisselina
    Stor mamma skrev 2008-04-28 13:20:14 följande:
    ja nu är det snart över om nått år kommer dom att lämna detta näste dom tagit som sitt
    Om något ÅR?? Jisses, försvinner de inte direkt?
    Lita alltid på din intuition
  • Ayya

Har inte följt tråden så bra... men hade inte katten blivit biten och fått nån allergisk reaktion?

• Majora
    Majora skrev 2008-04-28 09:43:02 följande:
    Skuggspindel? Kallas tydligen radhusspindel och är nattaktiv men dock så blir de bara ca 16 mm....
    första gissningen var rätt då
  • Stor mamma

Jodå det har lilla missen fått av dessa jobbiga saker

Ayya skrev 2008-04-28 13:32:50 följande:
    Har inte följt tråden så bra... men hade inte katten blivit biten och fått nån allergisk reaktion?
    [/citat]

Flera kommer när dessa dött men till slut finns det så mkt gift på väggarna att dom söker sig annanstans
    Krisselina skrev 2008-04-28 13:23:28 följande:
    [citat]
    Om något ÅR?? Jisses, försvinner de inte direkt?
  • Ayya

Usch.. läste om spindlarna och det står ingenstans att de skulle vara giftiga. Du får berätta för spindelmänniskorna vad som hänt...
    Stor mamma skrev 2008-04-28 19:49:50 följande:

Jodå det har lilla missen fått av dessa jobbiga saker
  • Stor mamma

Jag har kontakt med slu och berättat allt. Och jo känsliga människor och djur kan reagera på bett av spindlar. Denna sort tillhör samma familj som korsspindeln

• Ayya

Usch, dom ser jäkligt läskiga ut iallafall, hoppas ni blir av med dom...

• Stor mamma
    Ayya skrev 2008-04-28 20:11:15 följande:
    Usch.. läste om spindlarna och det står ingenstans att de skulle vara giftiga. Du får berätta för spindelmänniskorna vad som hänt... Stor mamma skrev 2008-04-28 19:49:50 följande:
    Jag skrev och berättade vad som hänt vår katt. Detta fick jag till svar av slu

Hej!

De är giftiga på så sätt att de innehåller gift, vilket nästan alla spindlar gör. Men för oss människor är de inte farliga. Jag vet inte hur farliga de är för katter, äter de upp spindeln äts ju också giftet upp. Svullnaden tyder ändå på en viss känslighet mot giftet. Det är också olika för olika individer hur känslig man är, som med getingstick till exempel. Ta kontakt med en veterinär om ni är oroliga. Hoppas att er katt mår bättre.
  • qenzo

Blö blö blö... hade en sån där snusk inne i våras. Jag har manisk spindelfobi och attackerade den med skurmoppen, i hopp om att kunna doppa den i hetvatten med skurmedel och tror ni inte att den fan springer MOT mig, inte bort!

Fast jag dängde den med skurmoppen så gick den inte sönder och dog inte. Men till slut fick jag den ner i hinken iaf och spolade ner skiten.

FYYYYYYYYY vilket äckel!

• Tummelisa06

Jo men om katten svullnat upp kanske fanskapet har bitit eller vad nu en spindel gör.. tycker inte det skulle svullna upp om kissen ätit och fått i sig.. då måste de ju ha ganska starkt gift..

• Stor mamma
    Tummelisa06 skrev 2008-04-29 16:36:15 följande:
    Jo men om katten svullnat upp kanske fanskapet har bitit eller vad nu en spindel gör.. tycker inte det skulle svullna upp om kissen ätit och fått i sig.. då måste de ju ha ganska starkt gift..
    Jag tror oxå att den fått sig ett bett och att hon då var lite överkänslig. För senare har hon lekt med getingar och ingen svullnad alls har uppstått. Alla spindlar har gift i sig dock inget farligt för oss människor. Så tolkade jag hennes svar
  • Tummelisa06

FYYYYYYY vad jag var upp i varv förut.. var i badrummet och greja förut och skulle ta ner en toarulle där satt en JÄVLA STOR SVART ÄCKLIG SPINDEL.... jag fick panikkkkk.... hualigen.. då äkte dammsugaren fram så fanskapet fick sig en åktur... HUUHHHH

• listo
    Stor mamma skrev 2008-04-18 12:44:02 följande:
    Lade det under husdjur då Familjeliv inte har en rubrik vilda djur. Vår fasad, har eternit målad gul, är täck av spindlar. Stooooora spindlar 5 cm utan benen inräknade. Hårda som skalbaggar. Nattedjur, kommer vid mörkrets inbrott. En eternitplatta har minst 2 mest 5 spindlar på sig. Jag är livrädd för dessa otäckingar. dom dör inte av spray (provat insektsmedel) dom ramlar ner men efter en stund klättrar den upp igen. 1, vad är det för spindel2, går dom få bort??
    5 cm?
    OBEY ME - and your life will be easier
  • qenzo

Ja alltså den jag hade på köksgolvet var säkerligen 4 cm över kroppen endast. Det är den största spindel jag sett i landet :s
    Och steeeenhård.
    Så 5 cm låter inte alls omöjligt, för jag kan till 99% säga att det är samma sort vi pratar om.

listoplisto skrev 2008-04-30 11:10:32 följande:
    5 cm?
  • Stor mamma

jo det är säkerligen samma sort. och storleken kan variera beroende på hur mkt mat osv dom har tillgång till. bläää

qenzo skrev 2008-04-30 13:42:46 följande:
    Ja alltså den jag hade på köksgolvet var säkerligen 4 cm över kroppen endast. Det är den största spindel jag sett i landet :sOch steeeenhård.Så 5 cm låter inte alls omöjligt, för jag kan till 99% säga att det är samma sort vi pratar om.
Svar på tråden Spindlar- en knepig sort