• sheeba

Är ni ute varje dag med ert/era barn? (1/½ -3år)

Jag är inte ute varje dag men försöker framförallt nu när solen har hittat hit
    Mina är snart 2 och lite mer än 3 år vist de hade behövt springa av sig ute men ärligt så orkar inte jag varje dag det är ju annat som ska göras hemma också.
    I bland känner jag mig dålig för att vi inte är ute men ja är inte mer än människa och det sista 1½ året har varit en pärs så vissa dagar är jag mer nere än andra.
    Men försöker komma ut 5 dagar i veckan.

• Svar på tråden Är ni ute varje dag med ert/era barn? (1/½ -3år)
  • maadicken

vi är ute flera timmar varje dag. ofta nu på somaren händer det att vi är ute så gott som hela dagen.
    jag älskar att vara utomhus!
    har en hund som kräver sitt, men vi är oftast ute mycket mer än som är "nödvändigt"

jag skulle bli knäpp och galen om jag inte gick ut varje dag. sen sonen kom hem från BB 4 dagar gammal, så har det gått 2 dagar som han inte varit ute på hela dagen.

~~ LUKAS, mitt alldeles egna lilla mirakel~~ * 070222*
  • ditte132

Ute efter frukost, inne för att äta sen ut tills kvällsvällingen ska ätas.Bor i hus så det är ju lätt att bara öppna altandörren.Hade jag bott i lägenhet tror jag att vi hade varit inne mera i alla fall vintertid.

• ElinaNikki

Va fasiken grejjar du med inne då som tar en hel dag. Jag är ute flera gånger per dag, inte bara för att jag har hund. Ett tips, skaffa hund. BArn behöver absolut få gå ut varje dag och inte bara för att det är fint väder nu. Det är ju jättehärligt ute på vintern åxå, om man kanske inte bor längst upp i Lappland.

• spallen

Jag går åxå ut minst en gång om dagen, annars så klättrar sonen på väggarna.
    Det är klart att det kan vara motigt ibland, fast det är ju skönt när man väl kommer ut.

• emmisen82

Har också hund, så vi är ute mellan 3-4 ggr per dag. Bara inne för att sova middag och äta. Hade faktiskt inte fixat att vara inne hela dagarna. Tycker de är bra för barn att få så mycket frisk luft som möjligt :) Och jag själv med för den delen å hunden såklart!!

• siamusen

Nej. Hela vintern är vi inne. Pa sommaren försöker jag ga ut varje dag men ibland orkar jag helt enkelt inte.

• spallen
    siamusen skrev 2008-06-05 21:01:02 följande:
    Nej. Hela vintern är vi inne. Pa sommaren försöker jag ga ut varje dag men ibland orkar jag helt enkelt inte.
    Inte för att jag har med det att göra, men varför sitter ni inne på vintern? Det finns ju jätte-härliga vinterdagar åxå!!
  • siamusen
    spallen skrev 2008-06-05 21:11:34 följande:
    Inte för att jag har med det att göra, men varför sitter ni inne på vintern? Det finns ju jätte-härliga vinterdagar åxå!!
    Infektionskänsligt barn.
  • mammatillpojkar

ja jag hade blivit tokig om jag hade varit inne hela dagarna med barnen (dom är snart 3 och 4 månader)
    tror att store pojken hade blivit tokig inne oxå! nu är det ju underbart väder så vi försöker vara ute så mycket som möjligt under dagen!

• stjärnströssel

i stort sätt.....eftersom jag har hundar o älskar att röra på mig..men fuskar ibland.

det blåser på toppen
  • Ellen S

Försöker vara ute varje dag mellan 08.30 - 12.00 samt 15.00 - 17.00 nu under sommarhalvåret.
    Vintertid blir det mer inomhus eftersom det är mörkt och kallt stor del av tiden (bor i norrlands inland).

• snillis

Jag har två barn - en 8-månaders och en 2,5-åring och vi är ute varje dag. Ser det som min skyldighet som mamma att de får vara utomhus varje dag. Flera gånger. Plus att de alltid sover utomhus på dagen.
    Nu bor vi i hus med trädgård och ibland är vi bara där men oftast blir det en tur till lekparken, till skogen eller till affären.
    Särskilt den store skulle bli helt ohanterbar om han inte fick springa av sig några gånger per dag.

Att man kan ha så mycket att göra att man inte har tid att gå ut med sina barn förstår jag faktiskt inte

• Erkens mamma

Vi är ute en stund varje dag. Barnen här klättrar på väggarna annars. Vi bor i hus och det är ofta vi bara är i trädgården. Hade vi bott i lägenhet hade det säkert funnits dagar då jag inte hade orkat/velat få till utelek. Blåsiga dagar i november är inte helt kul här på västkusten..

• Ellen S

Ellen S skrev 2008-06-05 21:16:11 följande:

Försöker vara ute varje dag mellan 08.30 - 12.00 samt 15.00 - 17.00 nu under sommarhalvåret.Vintertid blir det mer inomhus eftersom det är mörkt och kallt stor del av tiden (bor i norrlands inland).
    Tillägg: Min dotter sover oftast mellan 12.00 - 15.00 därför är vi inne under den tiden.
  • Rulltrappa

ja. kanske inga maratonpass varje dag men åtminstone en sväng till hemköp och köpa en liter mjölk och sen stanna vid någon lekpark. men det blir sällan särskilt länge, han tröttnar fort. när han börjar rymma från lekplatsen är det dags att gå vidare.

• Rulltrappa

tvärtom mot vad andra skriver så är vi ute mer på hösten/vintern än på våren/sommaren. min son blir jättetrött när det är såhär varmt (och det tackar jag för för det blir jag också...)

vinterlekar däremot kan han ägna sig åt flera timmar. (och det tackar jag för för jag älskar att åka pulka.)

• ami

Mini sover alltid ute i vagnen. Varenda dag, oavsett väder. En god vana tycker jag. Och enkel. JAG slipper vara ute om det är värsta snöstormen (parkerar vagnen utanför fönstret) men ändå får Mini frisk luft. Fina dagar är vi ute mera såklart.
    Och, ju mer man är inne desto skitigare o stökigare blir det
    (och ju mer får man städa.. som tar en massa tid.. så man inte hinner gå ut..

Svar på tråden Är ni ute varje dag med ert/era barn? (1/½ -3år)