Hej!
Skönt att läsa om hur andra väljer att göra med sina barn. Skönt är det också att veta att det finns fler som tycker att barnen har det minst lika bra hemma som på dagis. Om du frågar vad jag tycker, så är det oftast attt barnen idag hamnar alldeles för tidigt på dagis. Det är synd. Men jag menar inte att deras föräldrar är taskiga ellerså. Vi gör olika val i livet och vi har alla olika möjligheter. OCh naturligtvis anpassar barn sig.
Men jag är trots allt övertygad om att små barn mår bäst i sin hemmiljö. Därför har jag valt yrke som passar prioriteringen att ha Isabella hemma.
Vi brujar både gå på öppna förskolan, hälsa på olika kompisar som är hemma med sina barn, går på lekplatser, tar det lugnt vissa dagarr mm. ISabella har en liten rustchkana inomhus som har varit helt suverän de dagar vädret varit värdelöst eller hon varit dålig. Vi målar, vi leker med lera, vi bygger koja, läser böcker, åker buss. mm
OCh hon tycker det är jättekul att få köra vagnen i affären när vi handlar. Att få stoppa in tvätt i maskinen, trycka å knapparna, hänga tvätten. MM. Men jag kan säga det att hon är en sådan tjej som behöver träffa barn mycket. Det går inte att bara vara hemma. Vi är alltid ute och träffar vi inre andra barn, så ser vi alla fall att hålla oss ute. Friskare barn.=)
Ett billigt nöje är att åka till barnavd på IKEA. Där kryper vi genom tunnlar, provar sängar, provar leksakerna som de inrett de olika barnrummen med osv. Det är lyx tycker hon att sedan äta på restaurangen och få glass till
efterätt.
Det blev långt detta. MEn lycka till med era kreativa dagar!=)