Hur länge kan katter vara borta innan de kommer hem?
Vår katt brukar vara borta bara några timmar och håller sig alltid i närheten...Men nu gich hon ut kl 17 igår och har fortfarande inte kommit. Har varit ute och letat också...Börjar bli orolig...
Vår katt brukar vara borta bara några timmar och håller sig alltid i närheten...Men nu gich hon ut kl 17 igår och har fortfarande inte kommit. Har varit ute och letat också...Börjar bli orolig...
Hej! Har du hittat katten?
Vi hade en katt när jag var yngre som försvann iväg. 4-5 månader senare - samma dag som mamma hade plockat bort matskålarna för vi hade gett upp så fann min syster honom på väg hem från skolan. Oljig och mager, men glad att se oss! Förmodligen hade han tagit en biltur utan vår tillåtelse...
min kisse var borta i 11 dagar.
jag hade nog nästan gett upp hoppet och satt på uteplatsen och grät höggravid som jag var, när han kom skuttandes upp i mitt knä från ingenstans!
bor i ett tätbebyggt område, men ingen hade sett honom.. så han hade nog varit instängd i nått cykelrum eller nått..
Vet katter som varit borta i år. Men våra har max varit borta två veckor i taget. De e ganska vanligt att katter vandrar iväg på en liten tur, eller blir instängda i ett garage eller så och är borta några dar iaf.
Min katt gick ut i förrgår vid 16:00 och är borta än. Hon har som längst vart ute 6-7 timmar så jag är orolig. Har din katt kommit hem än?
Vår ena katt är också borta... Kommer faktiskt inte riktigt ihåg vilken dag jag såg honom, men tror jag såg en skymt av honom på veckoslutet, varit borta åtminstone en vecka alltsomallt - men försvann igen innan jag fick in honom. Han är kastrerad, och snart 2 år gammal, det här är första långa "resan" han gör... Hans syster ligger och sover och tigger uppmärksamhet - känner sig lite ensam utan sin bror.
Våra katter är väldigt mycket ute. Vi bor på landet med stora åkrar runtomkring och skogen bredvid, så de gillar inte att vara inne när det är varmt och skönt ute. Först inatt låg jag vaken och kunde inte somna när jag började fundera på katten...
Vi har två katter här som var borta i fyra, fem månader - dessa håller sig nu nära huset men en av deras kompiskatter här hemma kan till vår stora oro vara borta i ca tre dagar för att sedan återkomma, detta försvinnandet roar han sig ofta med när det är varmt och vackert väder. Vid regn brukar alla katterna samlas inne. Tror däremot att vår lille försvinnare smiter in nattetid och äter men är inte helt säker. Hoppas er katt återkommit nu!
Kastrera era katter så springer de inte bort.
Anmäl katten försvunnen hos polis och närliggande katthem ifall den bli inlämnad. Ange kattens ID. Sätt upp lappar i området och skriv att hittelön utlovas. På så sätt engageras barnen i området som endå annars är ute och leker.
De kan ju ha hänt vad som helst! Det är inte helt ovanligt att katter råkar bli instängda i garage eller källare och sitter där och svälter.
Det här är svårt när ens katt försvinner. Jag letar också min katt och har nu varit runt och tittat i grannarnas garage och bodar. Men inte funnit henne. Det har ju varit varmt och mycket möss är det ju också. Så jag hoppas att min lika väl som alla andras katter kommer hem inom någon dag. Min Lakrits har varit borta sedan i måndags. Det regnade mycket i natt, så då trodde jag att hon skulle leta sig hemåt. Hur gör man när hon inte kommer, så här i semestertider, man kan ju inte åka bort och lämna henne ensam några dagar??
Min man hade en katt för många år sen som va borta drygt 1 år, han trodde ju naturligtvis att kissen blivit påkörd och tog bort alla katt grejer. En dag satt katten utanför och skuttade in i köket och började leta efter sin matskål som om den aldrig varit borta!
Ja våran katt har varit instängd i ett garage. Vi fick bara vänta tills någon skulle köra ut/in sin bil. Min mamma berättade då deras katt försvann då hon var liten. Den försvann i kanske 2 år. Sen upptäckte deras hund att det var en katt ganska ofta runt huset. Sedan tog min mormor och letade upp den. Katten hade blivit jätte skygg. Men den vande sig.
(Våran katt är också borta, har varit det sen tidigt imorse, och är det än :c ..)
Vi hade ett syskonpar, pojke
Pojke o flicka.
Båda kastrerade vid tidig ålder.
Han försvann och var borta 7 månader. Kom sen tillbaka som om ingenting hänt
Hej våren katt har varit borta nu i ca 2 veckor så jag vet inte vad vi ska göra äter rävar katter som är friska