• kanicka

Någon som testat bantning från Sahlgrenska...?

Fick några papper igår på en matsedel från Sahlgrenska sjukhuset.

Man ska gå ner 10 kilo på 4 veckor! 
    Någon som testat?
    Nyfiken att höra hur många som klarat den och hur mycket ni gått ner?
    Perfekt inför den stundande badsäsongen...
    Mammas lilla Elliott 070803!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-30 17:30
    JAG ANVÄNDER MIG ALLTSÅ INTE AV DENNA!
  • Svar på tråden Någon som testat bantning från Sahlgrenska...?
  • Callina

Detsamma Hur länge har du kört GI nu ?

• Morbid Mistress
    kanicka skrev 2008-04-29 23:03:57 följande:
    Då är det nog även en vaktmästare på både sahlgrenska, Rigshospitalet i Köpenhamn, Karolinska och Malmö allmänna sjukhus osv som skrivit likadana...det är samma skit, bara olika namn på dem!
    Jag har hört att det ska vara ett studentskämt
    Jag stressar, alltså finns jag
  • kanicka

Så pass! Det går visst många olika rykte om denna matsedel!

Morbid Mistress skrev 2008-04-30 14:19:12 följande:
    Jag har hört att det ska vara ett studentskämt
  • Callina

Jag är inne på min femte dag med GI.

• kanicka

Hur går det för dig?

Callina skrev 2008-04-30 22:18:17 följande:
    Jag är inne på min femte dag med GI.
  • Callina

Jodå, det går ok Har inte rasat i vikt som jag trodde under första veckan med Rivstarten men jag har å andra sidan "min vecka" vilket brukar öka upp vikten också. Men det har faktiskt försvunnit 1,5 kg i alla fall på mindre än en vecka. Men det är ju vätska, borde vara i alla fall, är rädd att jag ätit lite för mycket av GIefterrätter den här veckan

• kanicka

Vad duktig du är! Nu har det blivit lite tokigt med allt här också tycker jag...vin och god mat igår...haha... jaja...och nu kommer helgen...tycker det är svårt på helgerna eftersom man vill äta gott med sambon..

Hur gjorde du när du rivstartade? Vad åt du då? MÅSTE komma igång...ska snart på semester...
  • Callina

Jag är med i GIviktkoll och hämtar recept därifrån, superbra, finns både frukostar, luncher och mellanmål samt desserter. I rivstarten är det inga kolhydrater alls, dvs ingen potatis, ris eller pasta eller bröd, inte ens råris eller fullkornspasta. Bara fett, protein och grönsaker och massa vatten, 2-3 liter per dag minst. Till frukost, lunch middag ska man äta ca 150 gram kött, fisk eller fågel plus grönsaker som växt ovan mark, dvs inte morötter tex. 500 gram grönsaker om dagen. Man behöver aldrig gå hungrig vilket såklart är ett jätteplus Men jag har ju inte hållt på så länge så vi får väl se vad som händer här.

• kanicka

Okej... Ja, som sagt så verkar denna diet vara den enda sunda jag vet. Har testat detta innan och det har aldrig varit något problem. Inte behöver man gå hungrig inte, för att gå hungrig är verkligen inget vidare för vare sig själv eller ens omgivning! Då är det ju bara att öka på proteinintaget. Hur många kilo vill du gå ner? 

• Callina

Jag vill gå ned 10 kg, då har jag nått min absoluta drömvikt, så jag är med andra ord rätt nöjd vid 6-7 kg också för en stund. Däremot så har jag haft huvudvärk nu under första veckan så jag kanske blir tvungen att gå över till fas 2, dvs börja äta kolhydrater, fast långsamma sådana. Sen har jag plötsligt gått upp idag....? 0,5 kg... Så jag är lite förvirrad nu. Hur mycket vill du ned?

• kanicka

Samma här. Vill gå ner 10 kilo, men är nöjd vid 7. Jag gick upp 25 kilo under graviditeten ca och har gått ner 18. Så jag har iaf 7 kvar, men kan tänka mig att gå ner ytterligare tre efter det. Man får ha lite delmål.

Inte kul att du gått upp 0,5 kilo ju... Har du druckit som du skall med tanke på huvudvärken..?
  • Callina

Ja jag har druckit massor, så jag fattar inte varför jag har ont. Igår föll jag, orkade inte med huvudvärken och började äta som vanligt, vaknade första morgonen i morse utan huvudvärk men nu på e-m börjar den komma igen så jag fattar ingenting. Fortsätter väl med rivstarten i morgon tror jag. Dumt att jag bröt... och svullade extra mycket när jag ändå höll på Fundersam

• kanicka

Men usch vad läskigt att du föll...men bra att du käkade ordentligt...och såklart gjorde du rätt i som svullade lite extra. Idag börjar jag med min rivstart. I helgen har jag inte tänkt på GI kan jag säga...haha! 

Var rädd om dig! 
  • Evovva

Jag har kört Sahlgrenska metoden, med bananer de två första dagarna varje vecka. Jag gick ner de 10 kg som det sades att man skulle. Det var tufft att följa, för jag var ett matvrak då Men glädjen efteråt. Och vikten höll jag i nästan 15 år. Man tänker om så att säga
    Och vad e 4 veckor, med tanke på vad resultatet blir

Svar på tråden Någon som testat bantning från Sahlgrenska...?